Site icon מקומון רמת גן

רב העיר ר"ג: "לקצר בתפילות יו"כ ולהתמקד בהקפדה על הצום"

ראש העיר במעמד סליחות לפני ראש השנה. צילום: דוברות

הרב אהרן כ"ץ, ממלא מקום רב העיר והממונה על שירותי הדת של עירית רמת גן, מפרסם אגרת לתושבי העיר בה הוא קורא להישמע להנחיות הסגר ושמירת המרחק שנכפו עלינו בשל נגיף הקורונה, לקצר את התפילות ולקיים מניינים מצומצמים ברחובה של עיר. "עת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע".

"תושבים ותושבות יקרים נעם ה' עליכם.
למעלה ממחצית השנה שאנו מצויים בתוך מגפה קשה שמסכנת רבים מתוך הציבור ומשבשת את כל סדרי החיים ,ומחייבת אותנו לשנות באופן יסודי את כל אורחות חיינו.

למגפה זו יש השלכות קשות על כל סדרי בתי הכנסת ונוהל החיים הדתיים השגרתי ,ואיננו יכולים להמשיך בסדר חיים זה כבימים עברו.

גבאי בתי הכנסת יחד עם עירית רמת גן ,עשו מאמצים יוצאים מגדר הרגיל על מנת להמשיך את קיומם של התפילות ,בבתי הכנסת ובמרחבים הפתוחים , בימי השנה הרגילים ובמיוחד בימים הנוראים שאנו מצויים בתוכם. על פי הידוע לנו התנהלה התפילה בראש השנה על פי המתווה שיצר משרד הבריאות הן בשטחים הפתוחים והן במרחבים הסגורים של בתי הכנסיות.

מ"מ רב העיר ר"ג, הרב אהרון כ"ץ. צילום: עיריית רמת גן

אנו עומדים לפני היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי ,יום הכפורים, יום שבדרך כלל מוקדש כולו לתפילה ותחנונים לאורכו של היום כולו, מאז כניסת החג ותפילת כל נדרי ,ועד יציאת החג אחרי שעת הנעילה.

לאחר שבימים האחרונים עלתה רמת התחלואה בצורה משמעותית ביותר והעיר בחלק מן השכונות ,הפכה אדומה נאלצת הנהגת העיר רמת גן להישמע לפסקי הלכה של חשובי הרבנים בארץ לסגור את בתי הכנסת ולנהל את התפילות במרחב הפתוח בלבד.
מן הטעם הזה אין לנו בררה אלא לקיים ביום הכפורים עצמו תפילה מקוצרת שתכלול את קריאת שמע וברכותיה . תפילת הציבור תאמר על ידי שליח הציבור והקהל יצטרף לשליח הציבור בתפילה בלחש. כמו שנהגו גדולי ישראל ובראשם הגאון רבי עקיבא איגר במצב דומה ,לא ייאמרו הפיוטים בציבור אלא כל אחד ישלימם בביתו.

אנו מבקשים מראשי הקהל לקצר את תפילת היום ולא להשאיר את הקהל במרחב הפתוח וכחום היום רק לצורך התפילה המקוצרת כאמור.

אנו מזכירים לציבור שעיקרו של יום היא מצוות התענית ויש לשמור על שלום הציבור ולקיים את התפילה בצורה מקוצרת כאמור לעיל.
אנו שבים ודורשים שכל מי שזוהה כנושא נגיף הקורונה או חייב בבידוד שלא יגיע בשום פנים ואופן לתפילת הציבור . אדם העובר על הוראה חד משמעית זו ,מסכן את עצמו וביותר את חבריו , וזהו מעשה פלילי בכל מובן, מעשה בלתי מוסרי בעליל וודאי לא ראוי ליום הגדול והקדוש הזה.

גם אנשים שלא זוהו בבדיקה כנשאי הנגיף אך סובלים מתסמינים המחשידים כנשאי המגפה, כחום ,כאבי שרירים ,קוצר נשימה ,נדרשים בכל תוקף שלא לפקוד את הציבור בתפילתו.

מוצע בזה לכל אדם שנמצא בדרגת סיכון בגין גילו ,או מצבו הרפואי להתפלל בביתו ביחידות או לשהות במרחב הפתוח ולא להצטרף לתפילת הציבור.

מכתבו של רב העיר

אנו מזכירים לציבור שטהרה לקראת יום הכפורים אפשרית גם על ידי הטלת תשעה קבין (כעשרה ליטר מים) כמבואר בשולחן ערוך או"ח סימן תר"ו , אנו ממליצים מאד לגברים לטהר עצמם בערב יום הכפורים בדרך זו ולא להגיע למקוואות משום הסכנה שבדבר.
השנה יתעוררו וודאי שאלות רבות בעניין צום יום הכפורים. יש וודאי מן הציבור שמצבם הרפואי לא מתיר להם לצום.

עיריית רמת גן מעמידה שירות מענה של רופאים ושל מ"מ הרב הראשי לקבלת ייעוץ רפואי בעניין הצום. פרטים במודעה נפרדת של העיריה.

כל אחד יוכל לפנות אל הרופא האישי שלו או אל המומחים שיעמדו בעיר כשירות ייעוץ , ויוכלו לקבל עצה אחראית מבחינה רפואית והלכתית, כיצד עליהם לנהוג בעניין צום יום הכפורים.

הציבור יוכל לפנות גם אל רבני הקהילות ואל החתום מטה על מנת לקבל הכוונה בתאום עם הייעוץ הרפואי שהם יקבלו.

אנו מתפללים יחד שימי הקדש הבאים לקראתנו יעברו עלינו בקדושה בטהרה ובבריאות מלאה. תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון לפני אדון כל.

ברכת חתימה טובה לראש העיר לחברי המועצה והנהלת העיר לכל תושבי רמת גן בתוך כל אר אחינו בית ישראל.

הרב אהרן כ"ץ. ממלא מקום רב העיר והממונה על שירותי הדת של עירית רמת גן."

Exit mobile version