Site icon מקומון רמת גן

פרזנטציה ועמידה מול קהל וחשיבותה בחיינו

ישנם אנשים המרגישים בנוח לעמוד ולדבר מול קהל, וישנם אחרים שעצם המחשבה גורמת להם להזיל זיעה קרה ולקבל פיק ברכיים. ורוב האנשים מתייחסים לקבוצה השנייה, אלו אשר חוששים מזה ואינם מסוגלים להעביר מסרים בצורה יעילה. 

כאשר אנו אומרים עמידה מול קהל אנו עשויים לדמיין במה ואדם שעולה לדבר מול הקהל. אך בפועל הביטוי של החששות מעמידה מול קהל יכול לבוא לידי ביטוי בכל אינטראקציה חברתית בה הדובר מקבל את תשומת הלב, גם מול אדם אחד או שניים. כך שאיך שלא נסתכל על זה מדובר בדבר מגביל, דבר המונע מאדם לממש את הפוטנציאל שלו. החדשות הטובות הן שניתן להתמודד עם זה ולרכוש כלים שיסייעו לכם.

נושא הפרזנטציה ועמידה מול קהל נוגע גם ליכולת להעביר מסרים. זה לא מספיק שיש לנו ביטחון, אנו צריכים לדעת גם כיצד להעביר את המסרים אל הקהל, שדרך אגב יכול להיות צוות העובדים שלנו, מפגש עם לקוחות או המנהלים בישיבה.

להתאמן על עמידה מול קהל וביטחון עצמי. צילום: Pexels

העברת מסרים היא דבר מורכב וגם אם איננו חוששים מעמידה מול קהל, עדיין יכולים להיות חסרים הכלים המאפשרים לנו לעשות זאת בצורה יעילה. זה לא נוגע אך ורק למלל שבו אנו משתמשים, זה נוגע לכל טון הדיבור, שפת הגוף, הרושם הראשוני וכל מה שמסביב.

אולי אצל רבים מאיתנו פרזנטציה מזכירה משהו מתקופת הלימודים, בתיכון או הלימודים הגבוהים. אך האמת היא שבסיטואציות שונות אנו נדרשים לדבר מול אנשים ולהעביר מסרים, ולא רק בשוק העבודה. אם לא נפתח את היכולות הללו הדבר יפגע ביכולות שלנו להשיג את המטרות ולממש את הפוטנציאל האישי.

כיצד משפרים את יכולות הפרזנטציה

אם אתם בגישה של ”או שיש לך את זה או שאין לך“ אז אתם טועים. גם אנשים שמתמלאים ברעד והדופק עולה כאשר הם נדרשים לדבר מול קהל, יכולים ללמוד לשלוט בזה. כל מה שצריך זה להתאמן.

עמידה מול קהל – יכולה להיות גם בישיבה… אבל עם נוכחות! צילום: pexels

אינכם צריכים להתאמן לבד, כיום ניתן למצוא סדנאות רבות בהן מעניקים לכם את הכלים שיעזרו לכם להפחית את החרדות, ולדעת כיצד להעביר את המסרים שלכם בצורה יעילה. בסדנאות אלו אתם יכולים להפיק תובנות רבות שיעזרו לכם בכל תחומי החיים.

האם יצאתם פעם מתוסכלים מהפגישה עם מנהלי החברה? האם הרגשתם כי הם לא לוקחים את הרעיונות שלכם ברצינות? האם ניסיתם להלהיב משקיעים ברעיון שלכם, אבל נתקלתם באדישות וחוסר עניין? המסקנה הראשונה שלכם היא שהרעיונות שלכם לא טובים, אבל בפועל זה הכל תוצאה של בעיה בהעברת המסרים. אם תרכשו את הכלים הנכונים תוכלו לחולל שינוי גדול בחיים שלכם.

בעזרת הכלים שתרכשו תוכלו לעמוד בביטחון מול הקהל ולהעביר את המסרים שלכם בצורה יעילה. תלמדו על היציבה הנכונה, על השימוש בשפת הגוף וההופעה החיצונית. כיצד לשמור על הריכוז של הקהל וליצור עם הקהל את החיבור.

Exit mobile version