Site icon מקומון רמת גן

פרויקט ״בעקבות לוחמים": תלמידי אוהל שם זכו בהצטיינות

פרויקט הדגל של משרד הביטחון וצה"ל לעידוד הגיוס בקרב בני נוער, אותו מוביל צה"ל בשיתוף היחידה להכנה לצה״ל באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון ומשרד החינוך, מתקיים בימים אלה ברמת הגולן בפעם ה-18, וימשך עד ליום רביעי.

כ-30 אלף תלמידי ותלמידות כיתות י"ב מ-250 בתי ספר מרחבי הארץ, ובהם גם תלמידי תיכון אוהל שם ברמת גן ואחרים, צפויים לפקוד בימים אלה את רמת הגולן.

מידי יום מבקשרים בני ובנות הנוער בתשעה אתרי מורשת שונים, בהם: עמק הבכא, מצפה גולני, תל סאקי ואנדרטת חטיבה 679. הם נפגשים עם לוחמי ולוחמות צה"ל בהווה ובעבר, יבקרו בתערוכת חיילות של צה"ל במתחם אחמדיה הצמוד לקצרין וישתתפו במעגלי שיח עם הלוחמים במסגרתם ישוחחו על השירות הצבאי, על התפקידים אותם הם ממלאים ועל חשיבות השירות בצה"ל.

לוחמי אגוז באימון בצפון (ארכיון). צילום: דובר צה"ל
תלמידי אוהל שם שהשתתפו בסיור ובחידון. צילום: דובר צה"ל

מידי יום מתקיימת תחרות בין בתי הספר במסגרתה הם עונים על שאלות טריוויה בנושא מערכת הביטחון וצה"ל, כשבית הספר הזוכה היום הוא תיכון אוהל שם מרמת גן. בסופו של כל יום נערכת עצרת מרכזית במהלכה מתקיימת תצוגת אש ייחודית והופעה של להקה צבאית.

מטרת פרויקט "בעקבות לוחמים" היא להכין את הצעירים לשירות קרבי ומשמעותי בצה"ל. על פי סקרי מלש"בים נתפס הפרויקט כאחת מהפעילויות המשפיעות והמשמעותיות ביותר בתחום ההכנה לגיוס.

Exit mobile version