Site icon מקומון רמת גן

קונים רכב משומש? כך תעברו זאת בשלום

קניית רכב מיד שניה עשויה להיות פתרון מעולה למי שמחפש את רכב חלומותיו במחיר נמוך בהשוואה לקניית רכב חדש מהיבואן. אם כבר מצאתם רכב שמוצא חן בעינכם, יצרתם קשר עם המוכר ואתם לקראת לחיצת הידיים, ישנם מספר צעדים ובדיקות שיש לערוך טרם סגירת העסקה.


מסמכים ותעודות
אין הרבה "טופסומניה" בתהליך רכישת רכב מיד שניה, אך עם זאת ישנם מספר מסמכים שיש לבדוק ולתת עליהם את הדעת. ראשית, תעודת הזהות של המוכר. עליכם לזהות את המוכר ולבקש תעודת זהות על מנת להבטיח שאת העסקה אתם מבצעים מולו ולא מול גורם מטעם או מיופה כח. בדיקה נוספת שיש לערוך היא רישיון הרכב, בעזרתו תוכלו לוודא (שוב) את שם הבעלים של הרכב, כמה בעלים היו לרכב עד כה ואת מספרי הזיהוי: מספר הרישוי כמובן ומספר המנוע אותו תוכלו לבדוק על גבי המנוע עצמו.

צילום: עמיעד טאוב

סקירה חיצונית
הבדיקה החיצונית היא כמובן אחת החשובות שיש לבצע, כדאי מאוד ואף הכרחי לבצע אותה בשעות היום על מנת לבחון את צבע הרכב והמעטפת החיצונית כראוי. צאו למספר סיבובים סביב הרכב והביטו היטב בצבע ובפח החיצוני. האם ישנן שריטות? פגיעות? עיקומים או שינויים בגוון? אפילו שינוי קל בגוון הצבע עלול להיות זכר לתאונה שעבר הרכב ולא דווחה לכם. בנוסף, כדאי להתכופף ולחפש אחר חלקים רופפים ופגיעות בתחתית הרכב. אל תשכחו לפתוח את מכסה המנוע, להביט פנימה ולחפש אחר נזילות, סדקים או צינורות רופפים.
בדיקה חשמלית
היכנסו לרכב ובדקו בנפרד את כל המערכות החשמליות שבנמצא: חלונות חשמליים, פנסים, איתות, מערכת השבע, המזגן (חום וקור), המנורה הפנימית והנעילה המרכזית. בדקו גם שלוח השעונים פועל ומפעיל נורות בקרה כראוי. חשוב לבדוק כי חלונות הרכב נסגרים עד הסוף ואוטמים היטב את הרכב ובנוסף, כדאי לנעול את הנעילה המרכזית ולבדוק שאכן כל דלתות הרכב ננעלות, על מנת שלא תשאירו אותו פתוח במקרה של תקלה ברכיבים אלו.

והכי חשוב… נסיעת המבחן
בשום מקרה אין לוותר על נסיעת המבחן, אולי הבדיקה החשובה ביותר בעת קניית רכב משומש וגם כאשר קונים רכב חדש מהיבואן או מחברות ליסינג להן ציי רכב למכירה. כמובן שכשמדובר ברכב משומש הבדיקה הופכת קריטית יותר כי מטרתה לא רק לבדוק את נוחות הנסיעה, אלא גם את תקינות הרכב. במהלך נסיעת המבחן, הקפידו לסגור את חלונות הרכב על מנת להקשיב לאיכות האיטום של הרכב והחלונות מפני רעשים חיצוניים. בהמשך, הקפידו להקשיב למנוע כאשר הוא בהילוך גבוה, הילוך נמוך וסרק וחפשו אחר רעשים לא טבעיים העלולים להצביע על תקלה.

השתמשו בבלמים בנסיעה מהירה ואיטית, אם הם חורקים אולי הגיע הזמן להחליפם. הקפידו לנסוע במהירות גבוהה ונמוכה על מנת לבדוק את התמודדות הרכב עם האתגרים המהירויות השונות. וכמובן ולא פחות חשוב – נסו "לחוש" את הרכב ואת רמת הנוחות שלו, אם תרכשו אותו תעבירו ביחד שעות ארוכות של נסיעה.

בהצלחה! וסעו בזהירות

Exit mobile version