Site icon מקומון רמת גן

עיצוב חדר השינה – 8 טרנדים לשנת 2018

חדר השינה הוא מקום של מנוחה, והוא זה שבסופו של דבר שולח אותנו לסיום היום בשינה עמוקה. בקצב חיינו המהיר ולפעמים הבלתי אפשרי, חדר השינה שלנו הוא אחד מהמרחבים הקדושים ביותר עבורנו.

למרות זאת, לעיתים קרובות מדי אנו לא מקדישים את תשומת הלב הראויה לחלל הזה, שמיועד להעניק לנו את מנעמי הרוגע והשינה הטובה.

הצורה בה אנו בוחרים לעצב ולקשט את חדר השינה חשובה בהחלט. הנה כמה מהטרנדים הבולטים ביותר שישלטו בחדרי השינה בשנה הקרובה.

  1. מרכז של פעילות

מחקר שבוצע על ידי חברת Time 4 Sleep מצא כי אחד מכל חמישה בריטים (21%) מתייחס לחדר השינה כאל המקום הטוב ביותר בבית להתרגעות. הפעילויות המועדפות ביותר על מבוגרים בחדר השינה, לפי המחקר, הן קריאה (59%), צפייה בטלוויזיה או בסרט (41%), שימוש בסמארטפון (40%), שיחת טלפון (21%) וכן האזנה למוזיקה או לפודקאסטים (20%).

  1. מקום של בריאות

בריאות במרחב הביתי לא באה לידי ביטוי רק במה שאנו קונים, אלא גם בצורה בה אנו בוחרים לעצב את המרחב שסביבנו ליצירת מקום שמח יותר. אם אתם מעדיפים חדר שינה מרגיע לטעינת מצברים וחידוש האנרגיה, מומלץ לעצב את החלל בגוונים רכים של לילך ואפור, לשלב מצעים שמנמנים שכיף למשש ולהכניס לחדר ניחוחות המקדמים רגיעה ושינה כגון לוונדר.

  1. מרחב של מרקמים וחומרים

עיצוב שמרני עם קווים נקיים ומודרניים בסגנון "פחות הוא יותר", הוא זה שמגדיר כרגע את שוק חדרי השינה של 2018.

ידיות בעלות מרקם הניתן למישוש הפכו לבולטות במיוחד, מכיוון שהן מעניקות נפח ואופי למוצרי הפרזול בחדר השינה, לצד אביזרים נלווים נוספים כגון מראות-אורך ותאורה בילט-אין בתוך ארונות הבגדים, המוסיפה פונקציונליות וחדשנות. כמו כן מומלץ ללכת על שילובים של עץ אלון אפור ועץ בצבעי בלונד, המוסיפים לטקסטורות, לתחושת העומק ולאופי של החדר.

  1. התאמה אישית

כיום אנו רוצים שהבית שלנו יעוצב במגע הרבה יותר אישי וייחודי, וחדר השינה שלנו בהחלט לוקח בכך חלק והופך להיות החלל האישי ביותר עבורנו מכל שאר חדרי הבית. אפשר לתת לחדר השינה מגע ייחודי גם ללא מאמץ, וזאת על ידי ערבוב עיצובים מחדרי שינה שונים. לדוגמה – דלתות 3 פאנלים עם מגוון טקסטורות לבחירה, המאפשרות ליצור אמירה ומראה ייחודי.

  1. ריהוט ואחסון מודולריים

רהיטים מודולריים בהתאמה אישית יכולים לייצר יותר מרחב אחסון בחדר הודות לתכונותיהם הייחודיות. רהיטים מותאמים אישית יכולים ליצור פי 3 יותר מקום אחסון, והם בהחלט הולכים להיות אחד הטרנדים המבוקשים של 2018.

במקום להיות כבולים למרחב אחסון קבוע שאינו ניתן לשינוי, הרהיטים הללו נותנים לנו מקום ליצירתיות שאינה מוגדרת מראש – מגירות שלו ושלה לאחסון אישי, חללי אחסון חדשניים, מסילות תלויות, מדפי מכנסיים ונעליים וכן מדפים נשלפים.

  1. מיטות גדולות יותר

מחקר של מועצת השינה הבריטית מ-2017 חשף שיותר אנשים קונים מיטות גדולות יותר מבעבר. מספר המשיבים לסקר שקנו מיטת קינג סייז עלה מ-20% בשנת 2013 לכדי 32% בשנת 2017, עובדה המעידה על שינוי בהתנהגות הצרכנית.

מיטות זוגיות רגילות עדיין מהוות את חלק הארי של המכירות בבריטניה (47%), ויש להניח שההתנהגות של הצרכן הישראלי לא שונה בהרבה. אחרי הכול, אנו מדינה לא פחות מערבית בהתנהלותנו הצרכנית.

עיצוב חדרי שינה.תמונה באדיבות: pixabay
  1. חוסר המושלמות של וואבי סאבי

מסורת יפנית עתיקה בשם Wabi Sabi היא בהחלט אחד הטרנדים שהולכים לצוץ השנה בחדרי שינה רבים. דרך פשוטה להשגת מראה בסגנון וואבי סאבי בחדר השינה, היא להשאיר את המיטה לא מסודרת, דבר שתורם לאווירה רגועה ויומיומית בחדר השינה.

בעוד שהגישה הנורדית לחמימות ונינוחות ("הוּגָה" – Hygge) שלטה בעיצוב הפנים בשנים האחרונות, שנת 2018 תוקדש לוואבי סאבי, שמבוססת על קלילות וחוסר דאגה. וואבי סאבי מוצאת את היופי דווקא בדברים שאינם מושלמים.

מה שחשוב לזכור הוא לשמור על אותנטיות ולחגוג את הפגמים שבחיים. מיטות יכולות להיות מבולגנות ומקומטות, ולא רק מסודרות למשעי. בדים טבעיים, שוליים משופשפים, משטחים לא אחידים ועצמים אסימטריים – כולם מובאים כאן למרכז העניינים.

  1. כשחדר השינה פוגש מותרות

חדרי השינה של 2018 כמעט דורשים פיצ'רים מעשיים ומפנקים במיוחד (כגון מגש תה קטן ונשלף שנעלם חזרה למקומו כשאינו בשימוש), מגירות צרות המשתלבות בעיצוב הקיים ועוד. יצירת תחושה של יוקרתיות באמצעות צורה ופונקציונליות, הם האלמנטים שיביאו את מרב ההתפתחויות בתחום.

לוחות בקרה פשוטים לשימוש ומערכות תאורה אינטגרליות, יחד עם חללים מותאמים אישית לאחסון חגורות, נעליים, תכשיטים ומערכות מדיה – כל אלו הם שיקולים שיש לקחת בחשבון בעיצוב חדרי השינה של 2018.

Exit mobile version