Site icon מקומון רמת גן

קידום אורגני או ממומן: מה יותר נכון לעסק שלכם?

יש לכם עסק מתחיל? מעוניינים להגיע לכמה שיותר לקוחות? כל בעל עסק ותיק יגיד לכם שכדי לקדם את העסק הפרטי שלכם אתם צריכים להקים אתר אינטרנט. השנים חולפות להן והעידן הטכנולוגי עומד בשיאו. מה שאומר שבמקום לחלק פליירים לתיבות הדואר, אפשר להשתמש במגוון רחב של אמצעים דיגיטליים ולפנות ללקוחות בכל רגע נתון בארץ, ובמקרים מסוימים גם בעולם. כמו כן, כאשר בונים אתר נשאלת השאלה איך כדאי לקדם אותו – דרך קידום ממומן או קידום אורגני?

מהו קידום אתרים ממומן

במסגרת קידום אתרים ממומן אתם למעשה משלמים לגוגל שתמקם אתכם במקומות הראשונים ומשלמים לה על כל קליק. היתרונות בכך הם שניתן לפרסם את האתר שלכם באופן מידי, אין צורך להשקיע רבות בנראות האתר (עיצוב, כתיבת תכנים ועוד) ואפשר לעקוב אחר מספר הגולשים הנכנסים אליו. עם זאת, לקידום הממומן יש גם חסרונות: המחירים עבור כל קליק וקליק יקרים, אתם עלולים לשלם "סתם" על קליקים של עסקים מתחרים או גולשים שלא מעוניינים בשירות באמת והפרסום שלו אינו אפקטיבי לטווח הארוך.

עוד בעניינים עסקים:

מהו קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני, כשמו כן הוא – קידום אתרים טבעי המתמזג עם מנוע החיפוש של גוגל. התוצאות הראשונות של הקידום יופיעו מתחת לתוצאות הקידום הממומן, או בשורה הראשונה אם אין במקרה קידום ממומן בנושא. היתרון בקידום האורגני הוא בכך שאין צורך לשלם על כל קליק, האתר של בעל העסק יכול לקבל טראפיק איכותי והוא יכול להתפתח לאורך זמן. כמו כן, קידום אורגני תורם רבות לנראות של האתר, כך שבעת הצורך ניתן למכור אותו.

זאת בעקבות העיצוב המושקע בו, התכנים האיכותיים ועבודת הקידום הרבה. החסרונות בקידום האורגני הוא שנדרש זמן רב כדי להגיע למקומות הראשונים – חודש ולעתים אף יותר. כמו כן, הקידום מותנה באלגוריתמים של גוגל ותוצאות החיפוש תמיד יהיו מתחת לתוצאות הקידום הממומן.

אז במה בוחרים?

הבחירה בין קידום ממומן לבין קידום אורגני תלויה בידיכם. אם אתם מעוניינים בפרסום מידי כדי לעלות ישר לאוויר, מומלץ לבחור בקידום ממומן. אך אם אתם רוצים לקבל אתר מושקע ואיכותי, לא לחוצים על פניות מיידיות וחושבים לטווח ארוך – קידום אורגני יהיה האפיק הנכון עבורכם. ניתן לשכור שירותים של מקדם אתרים מקצועי או ללכת על קורס קידום אתרים שייתן לכם את הידע והכלים הבסיסיים בכדי להתעסק בזה בעצמכם בהמשך. עם זאת חשוב לציין כי בתחומים תחרותיים במיוחד כנראה שלא יהיה מנוס מלהיעזר בשירות מקצועי של קידום אתרים (המכונה גם SEO).

כמובן, שאם התקציב מאפשר – ניתן ומומלץ לשלב בין 2 הערוצים, לפחות בהתחלה.

קידום אתרים, תמונה באדיבות: pixabay
Exit mobile version