Site icon מקומון רמת גן

עיצוב פנים מטבחים קטנים עיצוב פנים לבית עיצוב פנים לדירות קטנות

עיצוב פנים מטבחים קטנים הוא הניסיון לייצר יעילות עיצובית, הכוללת את כל הפונקציות שצריכות להיות במטבח סטנדרטי.  אנחנו רוצים שיהיה מקום לעבוד, לבשל ולעשות כל שצריך, שיהיה מקום וסדר לכל החפצים, שיהיה מספיק מקום אחסון ותאורה מתאימה בהחלט.

מה עיצוב פנים מטבחים קטנים, כולל למעשה?

אם נשאל את חברינו בחברת אריה גולדין מה יש להכין מראש עבור עיצוב פנים מטבחים קטנים, ייתכן שהם יגידו לנו שאנחנו צריכים תוכנית יעילה לתכנון החלל הפנוי במרחב, תאורת מטבח חזקה, תאורת מטבח ייעודית, תאורת מטבח כללית, תאורת מטבח עיצובית, בחירה יעילה במיוחד במכשירי מטבח, מקומות אחסון רב שימושיים. וזאת כי על ידי החלה של תוכנית יעילה לתכנון החלל, גם המטבח הקטנטן ביותר יכול להפוך למרכז המסיבה. כל שצריך זה לעשות דברים נכונה, להפוך את החלל הקטן לחלל יעיל כדרך החלה של סדר עדיפויות על מה שאנחנו רוצים לעשות בו. כאשר הדגש הוא, כמובן, להימנע מלבלגן את המרחב בפריטים לא קשורים ו/או לא רצויים.

כדי לבצע עיצוב פנים מטבחים קטנים, בין אם מדובר במטבח קטן עקב כך שמדובר בדירה קטנה, ובין אם מדובר במטבח קצר מתוך בחירה מכוונת, אפשר להחליט, ראשית כל, על הדרך בה נגדיר את פריסת המרחב. כלומר, יש לנו מרחב, וזה תלוי בנו מה נעשה איתו. אנחנו לא רוצים להכריח את המרחב להתאים לתוכניות שלנו, שכן, במסגרת עיצוב פנים לדירות קטנות, אנחנו דווקא רוצים לעבוד עם מה שיש לנו. כן, אפשר לעשות שינויים "גדולים" כמו לעבור דירה (אנחנו צוחקים), או להרוס קיר או שניים, כדי לפנות עוד מקום. אבל אם החלטנו שאנחנו גרים במקום שיש בו מטבח קטן, אפשר לראות מה ניתן לעשות עם המרחב הקיים.

עיצוב פנים מטבחים קטנים: יצירת מפתחים

חברינו בחברת אריה גולדין יכולים להגיד לנו שבמסגרת עיצוב פנים מטבחים קטנים, אפשר לעבוד עם המבנה הקיים, ולהשאיר את הקירות ואת התשתיות כפי שהן. הדבר יכול לחסוך גם כסף בשלל שיפוצים וארגוני תשתיות. לעתים קרובות, אפשר להשיג שינויים דרמטיים במסגרת עיצוב פנים לבית, על ידי שימוש באלמנטי-תאורה. למעשה, האור יכול לגרום לחלל קטן להרגיש פתוח ונעים. כך שבמקום לשבור קירות כדי לשאוף ולהגשים את האפקט, נוכל דווקא ליצור חלל בשביל כניסה נוספת למטבח, או פשוט ליצור מפתח מסוים בקיר המפתח. אולי יהיה ניתן לראות דרכו את הסלון או כל מרחב אחר.  המפתח יכול לשנות חלל אפל וסגור לכדי חלל יותר נרחב ופתוח.

ואם נמשיך עם קו המחשבה הזה במסגרת עיצוב פנים מטבחים קטנים, נוכל לשקול גם להחליף את הדלת למטבח, אם ישנה – בדלת זכוכית. או אפילו לפתוח מפתח בגג התקרה ולהתקין חלונות זכוכית גבוהים במטבח – זאת כמובן, כדי להכניס יותר אור.

עיצוב פנים חללים קטנים: פריסות שונות למרחב

אך אם עיצוב פנים מטבחים קטנים המתבטא ביצירת מפתחים בקירות המטבח לא בדיוק מדבר אליך, ואולי לא חלק מן התקציב העיצובי שלך, במסגרת עיצוב פנים לדירות קטנים, ביכולתך כמובן לנסות דברים אחרים. כל שצריך זה, כאמור, לעבוד עם המרחב שכבר יש לנו בצורה יעילה. חברינו בחברת אריה גולדין מספרים, שבאופן עקרוני, כל סוג של מטבח, גם הקטנים שבהם – יכול לעשות רושם טוב ולהיראות יוצא דופן, כאשר מעצבים אותו באופן שכזה. ישנם עיצובים שיכולים להתאים במיוחד לחללים קטנים.

לדוגמה, עיצוב "קיר אחד", הוא סגנון המתאים עבור עיצוב פנים מטבחים קטנים, לפיו מסדרים את כל חפצי המטבח, חלל האחסון, מקומות העבודה – לאורך הקיר. כן, קיר אחד. כאשר בשאר הקירות לא עושים כל שימוש. מדובר בעיצוב שיכול להתאים למטבח קטן, ועם זאת לא סביר שיתאים במיוחד למי שמבשל כהוגן במטבח שלו. כלומר, בשלנים רציניים אולי יעדיפו סגנונות עיצוב אחרים.  אם כי, מדובר בעיצוב שיכול להתאים במיוחד למטבחים עם שלוש דלתות.

