Site icon מקומון רמת גן

עיצוב בעץ עושה קאמבק

הכתבה באדיבות חברת ר.ד. צפריר פרוייקטים  חברת עבודות עץ מהמובילות בתחום בישראל.

שנות ה- 2,000 והפיכת העולם בו אנו חיים לכפר גלובלי קטן, מכניסים רוח חדשה לכל עולם העיצוב. כל רגע צץ בעולם טרנד אחר ובעזרתו האדיבה של האינטרנט השינוי מגיע אלינו במהירות הבזק, לא משנה אם זה באירופה, ארצות הברית או אוסטרליה, בלחיצת כפתור אנחנו מתעדכנים בטרנדים החמים ביותר.

בעשור האחרון חל מהפך של ממש בכל הנוגע לחשיבות עיצוב החלל בו אנו חיים ובמיוחד כאשר מחליטים על שיפוץ סביבת המחייה שלנו.

אם בעבר היינו מסתפקים באריחי קרמיקה בצבע נטרלי,  היום השפעת העיצוב האירופאי והאמריקאי חלחלו והגיעה גם אלינו לישראל הקטנטונת ומגמת עיצוב הבית בסיוע סוגים שונים של עץ הולכת ותופסת תאוצה.

בשנות ה-60 וה-70 נהגו לחפות בעץ  או בטפטים את קירות הפנים (בתוך הבית), במהלך השנים טרנד זה נגוז ונעלם והטרנד החדש שהגיח במקומו היה צביעת הקירות בצבעים שונים ללא חיפוי נוסף. בשנים האחרונות אנו עדים לחזרתו בגדול של טרנד חיפוי קירות פנים בעץ בעולם וכמובן שגם בישראל אשר לא שוקדת על שמריה, להבדיל משנות ה-60 כיום אין לייסטים ארוכים ופשוטים הצבועים במעט צבע והרבה שמן, אלא מדובר בחיפוי קירות דקורטיבי כחלק מעיצוב החלל המתמזג עם עיצוב הבית, לדוגמה: "אריחי" עץ אלון בגדלים שונים ובשיופים שונים המעטרים קיר בסלון, במטבח או בלובי של בניין.

צילום: עמיעד טאוב

טרנד נוסף שהגיע אלינו מחו"ל הוא חיפוי נישות בעץ כמו נישה לטלוויזיה,  נישה לספרייה, המשלבים אלמנטים מודרניים וכפריים. שילוב נוסף של מודרני וכפרי ניתן למצוא בחדרי האמבטיה בהם חיפוי הקירות והאמבטיה עצמה עשויים משיש מודרני ושילוב של ריהוט עץ, או מטבח מודרני לבן המשלב חיפוי עץ בחלק מהארונות או רק מסגרת עץ לארונות. כל אלה הינם הטרנדים החדשים שחדרו לתוך חלל הבית. מחוץ לבית, טרנדים נוספים שגם החלו בחו"ל ותפסו תאוצה הינם התקנת פרגולות, משטחי דק בחצר וגדרות מעץ.

באירופה ובארצות הברית נהוג להתקין דק עץ (לרוב טבעי) בחללים רבים בבית ומחוצה לו, הדק הטבעי משרה אוירה חמימה, טבעית ואלגנטית בבית ומאפשרת חיבור אל הטבע בהתקנתו במרפסת או בחצר הבית. טרנד זה תפס תאוצה בשנים האחרונות גם בישראל והיום רבים האנשים אשר מתקינים דק בביתם ובחצר שלהם. בארץ מגוון רחב ומכובד של סוגי דק טבעי, כך לדוגמה: דק האיפאה, דק אורן, דק טיק, דק קומארו, דק במבוק ועוד… לכל עץ ה"אופי" והמראה שלו ובחירתו תלויה במראה הבית, בטעמם ועקרונותיהם של בעלי הנכס ובסוג הדק המתאים לאותו חלל. ישנו גם הדק הסינטטי אשר מגיע בקשת רחבה של צבעים וטקסטורות. לכל דק החוזקות והחולשות שלו ולכל אדם היכולת להשוות בין הסוגים השונים ולבחור באופן שקול את סוג הדק שמתאים לו.

פרגולות מעץ יכולות להיבנות ממגוון עצום של: גוונים, סוגי עץ וגדלים מותאמים אישית, הפרגולות מותקנות בחצר מעל משטח האירוח על מנת להגן עלינו מפני קרני השמש או מטח הגשם ובעיקר על מנת ליצור מוטיב אאוטדור עיצובי, ישנן פרגולות מעץ גושני המקנות מראה כפרי כבד וישנן פרגולות מעץ אורן בעלות מראה קליל ומודרני יותר. להשלמת המראה כדאי לבחור בדק עץ המתאים לסגנון הפרגולה או להיפך וליצור מראה הומוגני המתחבר באופן הרמוני אל שאר המוטיבים בחצר. טרנד נוסף שצובר תאוצה, בעיקר לחצרות גדולות הינו בניית מדורת חצר בחיפוי עץ. את מדורת החצר ניתן למצוא בבתים רבים בארה"ב באזורים יוקרתיים, מתקינים משטח דק, בוחרים פינה במשטח העץ אשר במרכזה בונים את מדורת החצר שמסביבה כמובן דק העץ. סביב המדורה בונים משטחי עץ מוגבהים לרביצה על כריות והשהייה בחצר הופכת לקמפינג יוקרתי ונוח ביותר. היום ניתן לראות את מדורות החצר בארץ, בעיקר בבתים  באזורים יוקרתיים ולבעלי חצר רחבת ידיים. להשלמת מראה החצר כדאי להתקין גדר עץ המתאימה לשאר עיצובה של הגינה.

נסכם ונאמר כי מוטיב העץ עושה קאמבק ובענק, המגמה קיימת הן בעיצובי הפנים והן בעיצובי החוץ נצמדים למראה הטבעי, הלא מעובד. אם אתם בשלבי שיפוץ בית קיים או חדש וגם אתם נמנים עם אוהבי המראה האותנטי הטבעי, מוטיב העץ בהחלט יקנה לכם את האווירה הרצויה.

 

Exit mobile version