Site icon מקומון רמת גן

צמנט – מהו ומה ניתן לעשות איתו

היום, כאשר אומרים צמנט (חומר מליטה) יכולים להתכוון, בדרך כלל, לאחד משני דברים. ישנו החומר הבסיסי הנקרא צמנט המשמש כחומר בסיס לחומרי הדבקה בענף הבנייה כגון בטון או מלט. לרוב חומר המליטה יהיה עשוי ממחצבים שונים ואת תערובת הצמנט מערבבים עם מים כדי לקבל עיסה צמנטית שהופכת לחומר הדבקה מוצק. לעומת זאת יש מי שמתכוונים ללוחות פייבר צמנט. לוחות הצמנט בורד הם לוחות מוכנים העשויים מתערובת של מספר חומרים – חול, מלט, מינרלים, סיבי זכוכית או צלולוזה בהרכבים משתנים. את התערובת הזאת יוצקים לצורה של לוחות המוכנים ישר לשימוש בענף הבניה לאחר חיתוכם.

מדוע כדאי להשתמש בלוחות צמנט

לוחות הצמנט משמשים היום יותר ויותר לצרכי בניה ושיפוץ שכן העבודה איתם היא קלה ומהירה יותר. הם מגיעים, כאמור, חתוכים ומוכנים וניתן להציבם בקלות ולעצב בעזרתם חללים ומרחבים שונים. ניתן להזמין את לוחות הצמנט בעוביים משתנים וכן בצורות חיתוך משתנות, מה שמעניק לקבלן או המעצב חופש פעולה מאוד נרחב. כמו כן, לוחות צמנט יכולים לשמש כחיפוי חוץ לקירות קיימים. הם עמידים בפני עובש, לחות ואש. ניתן ליישם עליהם חיפוי קרמיקה, אם יש צורך בכך, או חיפוי כגון שליכט צבעוני כדי לתת צבע ומרקם מיוחדים לקיר. יתרון גדול של לוחות הצמנט בורד הוא שהם אינם דורשים תחזוקה רבה.

צילום: Pixabay

כדאי לדעת כי לוחות הצמנט מתאימים בעיקר לבניית מבנים ציבורים ומסחריים, הם נפוצים גם בבנייה הרוויה למגורים ובעבודות שיפוצים, בעיקר לצורך ציפוי מבנים.

למה משמשים לוחות צמנט

כפי שניתן לראות, אפשר להשתמש בצמנט גם לצורך בניה וחיפוי של קירות חיצוניים וגם לצורך יצירה ועיצוב של קירות פנים. אפשר בעזרתם לחלק מחדש חללים בבית וליצור יותר חדרים, ניתן להשתמש בהם על מנת לבנות תוספות בנייה שונות לבית הקיים, לבנות בעזרתם מרפסת ועוד. כמו כן, ניתן לשלב בהם חומרים שונות וכך למשל לשלב בתוכם דק מעץ כדי ליצור מרחב ישיבה נעים מחוץ לבית. לוחות צמנט יכולים לשמש הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי כגון בניה של קירות או חיפויים יפים למסעדות וכיוצא בזה.

סוגים אחרים של צמנט

כפי שהוסבר קודם לכן, המילה צמנט מתייחסת גם לחומר הבסיסי המשמש להדבקה של אלמנטים שונים כגון מלט או בטון בתעשיית הבניה. קיימים כמה סוגים של חומר ההדבקה – צמנט לבן, המשמש בעיקר לבנייה של קירות או אלמנטים ארכיטקטוניים אחרים בצבע לבן. החומר צמנט נקרא גם צמנט פורטלנד. קיים גם חומר צמנטי הנקרא צמנט אלומיניום, החומר עמיד מאוד לחום ולכן משמש בעיקר בתהליך בנייה של כבשנים. בנוסף לסוגים אלו קיימים עוד סוגים של צמנט המשמשים לעבודות שונות ולצרכים שונים.

 

הכתבה באדיבות רוטנברג – החברה הוותיקה והמובילה בישראל לאספקת חומרים, ציוד ופתרונות מתקדמים לבנייה. החברה מייבאת ומשווקת את מיטב המותגים ומציעה פתרונות גם לתחום הבנייה הירוקה.

Exit mobile version