Site icon מקומון רמת גן

עיצוב משרד מינימלי לתפוקת עבודה מקסימלית

השנה האחרונה הביאה עימה הרבה שינויים. יותר ויותר אנשים מגלים שהם יכולים לעבוד גם מהבית, ושהעבודה שלהם לא נפגמת בשל כך. ההבנה שעבודה מהבית היא אפשרית ויכולה להחליף באופן חלקי או אפילו מלא את העבודה במשרד, גרמה לכך שהם מקימים משרד בתוך הבית, והם מעצבים אותו באופן הנוח והזמין יותר להם.

הדבר גורם לכך שרבים חושבים שעיצוב המשרד הביתי יכול להיות זהה לעיצוב המשרד שנמצא מחוץ לבית, והם מגיעים מהבית עם רעיונות עיצוביים שלא בהכרח מתאימים לחלל המשרד שנמצא בעבודה ולמה שהחברה בה הם עובדים מעוניינת לשדר.

מה ההבדל בין עיצוב משרד ביתי לעיצוב משרד מחוץ לבית?

כאשר מעצבים משרד, חשוב לשים לפרטים חשובים. יש הבדל אם המשרד נמצא בבית, ומיועד לשימוש אישי, או אם המשרד נמצא בבניין משרדים, מקבל קהל ונעשות בו אינטראקציות חברתיות.

עיצוב משרד ביתי יכול לשים דגש בעיקר על נוחות וזמינות. אין צורך שהמשרד יהיה מעוצב, ישדר יוקרה או רצינות או יתאים לאירוח פגישות חשובות. לעומת זאת, משרד בבניין חברה חייב להיות מעוצב בטוב טעם ולתת רושם חיובי על החברה למי שמגיע מבחוץ.

עיצוב מינימליסטי – לא רק למשרדים קטנים

הדרך האולטימטיבית לעצב משרד היא הדרך המינימליסטית. פחות שווה יותר, כלומר מיעוט בפריטים וחפצים, שימוש בצורות גיאומטריות בסיסיות ובצבעים בהירים כדי ליצור רושם של חלל נקי ומאוורר.

שולחן, כיסא ומחשב – מה צריך יותר מזה. צילום: ליסה פוטיוס

נפוץ לחשוב כי עיצוב מינימליסטי מתאים רק לחללים קטנים או פרטיים, ושלעומתו עיצוב עמוס יותר משדר יוקרה וטעם. בפועל, עיצוב מינימליסטי, כאשר הוא נעשה בצורה ראויה, גורם לחלל להיראות יוקרתי, אלגנטי ומתוחכם יותר.

איך יודעים אילו רהיטים נחוצים בחלל ועל אילו אפשר לוותר?

הפריט החשוב ביותר שיהיה במשרד הוא שולחן מנהלים איכותי. סביבו מתבצעת העבודה ברוב שעות היום, ועבודה עליו צריכה להיות נעימה. השולחן צריך להיות בגובה מתאים למי שיושב מאחוריו ורצוי שהוא יהיה בהיר, לא מכוסה בפריטים רבים מידי ולא משמש מקום להצטברות של חומרי עבודה.

מלבד שולחן מנהלים, סביר שיהיה צורך במקומות אחסון. יש לבחור בתבונה באיזה צבע הספריה או המדפים יהיו, וכמה הם ימשכו את עין הנכנסים למשרד. חשוב שהם יהיו ניטרליים והמיקוד יופנה כלפי השולחן ומי שיושב מאחוריו, ולא לפריטים שמסביב.

יתרונות וחסרונות בעיצוב מינימליסטי

לעיצוב המינימליסטי יתרונות רבים: קל יותר לנקות את החלל המשרדי, משום שאין פריטים שמקשים על הגעה לאזורים בחדר ואין צורך לנקות תדיר גם אותם. בנוסף, בגלל החיסכון באמצעים דקורטיביים הוא יצא פעמים רבות זול יותר מעיצוב עמוס ומקושט. היתרון העיקרי הוא היופי הפשוט שמשפיע על כל החלל.

עיצוב מינימלי יכול לגרום גם להרגשה של פשטות וחוסר עיצוב, ולכן יש להקפיד לעשות זאת נכון.

איך עיצוב מינימליטי משפיע על תפוקת העבודה של העובדים?

כאשר חלל העבודה במשרד מואר ומאוורר, מרוהט באופן מינימלי ובצבעים בהירים ולא מעמיס על החושים יש בו אווירה יותר טובה, האינטראקציות בין העובדים יותר נעימות והרושם המתקבל הוא של פתיחות וקלילות. במצב כזה, תפוקת העובדים תהיה גדולה יותר.

בנוסף, ריהוט בסיסי ומינימלי ממקד את העובדים בעבודתם ולא בנעשה סביב.

Exit mobile version