Site icon מקומון רמת גן

קורונה: עיריית רמת גן החלה בפעולות אכיפה עצמאית על עטיית מסכות באוטובוסים

חובת עטיית מסיכה במרחב הציבורי הסגור, כולל בנסיעה בתחבורה ציבורית, היא לא תקנה חדשה, אבל אחרי שהרגישו בעיריית ר"ג ריפיון מסוים בהתנהלות האזרחים ובאכיפה של משטרת ישראל הוחלט, לראשונה, לערב את פקחי העירייה ולהפעיל אותם גם לשם אכיפת עטיית מסיכות באוטובוסים, בהתאם לצו בריאות העם.

לאור העלייה המדאיגה באחוזי התחלואה בנגיף הקורונה, עיריית רמת גן יוצאת היום במבצע הסברה ואכיפה על אי עטיית מסיכות באוטובוסים ובתחבורה הציבורית.

במהלך המבצע, עולים אנשי אגף הביטחון והאכיפה בעיריית רמת גן על האוטובוסים העוברים בעיר ובודקים את חובת עטיית המסכה.

פקחי הסיירת הירוקה של עיריית ר"ג. צילום: דוברות ר"ג

מבצע האכיפה וההסברה מתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון תתקיים הסברה בקרב הנוסעים והנהגים, כאשר הפקחים שיעלו לאוטובוסים יביאו לנהגי האוטובוסים 50 מסכות בכדי שיחלקו לאזרחים שאין להם מסכה. בנוסף יסבירו לנוסעים את חשיבות החוק על הציבור והבריאות של כל אחד מהאזרחים, הסכנות הטמונות באי עטיית מסיכה בחלל סגור וצפוף כמו אוטובוס ואיך נגיף הקורונה יכול לעבור בצורה מהירה אם לא ננקטים אמצעי זהירות כגון עטיית מסיכה.

בשלב השני תחל אכיפת אי עטיית מסיכה בתחבורה הציבורית ובאוטובוסים העוברים בשטחי העיר, כאשר פקחי העירייה אשר הוסמכו לכך יוכלו לתת דוחות לנוסעים ללא מסיכה.

פקחי עיריית ר"ג אוכפים את חובת עטיית מסיכה באוטובוסי. (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: דוברות ר"ג

אכיפת חובת עטיית המסיכה על ידי פקחי העירייה מתקיימת בהתאם לצו בריאות העם שבו נקבע "כי לא ישהה אדם במקום סגור במקום מגוריו, מבלי שהוא עוטה מסיכה" והן מתוקף בקשת ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט והחלטת הקבינט מהחודש שעבר הקובעת פעולות האכיפה יבוצעו בסיוע פקחים של הרשויות המקומיות, ובהתאם להנחיית מנהלת הקורונה של משטרת ישראל לאכיפת עטיית מסיכות במקומות סגורים, הומי קהל וצפופים, ובכלל זה התחבורה הציבורית.

שלב האכיפה, שלב זה יכנס לתוקף כאשר שלב ההסברה יסתיים. אם יהיו אזרחים אשר ימשיכו להסתובב ללא מסיכות באוטובוסים, יורשו הפקחים לאכוף ולהטיל קנסות כספיים בהתאם לחוק.

Exit mobile version