Site icon מקומון רמת גן

פשפש המיטה – מה זה אומר וכיצד מתמודדים?

מהם פשפשים? כיצד מתמודדים עמם? אם אתם חשים שיש לכם בבית פולשים מוזרים, או אם גופכם מתגרד כמו גם חיות המחמד שלכם – חשוב שתדעו יותר על פולש בשם "פשפש":

פשפשים הם חרקים שנמצאים תמיד בסביבה והם רק מחפשים את ההזדמנות למצוא את האובייקט הנכון שהם יוכלו להיטפל אליו.

פשפש המיטה הוא חרק שמתחיל את חייו מבקיעה של ביצה, לאחר מכן הפיכתו לנימפה ובשלב האחרון הוא מגיע לבגרות ועלול להיטפל אל בני אדם, בעלי חיים כמו גם אל שלל יונקים בעלי דם חם.

פשפש המיטה קרוי בשם זה משום שהוא נמצא בעיקר במיטה או במרבצים שונים, כמו גם של בעלי חיים, ומלבד לדם – הוא נמשך גם ללחות ולחום.

פשפש. צילום: CDC/ Harvard University

האם פשפשים מזיקים?

פשפשים אמנם לא נחשבים מסוכנים, אבל הם בהחלט מזיקים לאיכות החיים ומורידים אותה המידה רבה. פשפשים עלולים לגרום לגירודים בעור, אדמומיות ופצעים בעור, כמו גם שבמידה והם נמצאים על גבי חיות המחמד שלכם, הדבר יפריע להם מאד להתנהל ויהווה מטרד עורי מציק.

אז כיצד מתמודדים עם פשפש המיטה?

על מנת להתמודד עם סוג זה של טפיל, יש בראשית להיעזר באיש  מקצוע כמו למשל מדביר מקצועי על מנת שזה יספק לכם את ייעוץ האבחנה וכמובן את הטיפול, כאשר הדברת פשפשים נעשית באמצעות:

אבחון מקור הבעיה – המדביר המקצועי יסייע לכם לאבחן את מקור הבעיה, להבין מהיכן הפשפשים מגיעים אליכם, כמו גם להשמיד קנים של פשפשים במידה ויש כאלה או לבצע איטום של סדקים מהם עלולים להגיע הפשפשים.

הדברה כללית– לאחר אבחון המקור ואיטום נכון של המבנה, יבצע המדביר המקצועי הדברה כללית שמקורה בחומרים שמרחיקים את הטפילים וקוטלים אותם. עוד יעזור לכם המדביר לבחור את דרך ההדברה הנכונה להתמודד עם המזיקים והוא ייעץ לכם אודות הדרך להימנע מפשפשים בעתיד.

ניקוי והרחתה – לבסוף לאחר שקיבלתם את הטיפול להרחקת פשפשים, יש לבצע ניקיון יסודי של שלל אלמנטים בבית כמו שיש לשאוב את המיטות ומערכות הישיבה, להרתיח סדינים, ולשאוב סדקים בהם עלולים להימצא פשפשים.

הדברה ביולוגית – חשוב לדעת כי ניתן לבצע הדברה ביולוגית על ידי השארת עכביש שאינו מזיק ברחבי הבית שיאכל פשפשים במידת הצורך וזאת משום שהוא מוגדר כטורף טבעי של פשפשים.

עשו את כל אלה, והבית שלכם כמו גם אתם וחיות המחמש לא תסבלו ממזיקים אלה לאורך שנים!

Exit mobile version