Site icon מקומון רמת גן

רכשתם שטח ואתם לקראת בנייה? כך תקבלו היתר בנייה

רכשתם לאחרונה שטח וכעת אתם לקראת בנייה? אם ככה, אתם ודאי יודעים שאתם צריכים לשם כך היתר בנייה. אבל ייתכן שאתם עדיין לא בטוחים איך תוכלו לקבל היתר מסוג זה. ולכן, ודאי תשמחו לשמוע שבדיוק על כך נדבר במאמר הנוכחי. אך ראשית כדאי שנבין במה בדיוק מדובר, ומתי באמת אתם מחויבים בקבלת היתר מעין זה.

מהו היתר בניה

היתר בנייה, הנקרא בעבר גם רישיון בנייה, זהו אישור לביצוע עבודות בניה כמו הריסה או עריכת שינויים במקרקעין, שמקבלים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. היתר זה כולל מסמך עיקרי שבו מנוסחת הבקשה שאושרה, בצירוף נספח המכונה "גרמושקה" – כאשר מסמכים אלו מקבלים גם מספר היתר ונחתמים על ידי חותמת מיוחדת בעת האישור שלהם על ידי הוועדה המקומית המתאימה.
כדי לקבל היתר זה יש להגיש מגוון מסמכים, וצריך לבצע כל מיני פעולות, כמו להוכיח בעלות על הקרקע, להזמין שירותי צילום קווי ביוב, להחתים את הדיירים בבניין ועוד.

מתי צריך היתר בנייה

החוק דורש קבלת היתר בנייה אם אתם מבצעים את אחד מהדברים הבאים:
1. אתם מקימים בניין חדש, או הורסים בניין ישן.
2. אתם מוסיפים שטח לבניין בתור תוספת בנייה או משנים את מראה הבניין, כמו במקרה של בניית חניה מקורה או הקמת גדר, סככה או פרגולה.
3. אתם מבצעים שינויים פנימיים שפוגעים בצנרת משותפת או באספקטים קונסטרוקטיביים אחרים של הבניין.
4. אתם מניחים תשתיות, חופרים באדמה, או סוללים ומתווים דרכים.
5. אתם מציבים מבנה זמני כמו שלט, מחסן פריקה או מבנה נייד אחר.
6. אתם משנים את השימוש שמוגדר בהיתר הקיים לשטח או לבניין.

תמונה: canva

איך לקבל היתר בנייה

אז אחרי שהבנו מהו היתר בנייה, ומתי אנחנו מחויבים להשיג אותו, נרצה להבין איך אפשר לקבל היתר זה, ומה עליכם להכין או להגיש כדי לקבלו.

Exit mobile version