Site icon מקומון רמת גן

עיצוב גינה פרטית נוחה ומפנקת

עונת הקיץ הגיעה וזה בדיוק הזמן לחדש את הקשר עם הגינה שלכם. שנים שאתם מתגוררים בדירת גן או בבית עם גינה גדולה ומפנקת, אך כל מה שיש בגינה הוא שולחן מאובק וסל עם רשת קרועה שנתלה בעבר הרחוק.

אחרי שתקראו את המאמר תדעו מה נחוץ בכדי להפוך גינה מוזנחת וישנה לגינה מפנקת ויוקרתית שכיף לשבת בה עם חברים, משפחה או אפילו עם בת הזוג לארוחה רומנטית. כל מה שתצטרכו הוא מעט תכנון, השקעה בגינון ואביזרי גן ותראו כיצד הגינה הופכת לחלל חשוב לא פחות מהסלון והחדרים בבית.

עיצובה של גינה פרטית בדירת גן

בדרך כלל הגינה בדירת גן בבניין דירות איננה גדולה ומרווחת. חשוב לנצל את השטח היטב מבלי לתת תחושה של צפיפות ועומס. מומלץ לשתול צמחים בתוך כדים, עציצים או בערוגות על מנת לתחום את הצמיחה שלהם כך שלא יתפשטו בכל הגינה.

יש לקבוע מראש מה מטרתה של הגינה – אזור משחק לילדים, פינת ישיבה ואירוח, ערסלים, פינת על האש, ערוגת ירקות ועוד. הגינה לא תוכל לשמש לכל המטרות ולכן יש להתמקד ולעצב אותה בהתאם לצורך העיקרי של בני הבית.

עיצוב גינה פרטית בבית

גינה פרטית בבית גדול דורשת הרבה יותר תחזוקה. בעת תכנון גינה גדולה כדאי לחלק את הגינה לאזורים ולהתאים אותם לצרכים. אזור ישיבה צריך להיות מוצל או מתאים להתקנת פרגולה. לעומת זאת אזור הצמחייה בו שותלים את עצי הפרי זקוק לאור השמש.

צילום: קרייג אדרלי

האתגר בגינה גדולה הוא להחזיק אותה פורחת במשך כל השנה. מלבד הצמחים הרב שנתיים שנשארים ירוקים כל השנה אין צמחים שיפרחו בכל העונות. ההמלצה היא לשלב זנים שונים כך שבכל עונה יצמח פרח מסוים וכשתסתיים כבר תופיע פריחה של הצמח השכן.

בנוסף לכך, יש להימנע מעצים בעלי תכונות השתלטות למרחקים כמו פיקוס לדוגמא שמתאים יותר לפארקים פתוחים ולא לגינה פרטית.

אקססוריז לגינה – גינה שהיא חוויה

אחרי שדאגנו שהגינה תהיה פורחת אפשר להפוך אותה לאטרקטיבית יותר.

אם הגינה מיועדת למשחק, ניתן להתקין בה בית מעץ, שולחן פינג -פונג, טרמפולינה גדולה או בריכה קטנה לילדים. אם הינכם מעדיפים את הגינה כמקום אירוח עם ספות גן ושולחן נמוך או פינת אוכל גדולה המיועדת לחצר.

הגינה יכולה להוות מעין אזור נופש עם ערסלים, נדנדה, ג'קוזי לגינה ופינת מנגל. כמו כן ניתן להוסיף פריטי נוי כגון מזרקה, פסלונים או בריכת דגים שיהפכו את הגינה לחצר מלכים.

טעויות בעיצוב גינה

בעת תכנון הגינה יש לשים לב לא לעדות טעויות שמחיר תיקונן בהמשך יהיה גבוה. למשל בעת שתילת עצים לא מומלץ לשים אותם אחד ליד השני שכן הסתעפויות השורשים רחבות כמו צמרת העץ ועצים הנמצאים זה לצד זה עלולים להילחם על אספקת המים והשמש ולא לממש את פוטנציאל הגדילה שלהם.

יש עצים שלא כדאי לשתול בגינה כמו עץ פיקוס ששורשיו יכולים להסתעף ולהרים את הריצוף וקשה להיפטר ממנו או עץ דקל שיכול לשלוח זרעים באוויר שיביאו לצמיחה של עוד ועוד עצים ברחבי הגינה.

לסיכום אם יש לכם מחוץ לבית גינה, כדאי לתכנן ולעצב אותה בקפידה. כך תוכלו להשתמש בה וליהנות ממנה ולא להשאיר אותה מוזנחת ויבשה.

Exit mobile version