Site icon מקומון רמת גן

רגע לפני בניית אתר: ודאו שאינכם כבולים לספק שלכם

פעם היו אומרים שאתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור של העסק. מאז עברו הרבה מים בירקון, וכיום אתרים הם לב ליבו של העסק עצמו. לפיכך גדלה חשיבותו של אתר הנמצא בבעלותכם המלאה.

השיווק הדיגיטלי גדל משנה לשנה, ותופס נתח נכבד של כמחצית מעוגת הפרסום העולמית. ב-2016 הפרסום בדיגיטל עקף לראשונה את הפרסום בטלוויזיה בארצות הברית, והטרנד ברור בהחלט.

לנוכח התעצמות השיווק הדיגיטלי והפיכתו לאפיק פרסומי שאסור לפסוח עליו, עסקים רבים – קטנים כגדולים – מגלים שאתר הבית שלהם הוא אחד הממשקים העיקריים בינם ובין לקוחותיהם. לא רק "כרטיס ביקור", אלא מכונה שיווקית של ממש לייצור לידים, רכישות והכנסות.

הבעיה מתחילה כאשר ניגשים לספק חיצוני לבניית האתר שלכם, ועל הדרך (או בסופה) מגלים שעל כל שינוי הכי קטן תידרשו לשלם תוספות, או שחלקים מסוימים באתר לא נגישים לכם לביצוע שינויים. בנוסף רוב הדומיינים וחבילות האחסון בשיטה הזו לא שייכים לכם, אלא נרכשו על שם הספק החיצוני.

פועל יוצא של כל המגבלות הללו (שלא מנינו כאן את כולן), הוא שהאתר שעליו שילמתם לא באמת שלכם.

אז מה עושים?

רגע לפני בניית אתר: ודאו שאינכם כבולים לספק שלכם. באדיבות אתר pixabay

פנינו לסוכנות הדיגיטל Websem, שבין היתר גם בונה אתרים לעסקים, וקיבלנו כמה טיפים שכדאי לוודא מראש עם כל ספק שאליו פונים.

  1. דומיין ואחסון בבעלותכם

ודאו מראש שכתובת האתר והאחסון שלו יירשמו על שמכם בלבד, ושאתם הבעלים והמנהלים היחידים שלהם. שמרו אצלכם את פרטי הגישה לניהול הדומיין ולניהול האחסון, כדי שבשעת הצורך תוכלו לעבור לכל ספק אחר של דומיינים ואחסון אתרים.

  1. גישה מלאה לניהול ועיצוב האתר

לא משנה באיזו פלטפורמה בחרתם לבנות את האתר – חובה שתהיה לכם גישת מנהל מלאה לכל חלקיו (בין שאתם מבינים בקוד ובין שלא; בין שיש לכם מומחי אתרים לצדכם ובין שלא). ברגע שהספק סוגר בפניכם חלקים מסוימים באתר בטענות מטענות שונות, כדאי מאוד לעמוד על שלכם ולדרוש גישה מלאה.

באתרים רבים מדי מגלים בסופו של דבר, שאפילו הטמעת קוד פשוטה דורשת התערבות של הספק; וכך גם שנתיים אחרי שהאתר כבר באוויר, אתם מוצאים את עצמכם תלויים בספק שוב ושוב (מה שבדרך כלל דורש גם תשלום כלשהו, אם כי לא תמיד). גישה מלאה לקוד של האתר תאפשר לכם להוסיף ולפתח דברים חדשים על דעת עצמכם.

  1. אתר ידידותי למשתמש ולמנועי חיפוש

לעיתים רבות מגלים בעלי אתרים שלא מתאפשר להם לעשות שינוי חשוב, וזאת בשל אפיון אתר מסוים שעליו סוכם מראש. לא משנה אם מדובר באתר קוד פתוח או סגור; בשני הסוגים הספק שבנה את האתר יכול להחליט (איתכם או בלעדיכם) ליצור מבנה מסוים שיהיה פחות ידידותי מבחינת חוויית משתמש, קידום אורגני וכן הלאה.

לדוגמה, לאחרונה נתקלנו בספק שהקים ללקוח אתר בפלטפורמת קוד פתוח. לכאורה זה לא אמור להגביל את הלקוח בשום צעד ושעל, אבל בפועל זה לא כך. אפיון האתר שעליו סוכם מראש לא מאפשר לקדם עמודים מסוימים בגוגל, וכעת נדרשות שעות פיתוח נוספות כדי לשנות זאת.

למרות שלא ניתן לדעת ולוודא מראש כל סעיף וסעיף, בקשו מהספק שלכם אתר ידידותי למנועי חיפוש ולמשתמשים.

  1. אתר מהיר ומותאם לנייד

כ-40% מהמשתמשים ינטשו אתר שנטען במשך יותר מ-3 שניות או שאינו מותאם למכשיר שלהם. לנוכח מציאות כזו שעלולה להבריח אינספור לקוחות פוטנציאליים, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם אתר איטי או שאינו מותאם למובייל.

ודאו מראש עם בונה האתר שאתם מקבלים אתר רספונסיבי עם זמני טעינה מהירים (פחות מ-3 שניות). זמני הטעינה קשורים גם לשרת בו מאוחסן האתר (סעיף 1), כך שיש חשיבות גדולה לבחירה נכונה של חברת האחסון.

לא סגורים על זה? צריכים ייעוץ מקצועי?

פנו לחברת וובסם ברמת גן: 1-800-101-301

Exit mobile version