Site icon מקומון רמת גן

פתיחת עוסק זעיר בבית

מעוניינים לעשות שינוי בחיים ולהקים את העסק שתמיד חלמתם עליו? רוצים לשלב בין עבודה קיימת לבין עסק זעיר כמקור להכנסה נוספת? אם כן, הגיע הזמן לפתוח עסק זעיר מהבית, אך לפני הקמת העסק חשוב להבין מהן המשמעותיות מבחינה פיננסית וחשבונאית וכיצד להתנהל נכון מול רשויות המס בישראל.

כדאי לדעת כי בתקופת הקורונה יש יותר יזמים המקימים עסקים קטנים מהבית, ורבים מבעלי העסקים הקטנים הקיימים החלו לעבוד מביתם. אמנם, לא מעט עסקים קטנים אינם מצליחים לשרוד את התקופה הנוכחית בגלל התפרצות נגיף הקורונה, אך דווקא ברגעי משבר יש הזדמנויות כלכליות שלא כדאי לפספס, וכל אחד יכול להקים עוסק זעיר ולעבוד מהבית. רגע לפני שאנחנו ממשיכים ומפרטים כיצד להקים עסק זעיר מהבית, חשוב לציין כי כיום משתמשים במושג עוסק פטור במקום עוסק זעיר. רשויות המס בישראל החליטו לשנות את ההגדרה כדי לחדד את הפטור מתשלומי מע"מ לעוסקים פטורים.

פתיחת עוסק פטור ברשויות המס

עוסק פטור, עוסק זעיר בעבר, הוא עצמאי הפועל במחזור עסקאות נמוך, מתחת לרף שנקבע בתקנות המס, לכן הוא אינו רשאי לגבות מס ערך מוסף מלקוחותיו, והוא לא יכול לקזז מע"מ בגין רכישות והוצאות שוטפות (כלומר מס תשומות).

פתיחת עוסק פטור מתבצעת מול 3 רשויות מס – מס ערך מוסף (מע"מ), מס הכנסה וביטוח לאומי. בעת פתיחת התיק במע"מ יש לציין את מחזור העסקאות השנתי הצפוי של העסק החדש, ורק מי שמחזור העסקאות השנתי שלו נמוך מ-100,491 (נכון לשנת 2020) יקבל מעמד של עוסק פטור, כל עוד ניתן להירשם כעוסק פטור על פי תקנות מס ערך מוסף. יש מקצועות המחייבים רישום כעוסק מורשה, לדוגמה אדריכלים, עורכי דין, מהנדסים, רופאים ועוד.

pixabay

לאחר פתיחת התיק במע"מ ממשיכים לפתיחת תיק במס הכנסה ובביטוח לאומי. במס הכנסה יש למלא טופס 5329, ולאחר פתיחת התיק ברשויות המס השונות אפשר להתחיל בפעילות העסקית, והעצמאי חייב להפיק קבלות מודפסות או ידניות ללקוחותיו.

הוצאות מוכרות לעסק המתנהל מהבית

ניהול עסק מהבית אינו שונה מניהול כל עסק אחר ויש להקפיד על התנהלות חשבונאית נכונה וחוקית. יש הוצאות מוכרות על ידי רשות המיסים לעסקים זעירים וקטנים המנהלים מהבית, בין ההוצאות המוכרות לעסק המתנהל מהבית:

פתיחת עסק בעזרת רואה חשבון

אפשר לפתוח עוסק פטור בעזרת רואה חשבון, במקום להגיע פיזית למשרדים השונים של רשויות המס. יש לפתיחת העסק על ידי רואה חשבון יתרונות רבים, במיוחד לשכירים המחליטים להקים עסק קטן בנוסף לעבודתם הנוכחית אצל מעסיק מסוים.

רואה חשבון מקצועי מעניק ייעוץ חשוב לעצמאי, הוא יכול להפחית חבות מס, למנוע מהעצמאי לשלם מעבר לסכומים הנדרשים, ובנוסף הוא מגיש בזמן דיווחים שוטפים לרשויות המס השונות. אמנם, עוסק פטור יכול להגיש דיווחים שונים לבד כדי לחסוך עלויות, אך ליווי צמוד של רואה חשבון נחוץ כדי להגיש דיווחים נכונים ומדויקים, לקבל ייצוג בעת הצורך בפני רשויות המס וליהנות מייעוץ מקצועי בנושאים פיננסיים הקשורים לעסק ולתכנון מס.

Exit mobile version