Site icon מקומון רמת גן

פתיחת סתימות- מה עלינו לעשות כשהמים לא יורדים?

אין אחד שלא נקלע למצב המביש בו המים פשוט מסרבים לרדת, בין אם זה בכיור, במקלחת או בשירותים. מצב לא נעים זה, הקורה לעיתים תכופות, משבש את סדר היום שלנו, אך עם זאת, אין סיבה להיכנס לפאניקה, כי את מרבית הבעיות ניתן לפתור באופן זמני ובקלות. כמובן שלטווח הארוך רצוי טיפול בסתימות על ידי אינסטלטור מקצועי.

סיבות אפשריות לסתימה:

ברוב המקרים, אנחנו זו הסיבה העיקרית לסתימה. אנו גורמים לפגיעה ולסתימה של הצנרת, נוטים להעמיס על הצנרת שלנו מדיי יום שאריות מזון, פסולת ושיערות, מה שבסופו של יום מוביל לסתימה בצנרת. הסתימה יכולה להיווצר מפסולת מסוימת שהושלכה אל הצנרת לפני יום או יומיים או מהשלכת פסולת מתמשכת המצטברת בצנרת וגורמת למעבר המים בה להצטמצם עד שהצינור בו עוברים המים נסגר לגמרי. יש נטייה לחשוב שרוחב הצנרת הוא ברוחב הפתח בשירותים ולכן הצנרת יכולה ומסוגלת "לעכל" כל פסולת שתיזרק לתוכה, אך אין זה כך ולמעשה אסור להשליך לשירותים אף מוצר, למעט מוצרים שכתוב עליהם במפורש שהם מתפרקים במים.

דרכים לפתיחת סתימות:

פתיחת סתימות באופן עצמאי זהו הפיתרון המהיר שנמצא בהישג ידינו. בחנויות רבות ניתן למצוא בקלות חומרים וכלים ביתיים באמצעותם ניתן לפתוח סתימות. חומרים אלו הם לרוב חומרים כימיים חזקים מאוד שמצליחים להגיע לפסולת החוסמת את זרם המים בצנרת ולהמיס אותה. חומרים אלה הם חומרים כימיים חזקים ולכן צריך לנקוט בזהירות מרובה בעת השימוש. שימוש מופרז או שגוי עלול לגרום נזק לצנרת או למשתמש. במידה ובעת השימוש נחשפתם לריכוזים גבוהים של החומר (מגע עם העור והעיניים או באמצעות בליעה של החומר) יש צורך לשטוף באופן מיידי את האזור ובמידת הצורך לפנות לטיפול רפואי. צריך לזכור שחומרים אלו לרוב יעילים, אך אין זה אומר שהם מטפלים ופותרים את כל הבעיה. ייתכן והחומרים לשימוש עצמי ימיסו את אחד "הגושים" הגדולים שיוצרים סתימה, אך לעיתים הפסולת שכן נשארה בצנרת תצטבר מחדש ותוביל לסתימה נוספת ולשם כך יש צורך לפנות לאינסטלטור.

פנייה לאינסטלטור מקצועי תסייע לפתוח סתימה לצמיתות. כדי להימנע מהופעה חוזרת של סתימה, כדאי לפנות לאינסטלטור מקצועי בעל ציוד מותאם לפתיחת סתימות. אינסטלטור בעל הכשרה לרוב יפעל באמצעות ספירלה חשמלית כדי לפנות את כל הצנרת מפסולת ולאפשר זרימת מים חופשית. דרך זו אמורה להבטיח פתרון לטווח ארוך ולמנוע מצבים חוזרים ונשנים של סתימות בצנרת.

המלצתנו היא לנסות להשתדל ולהקפיד לא להשליך פסולת לכיורים, לשירותים ולמקלחות. גם אם נדמה שהפסולת  קטנה, היא כן מצטברת, סותמת את הצנרת ולבסוף דורשת פתיחת סתימות.

Exit mobile version