Site icon מקומון רמת גן

פילאטיס- שיטת אימון עם יתרונות רבים

קרדיט - Canva

שיטת הפילאטיס הפכה להיות מבוקשת מאוד בשנים האחרונות. השיטה עובדת על קבוצות השרירים הפנימיות והעמוקות ביותר- שרירי הליבה ובכך מביאה לשיפור משמעותי בתפקוד הגוף כולו, כולל האיברים הפנימיים. בשיטה ניתן גם מקום רב לעבודה על הנשימות, בעיקר נשימה סרעפתית, הנותנת אנרגיה לביצוע התרגיל והדבר מופרגש היטב. באופן כללי יש היום שתי דרכים לפילאטיס: פילאטיס רצפה המבוצע על מזרון תוך שימוש בעזרים כמו כדור, משקולת, גליל או גומיה וגם פילאטיס מכשירים. בין אם זהו סטודיו פילאטיס מכשירים אשדוד או בכל מקום אחר, המכשיר המרכזי בשיעור יהיה מעין מיטה בה יש חלק הנע קדימה ואחורה. החלק הנע מאפשר עבודה טובה יותר על שיווי משקל ובכלל המיטה מגדילה את מגוון התרגילים האפשרי ומעלה את יכולת המיקוד והעבודה על אזורים ספציפיים.

איך לבחור את המקום לאימוני פילאטיס?

ישנם מקומות אשר מועברים בהם שיעורי פילאטיס (בעיקר פילאטיס רצפה) לצד מגוון רחב של שיעורים אחרים. ניתן למצוא גם סטודיו לפילאטיס אשר יתמקד בשיטת הפילאטיס ויהיה מוקדש כל כולו לשיטה נהדרת זו. במקום כזה הדגש יהיה על פילאטיס מכשירים אך ברוב המקרים יהיו בו גם שיעורי פילאטיס רצפה כך שהמתאמן יוכל לגוון בין שתי הדרכים לאימון. במקום המתמקד כולו בפילאטיס המדריכים כולם יהיו מדריכי פילאטיס אשר עברו את ההכשרה המתאימה גם לפילאטיס מכשירים (התמחות לאחר הקורס הכללי) ויהיה בו את הציוד המתאים ביותר. בסטודיו םכזה יוצעו גם שיעורי פילאטיס שיקומי המתאימים לאנשים שהם לאחר פציעה או תאונה ולמצבים ייחודיים נוספים כמו נשים בהריון או מיד לאחר לידה ומצבים כרוניים שונים.

פילאטיס רצפה או מכשירים- מה מומלץ?

שתי הדרכים הן מצוינות כי שתיהן מבוססות בסופו של דבר על אותה שיטה ואותם עקרונות. חשוב שכל אחד יתחבר לדרך בה הוא מתאמן. יש אנשים שעבורם האימון על מזרון ועל הקרקע יהיה נעים ונוח יותר ולכן מומלץ שימשיכו בדרך המתאימה להם. ישנם אנשים המתחברים אל המכשירים ודווקא מעדיפים את המצבים והאתגרים המיוחדים שמציב שיעור פילאטיס מכשירים. בפילאטיס מכשירים יש אפשרויות שונות לביצוע תרגיל שעל הקרקע ניתן לבצע בצורה אחת מסוימת. ניתן לעבוד באותו תרגיל על אזור אחד ועל אזור אחר תוך ביצוע שינויים קטנים. ניתן גם להעלות ולהוריד את רמת ההתנגדות וקושי התרגיל. לרוב מי שמנסה פילאטיס מכשירים ונותן לעצמו זמן קצר להסתגלות מעדיף להמשיך בדרך הזו.

M.Y. PILATES  הוא סטודיו לפילאטיס מכשירים המתמחה בשיטת אימון זו וכל המדריכים בו עברו הכשרה מלאה, כולל לפילאטיס שיקומי. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version