Site icon מקומון רמת גן

פחם פעיל יתרונות לשימוש בתעשייה

הרבה פעמים כאשר אנחנו מעלים את המילה "פחם" אנשים רבים נוטים לקשר אותה עם המנגל המוכר לכולנו. אך זה ממש לא אותו פחם עליו אנחנו מדברים. אנו מאמינים שמציפות אתכם עשרות שאלות, במהלך מאמר זה אנו נבין מה הוא פחם פעיל ומה הם השימושים והיתרונות שלנו. מבטיחים שיהיה כיף, הישארו איתנו!

הכירו: פחם פעיל

פחם פעיל המכונה גם פחמן פעיל הינו חומר אשר לוקח חלק בהכנה של מוצרים שרובנו פוגשים בחיי היום-יום שלנו, למעשה כ-חלק מהתפקידים שלו אפשר לראות סילוק חומרים היוצרים צבע במוצרים, טעם, יכולים להשתמש בפחם פעיל על מנת להפחית סיכון בריאותי הקיים במי השתייה שלנו, לשלוט על זיהום האוויר ואף לטהר מוצרים אשר מגיעים אלינו מתעשיית הרפואה או השוק הכימי.

למעשה, פחם פעיל נחשב לאחד החומרים השכיחים לטיפול בפליטת חומרים אורגניים נדיפים וריח.

פחם הוא חומר נקבובי אשר יש ביכולתו לספוח אליו חומרים ומוצרים רבים.

איך למעשה יוצרים פחם פעיל?

פחם פעיל נוצר ב600-900 מעלות על ידי שריפה ייעודית הנעשית ללא שימוש בחומר דליק לדוגמת עץ, מדליק או נפט. לאחר שמחממים את הנפט חימום ראשוני ל600 מעלות, ממשיכים לחמם אותו עד ל1200 מעלות במיכל ייעודי יחד עם חמצן ואדי מים על מנת ליצור נקבוביות בתוך הפחם.

נקבוביות אלו משחקות תפקיד משמעותי בפחם היות והן נותנות לפחם שטח פנים גדול, חומר זה נחשב לחומר הנקבובי השכיח והפופולרי ביותר.

צילום: CANVA
פחם פעיל: איפה ניתן להשתמש בו?

כאשר אנחנו מדברים על פחם פעיל אנו רואים שימושים רבים לאורך מאות שנים בתעשייה. בין אם אנחנו מדברים על שימוש לשם מטרות הנאה (כמו לדוגמת פנים החבית של הוויסקי), שימושים רפואיים באבקת פחמן ייעודית ואף שימוש לספיחת גזים במסכות גז.

היום אנו פוגשים פחם פעיל כמעט בכל מקום בחיינו, זה יכול להיות בתרופות, באוויר אותו אנו נושמים ובמים אותם אנו שותים.

פחם פעיל הוא בחירתם של תעשיות רבות בעולם היות והפחם נחשב לאחד החומרים היעילים בעולם, קל מאוד לתפעל אותו ועלותו היא מאוד זולה ולא דורשת מאיתנו להתקין או לטפל בתשתיות נוספות בנוסף.

א.ב.פ הנדסת כימיה ואוורור: פתרונות מתקדמים למניעת זיהום אוויר

חברת א.ב.פ הנדסת כימיה ואוורור מתמחה בתכנון, ייצור והרכבת מערכות יניקה, סינון חלקיקים והפרדה בטיפול בגזים. כמו כן החברה מספקת שירותי ייעוץ ורגולציה סביבתית בתחום האוויר, הגזים ואחזקת מערכות יניקה.

א.ב.פ עובדת ימים כלילות על השקעה בפיתוח ומחקר תוך כדי הקפדה על סטנדרטים בינלאומיים גבוהים מה שכיום מציב אותה בין החברות המובילות ביותר בישראל בתחומה.

החברה מתמחה במציאת פתרונות בהתאמה אישית ללקוחות מתעשיות שונות ומאמינה שעם תכנון נכון הכל אפשרי.

פעילות החברה מפוקחת לפי תקן ISO 9001:2015.

Exit mobile version