Site icon מקומון רמת גן

פטרת הציפורניים – אחת התופעות השכיחות אצל מבוגרים

מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בפטרת הציפורניים? האם אפשר למנוע את חזרתה?
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה…

מהי פטרת ציפורניים?

מדובר על זיהום שנובע ממקור פטרייתי. הוא מופיע בעיקר בציפורניי הרגליים. למעשה, מרגע ההדבקה, יש קושי להיפטר מאותו זיהום. הפטרת עשויה לגרום לכאבים וזאת עקב שינויים שחלים בצורת הציפורן. כמו כן, הפטרת יכולה גם להתפשט ולהופיע גם בעור של כף הרגל ובמקרים חמורים יותר היא תגרום לנגע פטרייתי ואף תהפוך לזיהום חיידקי.

ממה פטרת ציפורניים נגרמת?

היא נגרמת מפתגונים המוכרים בשם דרמטופיטים. ההדבקה עצמה נעשית כתוצאה ממגע ישיר של הפטרייה עם העור או עם הציפורן. הפטרייה עצמה מועברת ממשטחים כמו רצפה ואמבטיה ויש סיכויים גדולים להדבקה, כאשר נמצאים בבריכות ציבוריות, באתרי ספא, במכוני פדיקור וכו'. אגב, גם מצבים של חבלות או טראומות לכף הרגל, יכולים לגרום להופעת פטרת ציפורניים.

איך מזהים פטרת ציפורניים?

לא בטוחים אם יש לכם פטרת? קחו בחשבון שאחד התסמינים שמאפיינים אותה הוא הופעה של נקודה לבנה או צהובה על קצה הציפורן. כמו כן, יש גם תסמינים נוספים כמו, שינויים בגוון הציפורן, שינויים בצורת הציפורן, עיבוי הציפורן וכו'. על מנת לוודא שאכן מדובר על פטרת הציפורניים, יש להגיע לרופא המשפחה.

איך מטפלים בפטרת ציפורניים?

רופא המשפחה ייתן לכם טיפול מקומי וטיפול פנימי. כמו כן, אפשר גם להשתמש בתכשירים טיפוליים מיוחדים שפותחו על ידי זהבה שדה. הם עשירים בתרכובות של שמנים אתריים, תמציות צמחי מרפא ומרכיבים אנטי פטרייתיים.

האם פטרת ציפורניים יכולה להסתבך?

בגדול, לא מדובר על מצב קשה ואצל מרבית האנשים הפטרת מוגבלת לאזור הציפורניים. מה שכן, אצל אנשים שסובלים ממחלות כמו סוכרת או שסובלים מהפרעות בזרימת הדם או הפרעות במערכת החיסון, הפטרת שנגרמת עקב זיהום, יכולה לגרום לזיהום חיידקי משני ועל כן, אותם חולים יהיו זקוקים למעקב רפואי.

תמונה: pixabay

האם ניתן להימנע מפטרת ציפורניים?

כן. אם תקפידו על טיפול מניעתי, תוכלו להפחית הידבקויות חוזרות. כמו כן, מומלץ לנקוט בפעולות הבאות: להשתמש בכפכפים כאשר נמצאים באתר הספא או בבריכה, להקפיד שהציפורניים יהיו קצרות וכמו כן משויפות, להקפיד לשמור על הסביבה של הציפורן כך שתהיה יבשה, להשתמש בנעליים "נושמות", להשתמש בגרביים מנדפות זיעה ולהחליפן לעיתים קרובות וכו'.

שמירה על היגיינת כף הרגל

יש להקפיד לשמור על היגיינה של כל כף הרגל ולא רק של הציפורניים. כמו כן, מומלץ לשטוף את כפות הרגליים עם סבון מתאים וגם אפשר לפזר טלק בתוך הנעליים וגם על כפות הרגליים. כל הפעולות הללו יסייעו לשמירה על סביבה שתהיה נקייה ויבשה. כמו כן, רצוי שלא להשתמש באותן מספריים לטיפול בציפורניים עם בני משפחה נוספים ויש גם לחטא את המספריים אחרי כל שימוש.

 

Exit mobile version