Site icon מקומון רמת גן

רכבי יד 2 – האם משתלם לרכוש רכב יד שנייה?

אחד הוויכוחים הגדולים ביותר בשוק הרכב בכלל והישראלי בפרט הוא, האם משתלם לרכוש רכב יד 2? כפי שאנחנו יכולים להבין, כל רכב יד ראשונה הופך בסופו של דבר לרכב יד שנייה, ברגע שהוא נמכר למישהו אחר, כעת עולה השאלה, האם משתלם לרכוש רכב כזה או שמא עדיף לנו לרכוש רכב יד ראשונה, תמיד.

בדרך כלל הקהל של רכבי יד 2, הם צעירים שאין באפשרותם לרכוש רכב חדש, זוגות שמעוניינים ברכב שני ומוכנים להסתפק ברכב יד שני, אנשי מקצוע שצריכים רכב לעסק ולא רוצים להשקיע ברכבים חדשים ובאופן כללי אנשים שאין באפשרותם לשלם את העלויות של רכב חדש.

כיום בזכות תוכניות מימון אטרקטיביות, אפשר ליהנות מרכבי יד 2 במחירים נוחים מאוד, באופן כזה שהתשלומים מתחלקים לאורך זמן, כך שכמעט ולא מרגישים אותם. זה כמובן בהנחה ורוכשים את הרכב מחברה ולא מגורם פרטי. כאן טמון יתרון נוסף של רכישת רכבי יד 2, אנחנו יכולים לקנות רכב במקום מסודר ואנחנו לא צריכים להסתמך על האמינות של בעל הרכב שמוכר לנו אותו. החברה רוכשת את הרכב, היא אחראית למצבו, ורק במידה והוא במצב תקין לגמרי, היא מוציאה אותו לשוק למכירה כרכב יד שנייה.

האם זה משתלם לנו?

כפי שיכולתם להבין עד עכשיו, רכישת רכבי יד 2 יכולים להתאים ולהשתלם לנו, בהנחה ואנחנו קונים אותם במקום הנכון ובתנאים המתאימים. אך לשם כך עלינו לבחון מספר נקודות:

ראשית, יש הבדל בין רכבים יד שנייה שמוצאים למכירה. הרי גם רכב משנות התשעים יכול להיחשב רכב יד שנייה. לכן חשוב שנקפיד על רכישת רכב יד שנייה שהוא בשנתון סביר, 5-8 שנים ולא מעבר לכך.

שנית, יש חשיבות לשאלת הקילומטראז' שהרכב עשה. יש הבדל בין רכב שעשה עשרות אלפי קילומטרים בשנה לרכב שנהגו בו הרבה פחות. שאלה זו לא קיימת, מן הסתם, כשרוכשים רכב חדש.

שלוש, צריך לבחון מה מצבו של הרכב, האם הוא עבר תאונות בעבר, האם הוא עבר שינויים ושיפוצים.

ארבע, רצוי לקבל היסטוריה מלאה של הרכב, זאת על מנת שנדע מי השתמש בו וכיצד. בצורה כזו נוכל לדעת הרבה יותר טוב מה מצבו של הרכב בזמן אמת.

חמש, כשאנחנו מחליטים לרכוש רכב יד שנייה, אנחנו צריכים להסתכל קדימה, לא רק על השימוש שנעשה בו אלא גם על השאלה, כמה זמן נרצה להחזיק אותו לפני שנציע אותו למכירה. עלינו לקחת בחשבון, כמו שאנחנו קנינו אותו בזול, כך גם רכב יד שלישית, יימכר במחיר נמוך יחסית.

לסיום, זה משתלם לרכוש רכב יד שנייה בתנאי שרוכשים אותו במקום הנכון ועושים זאת בתנאים שמתאימים לנו, תנאים שאנחנו יכולים לעמוד בהם ומשרתים אותנו.

רכב יד שנייה. תמונה באדיבות: pixabay

 

Exit mobile version