Site icon מקומון רמת גן

עיצוב בית קטן

פעמים רבות כשחושבים על בית מעוצב ויפה עולה בדמיון תמונה של בית רחב ידיים. אולם, גם דירה קטנה יכולה להיות מעוצבת ומרשימה. עם שימוש בכלים נכונים ניתן להפוך דירה או בית קטנים למוארים ומאווררים ולתת תחושה נעימה של מרחב.

לעיצוב הבית חשיבות רבה משום שהוא משפיעה על אווירת השהייה בבית. במאמר זה תוכלו לקבל טיפים שיסייעו לכם לעצב את החדרים השונים בבית הקטן לרבות: סלון, מטבח, חדר שינה ועוד.

סלון

פעמים רבות הסלון קטן יותר מהרצוי ואף מחובר למטבח.

בחירת גוון בהיר לספות ייתן מיד מראה מאוורר ומואר יותר של החדר. בנוסף, הארת החלל במידה גדולה ככל האפשר, אם על ידי הרחבת חלונות והוספת אור מבחוץ ואם על ידי אור מלאכותי, תהפוך את החלל למאוורר ומרווח יותר.

את החיבור למטבח אפשר לטשטש על ידי אביזרים שונים שישמשו כמחיצה – ספרייה, קיר זכוכית מלא או חלקי וכדומה.

רצוי לבחור לסלון ריהוט מינימליסטי כדי לא לתפוס עוד חלל בחדר הקטן ממילא וכדי לא להעמיס על הנראות שלו.

מטבח

מטבח קטן חוסך המון מקום אך מחייב לחשוב על פתרונות אחסון יצירתיים. ניתן להוסיף מתלים על הקירות לתלות תבלינים, כלי בישול, מחבתות וכדומה כדי להקטין צפיפות בארונות ולהוסיף פתרונות אחסון בנוסף אליהם.

גם במטבח, ככל שהוא יהיה מואר יותר הרגשת הצפיפות בו תהיה קטנה יותר. בנוסף, כדאי לעצב אותו בצורה שתהיה נוחה להתנהלות ולא תתרום להרגשת הצפיפות ולחוסר סדר. כדי לעשות זאת ניתן להצמיד את משטח העבודה או השיש לכיריים, או את המקרר צמוד לאחת הפינות וכל בחירת מיקומים שתאפשר לעבוד בנוחות בהתאם לצרכים האישיים.

עיצוב בקווים נקיים ולא מסורבלים ומוגזמים יתרום גם הוא לתחושת מרחב במטבח.

חדר שינה

עיצוב חדר השינה בגוונים בהירים יתרום להרגשת הגודל והמרחב. תוספת של וילונות גדולים, רחבים יותר מהחלון ובהירים מהתקרה לרצפה יתנו מראה של קיר גדול יותר ממה שהוא באמת.

כדי להוסיף לחדר תחושת ביתיות אפשר להוסיף פריטי עיצוב עדינים על הקירות שלא יעמיסו על החדר, דוגמת תמונות בודדות או מקרמה.

אם מדובר על חדרי ילדים, אפשר להציב מיטת קומותיים או מיטה נפתחת, שיאפשרו השארת חלל גדול יותר בחדר. אם אין מקום לארון בגדים סטנדרטי מומלץ לרכוש ארונות שבנויים בצורה שתקל על מציאת הבגדים והשארתם מסודרים, כמו למשל ארון עם מדפים קטנים ומרובעים.

חדר רחצה

לתחושת מרחב, על העיצוב בחדרי הרחצה להיות מינימליסטי ככל האפשר. כדאי להשאיר בהם את המינימום הנדרש לצרכי החדר עצמו ולא להכניס ארונות נוספים כמו תרופות או מגבות. בניית מקלחון במקום אמבט יכולה לחסוך מקום רב.

שימוש בדלתות זכוכית למקלחון או לאמבטיה במקום וילון יכול גם הוא להגדיל את תחושת המרחב. אם מתאים לבעלי הבית, ניתן להפוך את קירות חדר הרחצה בחדר השינה לקירות זכוכית ובכך לתת תחושה נוספת של גודל.

לסיכום

עיצוב בית קטן יכול להיות מרשים ומאוורר. כדאי מאוד להסתמך על מעצבים המומחים בנושא של עיצוב בתים פרטיים ולא מומחים לחללים קטנים אחרים כדי לקבל את העיצוב האופטימלי והמדויק ביותר לבית שלכם.

Exit mobile version