Site icon מקומון רמת גן

פרקליטות המדינה:ראש העיר, זינגר יועמד לדין

פרקליטות המדינה הודיעה היום על כוונתה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר בכפוף לשימוע על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. החשדות קשורים לתקופת התמודדותו של זינגר לראשות העיר בשנת 2013.

זו הקדנציה השנייה ברציפות בה ראש עיר ברמת גן צפוי לשבת על ספסל הנאשמים בעבירות של שוחד ומרמה. זאת לאחר שראש העיר המיתולוגי צבי בר הואשם בעבירות של שוחד והלבנת און ונגזרו עליו שלשו וחצי שנות מאסק. בר נכנס לאחרונה לכלא והחל לרצות את עונשו.היום הודיעה הפרקליטות כי גם ראש עיר המכהן, ישראל זינגר צפוי ללכת בדרכו ולעמוד בפני כתב אישום.

זינגר. יועמד לדין בכפוף לשימוע. צילום: באדיבות ישראל מלובני

בנוסף לזינגר הודיעה הפרליקטות כי גם עו"ד אריאל למפל, שעבד כיועצו של זינגר יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין עבירה של מתן שוחד. על פי החשד ערב בחירות 2013 העביר למפל 70,000 ש"ח לזינגר בתמורה לסיכום לפיו ימונה ליועצו בשכר לאחר הבחירות.

כזכור בחודש אפריל האחרון הודיעה משטרת ישראל  כי בסיומה של החקירה היא ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר והסמנכ"ל לשעבר אמנון בוץ בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים במסגרת ההתמודדות לבחירות המקומיות ב2013.

היחידה ארצית של משטרת ישראל גיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר וסמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה, אמנון בוץ, בהקשר להבטחות שנתנו לפעילים ולנותני שירותים שסייעו בידם בקמפיין הבחירות ולמאמצים לממש את ההבטחות, אשר בחלק מהמקרים אכן מומשו. כמו כן גובשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים על ידי בכיר במחלקת הפיקוח בעירייה, בהקשר לניגוד עניינים בו פעל במסגרת קשריו עם קבלן בעיר.

במסגרת החקירה נחקרו ראש העיר, סמנכ״ל מנהל תרבות בעירייה והבכיר ממחלקת הפיקוח תחת אזהרה וכן נחקרו עשרות מעורבים נוספים, חלקם באזהרה, בוצעו חיפושים, נתפסו מסמכים בהיקפים נרחבים ובוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה.

מחומר החקירה עלה, כי במהלך הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2013, בהן התמודד, הבטיח זינגר הטבות לפעילים במערכת הבחירות ולספקי שירותים שונים אשר סייעו לו ופעלו למענו, מי בשכר מופחת ומי ללא כל שכר. בכלל זה, הבטיח זינגר לפעילים ולנותני שירותים, כי ימונו לאחר הבחירות למשרה בעירייה או במוסד הקשור אליה או ייבחרו לביצוע פרויקטים בהתקשרות עם העירייה ומוסדותיה. כן עולה, כי לאחר היבחרו של זינגר, פעלו זינגר ובוץ, ששימש יד ימינו בכל תקופת הבחירות, על מנת לעמוד בהבטחות ולאתר מקומות תעסוקה והתקשרויות לפעילים ולספקים. בחלק מהמקרים אכן נשכרו שרותיהם של אותם פעילים על ידי העירייה, או שהתקבלו כעובדים בעירייה ובמוסדותיה.בוץ מונה  למנהל מנהלת הבורסה כפי שפורסם במקומונט רמת גן.

חבר המועצה ליעד אילני אמר:"יום עצוב לרמת-גן.זו הפעם השנייה שראש עיר ברמת-גן מואשם תוך 3 שנים – מה שמעלה תהיות רבות לגבי התנהלות המערכת הפוליטית העירונית ככלל ושומרי הסף שלה בפרט. כיחיד שעזב את הקואליציה מרצונו בעקבות התנהלות רה"ע, עוד בטרם מעצרו, קשה לי לומר שאני מופתע. אפעל לכנס בהקדם את מועצת העיר כדי לוודא שהתושבים ומוסדות העיר לא ייפגעו מהמצב החמור אליו נקלענו. היום, יותר מתמיד, ברור לכולם שהעיר זקוקה לניעור יסודי, למנהיגות ישרה, אנרגטית וחרוצה. עוד יבואו ימים טובים יותר לעיר ולתושביה".

כרמל שאמה שהתמודד מול זינגר על ראשות העיר אמר:"לא יכולתי לחלום ולקבל מתנת יום הולדת טובה ומספקת יותר! שוב התברר שאכן השקר מהיר כעכבר אבל האמת והצדק איטים אך חזקים כפיל, בסוף הם מופיעים. המתנה הכי טובה ואני מקדיש אותה לאשתי ילדי והורי שסבלו סבל בל יתואר בעת ששפכו את דמם ודמי במסע בחירות שכולו היה עלילות שקר ושוחד!".

תגובת העירייה:
"

"לאחר כמעט 4 שנות חקירה, שהחלה מהיום בו זכה מר זינגר בבחירות לראשות העיר רמת גן,

חקירה בה היו מעורבים גורמים פוליטיים באופן רציף ופעיל לכל אורכה, התקבל היום מכתב המזמן אותנו להשמיע את טענותינו בפני הפרקליטות.

אנו מברכים על ההזדמנות שתינתן לנו סוף סוף להעמיד את העובדות על דיוקן ולהראות, הלכה למעשה, כי לא נפל פגם כלשהו בהתנהלות ראש העיר, אשר מתכוון להמשיך בפעילותו לקידום העיר רמת גן ורווחת תושביה אשר בחרו בו למשימה זו.

לאחר שנפרט את עמדתנו בשימוע אנו מאמינים כי הפרקליטות תגיע למסקנה שיש להורות על סגירת התיק."

Exit mobile version