Site icon מקומון רמת גן

על שילובי חומרים בתהליך של עיצוב גינה

מתכננים לעצב את הגינה אבל לא בטוחים איך לעשות זאת או מאיפה להתחיל? הגעתם למקום הנכון.

רבים חולמים על גינות מעוצבות, אבל לא תמיד הם יודעים גם כיצד לנצל את החלל שברשותם לשם יצירת גינה חלומית. ולכן, חשוב שנבין איך אפשר לעצב גינה מדהימה – גם אם המרחב שברשותכם אינו גדול במיוחד. רוצים ללמוד מה כולל הליך תכנון עיצוב לגינה ואיזה חומרים ואלמנטים נהוג וכדאי לשלב בגינות מעוצבות – קטנות או גדולות? מתלבטים אילו צמחים כדאי לשתול בגינה, ולא בטוחים איזה צמחים יוציאו את המרב מהגינה שלכם? שוקלים להוסיף אלמנטים עיצוביים לגן הפרטי שלכם אבל לא יודעים כיצד לבחור אותם נכון? אם ככה, המאמר הנוכחי הוא בדיוק בשבילכם.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני עיצוב הגינה?

מה מטרת הגינה?

בשלב הראשון, עליכם להגדיר מהי מטרת הגינה. האם הגינה מיועדת בעיקר לילדים, כדי שיוכלו להעביר בה את הזמן, או שאולי הגינה מיועדת יותר למבוגרים? מדובר בשאלה חשובה, שכן גינה לילדים שונה בתכליתה מגינה למבוגרים, ולכן חשוב להחליט על כך לפני תחילת עיצוב הגינה.

כמה שטח עומד לרשותכם?

בשלב הבא עליכם למדוד את השטח העומד לרשותכם לעיצוב הגינה. בהקשר זה, כדאי לדעת שכיום ניתן לעצב "גינה" תלת מימדית אפילו במרפסת. כך שגם אם יש לכם גינה קטנה, או אפילו מרפסת בלבד – תהיו בטוחים שאפשר לעצב אותה באופן ייחודי ויוצא דופן, וחללים קטנים אינם מהווים מכשול או בעיה.

אילו אלמנטים עיצוביים תרצו בגינה?

לאחר מכן, כדאי שתחשבו איזה אלמנטים עיצוביים ואיזה חומרים אתם רוצים בגינה שלכם.
לרוב, מדובר בעיקר בצמחייה טבעית, כמו צמחים ופרחים, ולפעמים אפילו עצים (במידה ומדובר בגינה גדולה יחסית), וכן בתאורת חוץ או בתאורה שמתאימה לגינה – המאפשרת להצליל או להאיר פינות מסוימות ומיוחדת בגינה, כמו פינות ישיבה, בריכה, פסלים, או נחלים. כמו כן, חומר נוסף שכדאי לשלב בעיצוב הגינה הוא עץ, אשר מעניק לגינה אווירה טבעית וביתית יותר.
בנוסף, במקרה של גינות בינוניות או גדולות יותר, אפשר לשלב אלמנטים עיצוביים משמעותיים וייחודיים יותר, גם מחומרים כמו מים, אבנים או מתכות. לדוגמא בריכות נוי, תעלות מים, גשרים, מפלים או שבילי עפר. אלמנטים מעין אלו אמנם תופסים לא מעט משטח הגינה, אך הם מוסיפים לה המון מקוריות, חן ואווירה יוצאת דופן. ולכן, אם אתם רוצים לעצב גינה יפיפייה ומיוחדת, ואם יש לרשותכם מספיק מרחב לעיצוב הגינה – כדאי שתדעו שהאפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות, והשמיים הם הגבול.

תמונה: canva

עיצוב הגינה אמור להתאים לעיצוב הבית

בנוסף, כדאי שתדעו כי גינות מעוצבות אמורות להמשיך את האלמנט העיצובי של הבית – הן מבחינת המראה והן מהבחינה הפרקטית. כלומר, אם הבית מעוצב בגוונים קרים, לבנים ונקיים, או אם הבית מעוצב בגוונים חמים או צבעוניים במיוחד – רצוי להביא זאת לידי ביטוי גם בגינה.

עדיין לא בטוחים איזה חומרים או אלמנטים עיצוביים כדאי לכם לשלב בגינה? פנו עוד היום למעצב הגינות חגי תדמור, שישמח לסייע לכם בתהליך עיצוב הגינה.

Exit mobile version