Site icon מקומון רמת גן

עיריית רמת גן תארח את תושבי הצפון שנפגעו מההצתות

גל ההצתות ברחבי הארץ והצפון בפרט הוביל להקמת מוקד אירוח ברמת גן. במקביל תוגברו אזורי הסיכון בעיר על מנת למנוע הצתה בעיר בכוחות משטרה ופיקוח עירוני.
גל ההצתות ברחבי הארץ נמשך, אלפי תושבים פונו מבתיהם ועיריית רמת גן נערכת לקלוט את המפונים.פרטים במוקד העירוני 109.ראש העיר, ישראל זינגר, הנחה את עובדי העירייה לפתוח מרכז קליטה בבית הצנחן בעיר, ובנוסף, משפחות המעוניינות לארח או לקלוט תושבים מהעיר חיפה מתבקשים לפנות למוקד העירוני – 109.

כמענה לחשש של תושבי שכונות חרוזים ושיכון ותיקים  מהצתות הוחלט בעירייה לתגבר את אזורי הסיכון להצתה  בכוחות משטרה ופיקוח עירוני לאורך כל השכונות הצפוניות, וכן בסביבות וואדי כופר והפארק הלאומי.תושבי הצפון מוזמנים ליצור קשר בטלפון 036753495 מוקד 24 שעות.

השריפה בשכונת רוממה. צילום.כב״ה מחוז חוף

מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל, שמספרו- 110 ,  התקבלו במהלך שלושת הימים האחרונים למעלה מ – 7000 שיחות מצד אזרחים נוכח השריפות, כאשר מרבית השיחות נוגעות להסדרי תנועה,  דרכי גישה ומידע בדבר פינויים.

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, הורה לראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, להקים צוות ארצי משולב לריכוז הטיפול האח״מי באירועי הדליקות ברחבי הארץ, לרבות היבטי חקירות, מודיעין, טכנולוגיה ופורנזיקה (זיהוי פלילי). בראש הצוות יעמוד ראש מדור חקירות בדרגת סנ״צ ויהיו בו נציגים מהחטיבות השונות. הצוות ירכז את תמונת המצב המתעדכנת, יבצע ניתוח רוחבי של האירועים והממצאים, יתאם ויסנכרן בין צוותי החקירה במחוזות המשטרה, יבצע הערכות מצב ויגבש ממצאים ארציים אשר יתורגמו להמלצות והנחיות מקצועיות ואופרטיביות, בדגש על מאמצי סיכול ומניעה של הישנות האירועים, בין היתר באמצעות איתור וחשיפה של כוונות מעורבים פוטנציאליים.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לאזרחי ישראל בעקבות השריפות המשתוללות כעת ברחבי הארץ: "אזרחי ישראל, יקיריי ויקירותי. ונשמרתם לנפשותיכם מאוד. אני מבקש מכם להיות קשובים להנחיות כוחות ההצלה והכבאות, לעזוב אזורים המצויים תחת סכנה ולאפשר ללוחמי האש והשוטרים לדאוג לשלומכם. אני מחזק את ממשלת ישראל, את לוחמי האש, את כוחות הביטחון כולם הפועלים ללא לאות להצלת חיים, להשתלטות על האש, ולהשבת כל התושבים לבתיהם. אני בטוח כי גם עת החקירה תגיע וכל הצתה שנגרמה באופן מכוון, כפי שמסתמן בשעות אלו, לא תוותר ללא מיצוי דין עם האשמים בכך."

Exit mobile version