Site icon מקומון רמת גן

צפו בתיעוד: פועל בקומה שישית, על סולם רעוע מחוץ לחלון – בלי ציוד מגן

צילום: מוקד "קו החיים", המוסד לבטיחות ולגיהות

עדות נוספת שתאונות העבודה אינן גזירה משמיים, והפעם ניתן לראות למה · למוקד הלאומי "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות הגיע דיווח מאתר בניה ברמת גן בו נראה פועל מטפס על סולם באתר הבנייה בגובה של 6 קומות ללא אבטחה • אתר הבנייה נסגר ל-48 שעות.

המוסד לבטיחות ולגיהות, שם לעצמו למטרה לקדם ככל הניתן את תרבות הבטיחות בעבודה באתרי הבנייה בישראל, ופועל רבות על מנת להשיגה. אמצעי חשוב במאבק בתאונות העבודה באתרי הבנייה הוא הקמת המוקד הלאומי "קו החיים". דרך המוקד, המוס"ל רותם את הציבור הישראלי למאבק בתופעת תאונות העבודה בענף הבנייה. למוקד הגיעו עד היום אלפי פניות ודיווחים מהציבור הרחב, שהטיפול בהן מציל חיים.

אתמול הגיע למוקד תיעוד חמור נוסף, שבדרך נס לא עלה בחיי אדם. בתיעוד נראה עובד באתר בנייה ברחוב תרפ"א 10 ברמת גן, כשהוא מטפס על סולם בצידו החיצוני של הבניין, בגובה של 6 קומות, ללא כל אבטחה בעקבות הדיווח הגיע למקום מדריך בטיחות של המוסד לבטיחות ולגיהות שביצע הדרכת בטיחות במקום. כמו כן, עקב חומרת האירועים ובתאום עם מדריך המוס"ל, הגיע מפקח עבודה מטעם מנהל הבטיחות במשרד העבודה, אשר מצא ליקויים רבים באתר כגון עבודה בגובה ללא רתמות בטיחות, אי המצאותו של  עוזר בטיחות, חוסר מעקות על המרפסות ועוד. בעקבות הדיווח והליקויים הרבים שנמצאו, ובשיתוף פעולה עם מנהל הבטיחות, ניתן צו בטיחות להפסקת העבודה ל-48 שעות.

צילום: מוקד "קו החיים", המוסד לבטיחות ולגיהות

מוטי סולטני, מנהל מוקד "קו החיים" של המוס"ל: "מוקד 'קו החיים' תועדו רגעים שלרוב נגמרים באסון. בעקבות הדיווח, התגלו הפרות בטיחות מסכנות חיים נוספות והעבודה הופסקה לאלתר. הדיווח הזה מצטרף לאלפי דיווחים שכבר התקבלו במוקד הלאומי 'קו החיים' והצילו את חייהם של פועלים ועובדים רבים באתרי בנייה לצד אלה של עוברי אורח במרחבים הציבוריים סביב להם. יחד עם מנהל הבטיחות ובשיתוף פעולה של הציבור אנו משוכנעים כי בהתמדה בפעולות אלה נביא לצמצום  תאונות העבודה  ובכך גם  להפחתה בכמות הנפגעים וההרוגים".

 

הבחנתם בליקוי בטיחותי באתר בנייה?

גם אתם יכולים להציל חיים. דווחו מייד ל"קו החיים".

מוקד "קו החיים" בטלפון 9214*

Exit mobile version