עיצוב פנים חללים קטנים: פריסת L

עיצוב "L", לעומת זאת, יכול להתאים למטבח שנמצא בפינה של חדר גדול יותר. כך שהוא כבר נראה כמו האות L, ויש שקוראים לו עיצוב 10X10. מדובר בעיצוב, שבמסגרת עיצוב פנים מטבחים קטנים, יכול לתת מעין משולש עבודה שכזה, בין המקרר, התנור והכיור. בעיצוב זה, שיכול להיראות גם כמו U, חפצי מטבח וארונות מטבח זורמים ואף "רוקדים" יחדיו בין שני קירות.

תוכנית העיצוב במסגרת עיצוב פנים מטבחים קטנים

כך או כך, במסגרת עיצוב פנים מטבחים קטנים, הדבר החשוב ביותר הוא תוכנית העיצוב. כלומר, אנחנו רוצים שתהיה לנו תוכנית לפני שנתחיל לשבור קירות או לרכוש חפצים. אלא אם כן אנחנו יודעים מה אנחנו עושים וברור לנו מה קורה. כדי ליצור תוכנית עיצוב שכזאת, מתבקש למדוד את אזור המטבח, ולאפשר מרחב הליכה של לפחות מטר אחד בין המזנון/שיש לבין אזורי מחיה אחרים בבית. ואם רוצים להוסיף שולחנות אוכל, צריך אפילו יותר מרחב. כלומר, להשאיר מקום לזוז בו, בערך על סך מטר, ולהגדיל באם יש שולחנות.

נוסף על כך, במסגרת תוכנית עיצובית עבור עיצוב פנים מטבחים קטנים, מתבקש לוודא שתהיינה תנועה חופשית באותו מרחב שציינו, כדרך כך שנזיז את כל החפצים המשמעותיים מהדרך ונשים אותם במקום המתאים שלהם. בין אם מדובר על מקרר, ארונות וכן הלאה. אנחנו לא רוצים שהם יהיו בדרך. ובאם יש מספיק מקום, יש לנסות לייצר מעין משולש עבודה (בין המקרר, התנור והכיור), כדי ליצור חללי עבודה יצירתיים, הולמים ויעילים במטבח הקטן.

תמונה: freepik

צבע: עיצוב פנים חללים קטנים

וכמובן, הצבע. איך לא דיברנו עד כה על צבע? ובכן, כשזה נוגע לתוכנית של עיצוב פנים מטבחים קטנים, ובכלל, עיצוב פנים לדירות קטנות, הצבע הוא אחד מהאלמנטים החשובים, לפחות מבחינה חיצונית. שכן, אם נסתכל על כל מיני עיצובים מעניינים באינטרנט הנוגעים לאלמנטי עיצוב פנים לבית, נוכל לראות שמדובר בעיצובים שבחירת הצבעים בהם לכל הפחות מעניינת ולכל היותר מושכת ובדרך כלשהי גם "מתאימה" במיוחד. ולא רק זה, מדובר על חללים שצבועים היטב כמו גם מוארים היטב. כעת, התמונה מתחילה להסתדר, הלא כן? שכן, ציינו קודם את חשיבות פתיחת התאורה במטבח.

צבע יכול לשמש כמעין מפתח למצבי רוח. כלומר, הוא יכול להיות אינדיקטור טוב לאנרגיה במרחב. לא רק בגלל שהוא יכול להשפיע פסיכולוגית, אלא ייתכן שיש לו פשוט נוכחות אנרגטית משלו. כך שאם אנחנו רוצים ללכת על עיצוב פנים מטבחים קטנים, ושייראה טוב, עלינו לזהות את הצבע המדויק שילך טוב עם העיצוב שאנחנו רוצים להחיל במטבח. אפשר לשלב את בחירת הצבעים עוד בתוכנית העיצובית, ולמשל את התוכנית בתוכנות ייעודיות, כך שתהיינה הדמיה תלת ממדית של פריסת המטבח בחלל והצבע שלו. אם כי, גם להשתמש בדמיון יכול לעבוד.

עיצוב פנים חללים קטנים: שילוב בין צבע לאור

לאחר שבחרנו צבע מתאים עבור עיצוב פנים מטבחים קטנים, נוכל להתחיל ולזהות את התאורה המתאימה. כמובן, ייתכן שכבר החלטנו לייצר מפתחים בקירות כדי להכניס יותר אור, אלא שכפי שציינו מקודם, אפשר לשדרג את המטבח עם כל מיני סוגים של גופי תאורה. בין אם מדובר על תאורה כללית, תאורה ייעודית (לדוגמה, מעל משטחי עבודה ו/או איים וכו'), תאוריה קישוטית (שיכולה פשוט להיראות טוב, וכמובן להאיר במידת מה, כמו זו שניתן לשים בתוך ארונות עם דלתות זכוכית) וכן הלאה.

אנחנו יכולים לדבר על עיצוב פנים מטבחים קטנים עוד הרבה, ועם זאת, כמו כל נושא של עיצוב פנים לבית, בסופו של דבר מתבקש לבדוק מה אנחנו רוצים ולהתחיל ליישם. מקווים שהטיפים שנכללו כאן, במסגרת עיצוב פנים לדירות קטנות תרמו והיו בעלי ערך. ניתן להמשיך את החיפוש האינטרנטי ולזהות תכנים נוספים בהתאם.

ראו עוד על אריה גולדין בפייסבוק

 

Exit mobile version