Site icon מקומון רמת גן

עשה ואל תעשה – כללים לעיצוב החדר השינה המושלם

היכרות עם מספר כללי עשה ואל תעשה תאפשר לכם לעצב מחדש את חדר השינה ולשפר את איכות החיים. רוצים לדעת מאיפה מתחילים ועל מה אסור לוותר? הנה המדריך המלא

צילום:pexels

הדרך שבה נבחר לעצב את חדר השינה שלנו משפיעה באופן ישיר על איכות השינה ואיכות החיים. כך למשל מחקרים מראים שבעיות השינה מחמירות עם השנים, ואת הסברות לכך נשענת על תאוריית "זיהום האור". לפי התאוריה, האור הכחול שנשקף ממסכי טלוויזיה, מכשירים ניידים ומחשבים מעכב את ייצור הורמון השינה ומונע מאתנו שינה ערבה.גו

מלבד זיהום אור, גם הטמפרטורה בחדר השינה ואפילו הדרך שבה נמקם את הרהיטים הם בעלי השפעה על איכות השינה. הבעיה האמיתית היא שלכל אחד מאתנו העדפות שינה אחרות, לכן יש כאלה שיכולים לישון רק עם מזגן ופוך לעומת אחרים שלא מסוגלים לסבול אקלים ממוזג. לזה צריך להוסיף השפעה שלילית של חדר שינה מבולגן על היכולת שלנו להירדם ואת התזונה הכבדה, הלחץ והחרדה שמאפיינים את אורח החיים המודרני.

החדשות הטובות הן שיש כמה כללים שאותם ניתן לאמץ כדי לעצב את חדר השינה המושלם. כל רגע יכול להתאים כנקודת פתיחה, הם לא דורשים השקעה כספית גדולה והנה הם בחלוקה לפי קטגוריות עשה ואל תעשה:

עשה: מיקום הרהיטים, גופי התאורה וצבעי הקירות

מבחינה פונקציונאלית, חדרי שינה מעוצבים מתאפיינים בהעמדה חכמה של הרהיטים. מומלץ לתכנן ארונית או שידה ליד המידה כדי להכיל בהן חומרי קריאה, לתלות גופי תאורה שלא יפריעו לבני הזוג ולשים את ארון הבגדים בקירות הניצבים לדלת כדי להשיג אשליה אופטית של חלל פתוח וגדול. כמו כן, אפשר לרפד את החדר בשטיח, וילונות, כריות נוי או הדום כדי לספוח רעשים ולהפוך אותו לשקט יותר.

בנוסף, כדאי לצבוע את הקירות בגוונים בהירים ומרגישים ולתת עדיפות לצבעי פסטל שמשרים שלווה. אם יש מספיק מקום, אפשר גם להוסיף צמחיה טבעית או מלאכותית כדי להשיג אלמנט מרגיע. עיצוב מחדש הוא גם הזדמנות להתקין דימר לשליטה ברמת העמעום של האור ותמיד ניתן לתלות מדפים כדי להשתמש בהם כפתרון אחסון גמיש.

אל תעשה: מיטה מול הדלת וכורסא לתליית בגדים

גם בכללי אל תעשה צריך להציב את הפונקציונאליות והנוחות בראש סדר העדיפויות. ראשית, אין להציב את המיטה מול דלת הכניסה כי זה עלול לגרום להרגשת חשיפה ואין לתכנן חלון מעל הראש כי הוא צפוי לפגוע בבידוד תרמי ואקוסטי.

שנית, אין שום סיבה לשים בחדר כורסא שתהפוך מהר מאוד למתלה. הפתרון הכי טוב הוא לדאוג לארון זמין או להקצות לאגף מיוחד בארון הקיים שישמש לתליית הבגדים לאוורור. עלות ארון כזה תהיה נמוכה מכפי שאתם חושבים ותשרת אתכם לטווח הקצר והארוך.

Exit mobile version