Site icon מקומון רמת גן

צרכנות נבונה בעת רכישת רכב משפחתי חדש

התנהלות צרכנית נבונה היא דבר שמומלץ לכל אחד ואחת מאיתנו לאמץ, ועל אחת כמה וכמה למשקי בית – הורים למשפחות אשר מפרנסים כמה ילדים ועובדים קשה על מנת לשמור על חשבון הבנק במצב טוב. ישנם טיפים רבים ודרכים רבות לנקוט בגישה צרכנית נבונה ולנהל את משק הבית ביעילות, אך חשוב להתמקד בכל תחום ותחום. אחד התחומים הרלבנטיים מבחינה צרכנית וחסכונית עבור כל משק בית בישראל הוא תחום הרכב. כיצד ניתן להתנהל באופן נבון יותר בכל הנוגע לרכב המשפחתי, במיוחד בעת החלפה ורכישה של רכב משפחתי חדש?

רכב משומש בן עשר או טויוטה 2017? התשובה עשויה להפתיע אתכם

כאשר ניצבים בפני הצורך ברכב משפחתי חדש, אנשים רבים נוטים לחשוב כי רכישת רכב משומש בן כמה שנים, אשר מחירו כמובן נמוך מזה של רכב חדש, היא הדרך הנבונה ביותר להתנהל מבחינה צרכנית. החיסכון המידי במחיר הרכב אכן נראה כמו סיבה טובה לוותר על הרעיון של רכישת רכב משפחתי חדש אשר זה עתה יצא מן המפעל.

בפועל, זו אינה תמיד ההחלטה הנבונה והמשתלמת ביותר. במקרים מסוימים, משתלם יותר לרכוש רכב משפחתי חדש לחלוטין, במיוחד כאשר ניתן להשיג רכב אמין ואיכותי בעסקאות מימון נוחות. דגמי טויוטה 2017, לדוגמה, נחשבים לרכבים אמינים מכאנית מצד אחד, וחסכוניים בתצרוכת הדלק מצד שני. שני גורמים אלו מבטיחים ברמה גבוהה של וודאות רמת הוצאות תחזוקה ותפעול נמוכה יחסית בשנים הקרובות – הוצאות שנתיות על דלק ועל תיקונים במוסך מצטברות לסכומים גבוהים ביותר במשק בית ישראלי ממוצע, ועל ידי רכישת רכב חדש ואמין ניתן להוריד משמעותית הוצאות אלו.

לשלם על הרכב לאורך השנים בהן משתמשים בו 

תמונה חני שבן

יתרון צרכני נוסך שניתן למצוא ברכבים חדשים של היצרניות המובילות ואשר בא לכדי ביטוי גם בדוגמה בה התמקדנו של דגמי טויוטה 2017 הוא אפשרויות מימון נוחות. אחד העקרונות הכלכליים העומדים בבסיס התנהלות צרכנית רציונאלית לאורך זמן היא כי אין סיבה כלכלית לשלם על מוצר יקר בבת אחת, בעת הרכישה. כאשר מדובר במוצר בו אנו משתמשים לאורך זמן, הגיוני יותר לשלם עליו לאורך תקופת השימוש כולה.

בהקשר של רכבים משפחתיים, על ידי פריסת התשלומים על הרכב לכמה שנים קדימה, כמו גם עסקאות ליסינג שונות, ניתן לחסוך סכומים עצומים ולשמור על היגיון כלכלי בסיסי על פיו משלמים על הרכב כל עוד משתמשים בו, או לפחות לאורך כמה שנים. זאת במקום לנטול הלוואות בריביות גבוהות על מנת לממן את הרכב בבת אחת, בעת הרכישה. נקודה זו עלולה להיראות זניחה או מינורית אך בפועל מדובר בפוטנציאל לחיסכון עצום למשק הבית לאורך זמן.

לסיכום, על מנת להתנהל בצורה נבונה ואחראית בכל הנוגע לרכישת רכב משפחתי חדש כדאי לעיתים לוותר על האינטואיציה והנטיות הצרכניות שלנו, ולפתוח את הראש לרעיונות אחרים ולדרכי התנהלות מחושבות יותר. כך נוכל ליהנות, למשל, הן מטויוטה 2017 חדשה ומפנקת, והן מהתנהלות כלכלית נבונה אשר תקל עלינו לאורך זמן…

Exit mobile version