Site icon מקומון רמת גן

פינוי בינוי: איך מקדמים ובוחרים בחברה אמינה

התחדשות עירונית. צילום: אנגלאינבסט

לצורך קידום פינוי בינוי לא מספיק רצון טוב. יש צורך בלא מעט עבודה בירוקרטית, שיחות עם דיירים, קבלת הסכמות, פגישות עם גורמים עירוניים והחלטות של וועדות. זה אולי נשמע מורכב, מסובך ולא פשוט – אבל אפשר להגיע לתוצאה הרצויה.

אם מבינים איך לפעול ומה לעשות, אפשר לקדם ולהצליח והכלל הראשון הוא לחבור לחברה אמינה, שיודעת היטב מה היא עושה ופועלת בהוגנות ובשקיפות מלאים. הבניין שלכם כבר מזמן לא נראה במיטבו וגם השכונה מוזנחת ובעלת תשתיות מיושנות מדי? למדו איך גם אתם תוכלו לקדם אצלכם פינוי בינוי ולבחור בחברה אמינה.

ייזום נדל"ן זה מקצוע, וצריך קבלות

בעוד שהרבה פרויקטים של פינוי בינוי "נתקעים" ולא מצליחים להתקדם, פרויקטים אחרים דווקא מתקדמים בצורה טובה. רבים הם דיירי השכונות שהולכות ומתיישנות, שחולמים על הרגע שבו יוכלו להצטרף לאלה שכבר קיבלו דירה חדשה, בבניין חדש, לאחר שכל השכונה שוקמה ונבנתה עם תוכנית מסודרת. אחת הדרכים להוביל פינוי בינוי היא לחכות לוועדה ממשלתית שתחליט כי בשכונה מסוימת ובאזור מסוים ראוי לחדש את פני העיר. דרך אחרת לקדם התחדשות עירונית עם פינוי בינוי נעשית על ידי פנייה ליזם. אבל כדי לקדם באמת את העניין ולא להסתבך עם גורם בלתי מקצועי, חשוב לזכור דבר מרכזי: יזם נדל"ן זה מקצוע לכל דבר. לא כל מי שקורא לעצמו יזם באמת מבין עד הסוף את המורכבות. כדי לבחור בחברה אמינה, חפשו יזם עם קבלות. יזם מקצועי שכבר הוביל פינוי בינוי ברמת גן או בראשון לציון או בתל אביב או בירושלים. ואם מצאתם את היזם שהוביל פרויקטים מסוג זה בכל הערים הללו ויותר, הרי שזהו אות ומופת למקצועיות.

היזהרו מקבלני חתימות, חפשו את הדבר האמיתי

בשוק מסתובבים לא מעט "מאכרים" שכל מה שהם רוצים זה להחתים דיירים על הסכמה לפינוי בינוי ולאחר מכן למכור את החתימות ליזם אמיתי. כמובן שאת המחיר לכל הקומבינה הזאת משלמים בסופו של דבר הדיירים – בעיכוב הפרויקט ולפעמים גם בביטולו או בתקלות אחרות. פינוי בינוי יאושר בכמה תנאים:

  1. מינימום יחידות להריסה ובניה מחדש – לכל הפחות צריכים להיות 24 יחידות דיור במתחם המיועד לפינוי בינוי.
  2. הסכמת דיירים – לכל הפחות צריכים 80 אחוזים מהדיירים להביע את הסכמתם (בחתימה). כל עוד מספר המתנגדים גדול, לא ניתן לקדם את המהלך.
  3. אישור וועדה ואישור תוכניות – נדרש אישור הממשלה או וועדה מתאימה כדוגמת הוועדה הארצית לתכנון ובניית מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) וכן אישור תוכניות בניה כחוק.

כדי לקדם פינוי בינוי, העדיפו חברה אמיתית ולא קבלת חתימות שמתחפש לחברה או ליזם נדל"ן של ממש. חפשו חברה שכבר ביצעה, הובילה, ארגנה והשלימה פרויקטים בנדל"ן. העדיפו חברה ש"צברה קילומטרז'" בתחום, כלומר יש לה ניסיון בשטח בקידום פרויקטים עוד משלב איסוף החתימות, דרך הובלה בסבך הבירוקרטיה וכלה במסירת מפתחות לדיירים לאחר סיום ההתחדשות העירונית.

אנגל אינווסט, התחדשות עירונית בליווי אישי

על מנת לממש פינוי בינוי, להפוך את הבניין שלכם ואת השכונה שלכם למודרניים, חדישים, עם איכות ואיכות חיים, פנו לאנגל אינווסט. מגיע לכם לעמוד מול גורמים מקצועיים, מנוסים, עם חברה משפחתית שנמצאת בענף הנדל"ן, ייזום וביצוע פרויקטים מעל 30 שנה. בחברה מאמינים בשיתוף פעולה מלא עם הדיירים, עבודה משותפת לקראת מטרה משותפת. נכון, כל חברה יזמית רוצה להרוויח, אבל אפשר לעבוד בצורה הוגנת לרווחתם של כל הצדדים. לדיירים מובטח דיור או מימון שכירות בזמן הבניה וקבלת דירות חדישות, בסטנדרט גבוה.

Exit mobile version