Site icon מקומון רמת גן

עיריית רמת-גן יצאה במבצע "קמחא דפסחא" בהיקף של מאות אלפי שקלים

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת-גן אכן מזנקת וחוזרת להוביל, אבל בדרך תמיד נביט לצדדים ולאחור ונושיט יד למי שצריך עזרה. בפסח הקרוב נדאג שלא יישאר תושב אחד רעב בעיר!".


עיריית רמת-גן פותחת את הלב לקראת חג פסח, במטרה לאפשר לכל תושב ותושבת בעיר לחגוג כהלכה. בשבועות האחרונים נערך בעיר מבצע "קמחא דפסחא" של האגף לשירותים חברתיים, במסגרתו רכשה העירייה תווי שי בעלות כוללת של 200,000 ש"ח, המאפשרים זכות בחירה לכ-1,500 לקוחות ומשפחות האגף, כך שיוכלו לרכוש מוצרים על פי צרכיהם האישיים.

מדובר בפרויקט לוגיסטי מורכב, שמתממש הודות להתגייסותם של מתנדבים רבים מכל רחבי העיר, ובעזרת שיתופי פעולה מגוונים עם אגפים ומחלקות בעירייה.

מנכ"ל העירייה משה בודאגה, מ"מ רב העיר הרב כץ ויו"ר המועצה הדתית ברמת-גן יהודה סירי במכירת החמץ של עיריית רמת-גן. צילום: באדיבות עיריית רמת-גן

לצד המבצע המרגש, ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, יזם בעצמו סיוע לחג פסח הקרוב גם עבור תושבים שאינם מוכרים ברווחה ואף קיבל אישור מיוחד מהיועץ המשפטי לטובת גיוס תורמים למהלך. בפוסט שפירסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו, ראש העיר קרא לתושבים ליידע אותו על כל תושב ותושבת שזקוקים לסיוע: "חג הפסח שבא עלינו לטובה מזכיר לכולנו את זכותו של כל אדם ואדם לחירות מכל סוג שהיא. באמצעות מבצע מקיף ומרגש, אליו התגייסו מספר מחלקות בעירייה וגופים רבים וטובים, נאפשר השנה למשפחות לחגוג את החג כהלכה ובכבוד לו הם ראויים."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עו"ד דוד מנחם, מקדם גם הוא חלוקה של חבילות מזון עבור תושבים שאומנם לא מוכרים ברווחה, אך זקוקים לסיוע בכדי לחגוג את חג הפסח בכבוד.

על כל אלה התווספו גם תרומות של אנשים וגופים פרטים בעלות כוללת של עשרות אלפי שקלים. באמצעות שיתוף פעולה עם היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים, חולקו כ-400 חבילות מזון ותרומות כספיות ללקוחות האגף לשירותים חברתיים, שזכו לעזרה ותמיכה כלכלית לקראת חג הפסח.

מכירת חמץ
בימים אלו מתבצעת בעיר מכירת חמץ במטרה לבערו, להתמודד עם איסורו במהלך חג הפסח ולהעניק תוקף הלכתי לפעולה. המכירה, בהובלתו של הרב ניסן יוסף, מתבצעת לרווחת כלל התושבים לאורך כל שעות היום, במוסדות חזון למועד שברחוב הגלגל 46 (בצמוד למד"א) ובבית ספר בן איש חיל ברחוב האצ"ל 14. זאת בנוסף ליתר המוקדים המפורסמים על ידי המועצה הדתית וכן על ידי גבאי בתי הכנסת השונים ברחבי העיר.

Exit mobile version