Site icon מקומון רמת גן

רכב: תקלות מנוע נפוצות ודרכי טיפול

המנוע הינו חלק מרכזי ברכב, תחזוקה לא נכונה ואי טיפול בתקלות בזמן עלול לגרום לנזק כבד שעלול להסתכם בהוצאות כספיות גבוהות על שיפוץ או החלפת המנוע. מנועים רבים נהרסו עקב תחזוקה לא נכונה, דבר שהוא בהחלט בשליטתנו ולכן חשוב להקפיד על טיפולים ונכונים בזמן.

תקלות מנוע נפוצות

נזקים למנוע עלולים להיווצר עקב בעיות שונות, כשלרוב מדובר בבעיות שקשורות להתחממות המנוע. נציג מספר תקלות נפוצות:

כשל במערכת הקירור – מערכת קירור שאינה תקינה כך שאינה שומרת על טמפרטורת מנוע מתאימה, זה יכול לגרום בין היתר עקב מחסור בנוזל הקירור במיכל העיבוי (עקב אי תחזוקה ומילוי לאורך זמן או תקלה בצינורות או במצנן),  או דליפת נוזל קירור בחלקים שונים הקשורים לקירור המנוע: משאבת מים, תרמוסטט, גוף המנוע, אטם ראש מנוע ועוד.

מחסור בשמן – מחסור בשמן עלול ליצור חיכוך גדול מדי, להתחממות המנוע ולהרס שלו.

שמן פגום – משאבת שמן פגומה, שימוש בשמן לא תקין או שמן ישן עלולים גם הם לפגוע בביצועי המנוע ולגרום לו לנזקים לאורך הזמן.

איך נשמור על המנוע?

תחזוקה נכונה של מנוע היא קודם כל ביצוע טיפולים שוטפים בזמן, הכוללים החלפה של שמנים (חשוב להקפיד על החלפה של שמנים מקוריים), בדיקה ומילוי של נוזל קירור מתאים. במקרים של מנוע שעבר קילומטרים רבים ומערכת ההזרקה צברה פיח, יש מקום לבצע שטיפה של מנוע, אך זאת רק על ידי שימוש במכשירים המתאימים למנוע, על ידי בעל מקצוע מיומן. כמו כן, במידה וצצות בעיות שונות אשר עלולות להיות קשורות למנוע כגון נזילה שמן או רעשים לא טבעיים חשוב לפנות בהקדם למוסך מקצועי לשם בדיקת תקינות המנוע.

בעיה מכנית או טיפול לקוי. צילום: אלכסנדר ג'וופוקס

המנוע הלך – מה עושים?

ראשית, יש לוודא כי המנוע באמת אינו בר תיקון או אם עלות התיקון הינה גבוהה ואז האופציה של החלפת המנוע תהפוך למשתלמת יותר. את הבדיקה יש לבצע במוסך אשר מספק דיאגנוסטיקה מקצועית ומספק שירותים הן של שיפוץ והן של החלפת המנוע. לעיתים התקלה היא רק בראש המנוע, ובמצב כזה ניתן לבצע שיפוץ ראש מנוע ולחסוך בעלויות התיקון. במקרים בהם התקלה היא כללית והמנוע בר שיפוץ יש לבצע שיפוץ כללי (אוברול) הכולל פירוק של כל מכלולי המנוע והחלפתם בחלקים תקינים ואיכותיים. במקרים בהם עלויות השיפוץ הן גבוהות או שהמנוע אינו בר שיפוץ ניתן להחליף את המנוע. האופציה הנהוגה במקרים אלה היא החלפת המנוע התקול במנוע מפירוק, כלומר מרכב שהושבת אך המנוע עצמו תקין לחלוטין.

מנוע מפירוק מקומי או מיבוא

המנוע יכול להגיע מיבוא או מפירוק מקומי, כלומר מרכב שיצא מכלל שימוש בישראל. מספר דברים צריך לקחת בחשבון במקרה ואנו בוחרים באפשרות של החלפת מנוע מיבוא: ודאו כי הספק הוא אמין ובעל ביקורות חיוביות ברשת, ודאו כי הוא מספק התקנה ומה היא העלות הכוללת, ודאו אם ישנה אחריות ל-3 חודשים לפחות על המנוע וההתקנה וכי מדובר במנוע איכותי שעבר בדיקות יסודיות טרם ההתקנה (יש לבצע בדיקות קומפרסיה, מעברי שמן ומים, מערכות קירור והצתה), שהוא לא גמע ק"מ רבים מדי ובמקרה של מנוע מיבוא – לוודא כי הוא יובא כהלכה עם מסמכים רלוונטיים (תעודת יבוא, שטר מכר). יש לוודא כי לאחר ההתקנה תקבלו אישור התקנה של המנוע עם כל הפרטים הרלוונטיים על המנוע כך שתוכלו לבצע רישום תקין מול משרד הרישוי לשם עדכון רישיון הרכב עם המנוע החלופי.

Exit mobile version