Site icon מקומון רמת גן

רב העיר ר"ג: "אין להשתמש בכספי המיסים לחילול שבת"

בעקבות הסערות ומלחמות השבת והדת ברמת גן הוציא רב העיר בפועל, הרב אהרון כ"ץ מכתב לתושבי העיר הדתיים בו הוא מוחה ומתנגד לשימוש בכספי הארנונה לחילול שבת עירוני אך גם מפציר בתושבים שלא לדרדר את השיח והאווירה בעיר לאלימות.

במכתב שיצא בערב שבת האחרון לבתי הכנסת בעיר פנה הרב כ"ץ לרבני הקהילות, גבאי בתי הכנסת ולציבור המתפללים תושבי רמת גן וכתב: "עירנו האהובה רמת גן ת"ו נפלה בשבועות האחרונים למחלוקת הנוגעת לקדושת השבת, היום המקודש מכל הימים אותו בחר צור עולמים.

רב העיר ר"ג, הרב אהרון כ"ץ. צילום: עיריית רמת גן

אכן יש לנו ויכוח נוקב כשאנו טוענים שגם בעיר מעורבת קהילות ,כמו רמת גן ,צריך להיזהר בשמירת הסטטוס קוו ולא להשתמש בכספי המיסים של כל תושבי העיר למטרות שיש בהן חילול שבת מובהק.

אנו מנהלים ויכוח זה בעקשנות ובהקפדה על כבודם של הצדדים ועל ההכרה שכל צד בא לעניין בידיים נקיות ובהכרת טענות הצד השני. בימים האחרונים גלש הוויכוח על ידי מעטים למקומות לא ראויים ומסוכנים.

קריאה בשמות גנאי לא ראויים בהחלט , כתיבת  דברי גינוי והפחדה בסמוך לבתי נבחרי הציבור , וסכנה לאלימות מכל סוג שהוא לא יכול בשום פנים ואופן להיות צורה של ויכוח ציבורי בעיר שלנו בכל מקרה. אנחנו רוצים לנהל ויכוח לגופו של עניין, חלילה להפוך אותו לוויכוח בעניין הגוף. אני פונה אליכם יקירי לשמור בכל מקרה על צורה מכבדת ומכובדת של אי ההסכמות הקיימות בעיר."

את מכתבו חותם הרב כ"ץ במילים: "כמי שאחראי כיום על מלוא שירותי הדת העיקריים , רישום נישואין כדת משה וישראל כשרות בתי האוכל ויצירת המזון עירוב העיר ומקוואותיה ועוד אני מבקש את עזרתכם החשובה על מנת שנוכל להמשיך את מסורת שיתוף פעולה עם כל גורמי הנהלת העיר וכל הקהילות בעיר על מנת להמשיך לקיים עיר נפלאה שוחרת שלום אהבה אחווה ורעות. בתפילה שהפורס סוכת שלום ישים בנו אהבת תורה יראת ה' ושלום."

Exit mobile version