Site icon מקומון רמת גן

עורך דין תאונות דרכים- איך בוחרים נכון?

מדי שנה למרבה הצער נפגעים במדינת ישראל כשלושים אלף בני אדם בתאונות דרכים. אם נפגעתם בתאונת דרכים, בין אם כתוצאה מטעות אנוש, בין אם בשל תשתיות לקויות ובין אם מכל סיבה אחרת, חשוב מאוד שתפנו אל עורך דין תאונות דרכים ובמידה ונפגעתם בתאונות אופנוע חשוב לבחור עורך דין תאונות אופנוע המתמחה בתאונות הללו וזאת בכדי לקבל את דמי הפיצויים המגיעים לכם.

במאמר הבא תקבלו את כל המידע הרלוונטי לנפגעי תאונות דרכים וכן את הסיבות שבגינן חשוב מאוד שתפנו לעורך דין תאונות דרכים במידה והייתם מעורבים ואף נפגעתם בתאונת דרכים.

מי זכאי לפיצוי בגין תאונת דרכים?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מקנה זכאות לפיצויים בקרב כל אדם אשר נגרם לו נזק גוף עקב תאונת דרכים וללא קשר לשאלה מי אשם בתאונה. זכאות זו מתקיימת כאשר האירוע הוא תאונתי ולא כאשר הוא התרחש במתכוון. החוק האמוק חוקק בכדי לייצר פתרון סוציאלי נוח לצורך קבלת פיצויים בגין פגיעות גוף בתאונות דרכים מחברות הביטוח וזאת מבלי שיהיה צרוך להוכיח את האחראיות של הגורם האשם בתאונה והאחראי לה. חשוב לדעת כי אם משובר על נוסעי רכב שנפגעו בתאונה או הולכי רגל שנפגעו על ידי הרכב הם יכולים לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת בביטוח חובה את הרכב. אם לרכב לא היה ביטוח חובה במועד התאונה, תביעת הפיצויים תוגש לקרנית שהיא קרן פיצויים שהוקמה בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים עבור מקרים מעין אלה. חשוב לדעת כי חברות הביטוח לא אוהבות לשלם ביד רחבה לנפגעי תאונות דרכים ולא פעם הן בוחרות בפרשנות משפטית מתוחכמת אשר מנסה לדחות תביעות מסוימות או להציע פיצוי נמוך ובלתי צודק באחרות. המשמעות ההיא שהצד הנפגע איננו יכול למצות את הזכויות שלו ולקבל פיצוי תואם. על כן, מומלץ מאוד לקבל ייצוג וייעוץ מעורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום.

קרדיט תמונה: freepik

כמה כסף מקבלים כפיצוי בגין תאונת דרכים?

המטרה של עורך דין תאונות דרכים אשר מייצג נפגעי גוף הוא להשיג את הפיצויים המקסימליים עבור הנפגעים שפונים אליו, בין היתר כי השכר שלו נגזר באחוזים מתוך הפיצויים שהוא מצליח להשיג לנפגע. הפיצויים שיתקבלו בגין תאונת דרכים יהיה תלויים בליווי נכון ואיכותי של עורך דין מקצועי. מטבע הדברים, לנפגע ולחברת הביטוח יש ניגוד אינטרסים שכן, בעוד שהנפגע מבקש לקבל את הפיצוי המקסימלי, חברת הביטוח מבקשת לשלם כמה שפחות ועל כן ניתן להבין מדוע חשוב מאוד לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תאונות דרכים.

הנזקים המרכזיים בתאונות דרכים הם: נזק לא ממומני שהוא נזק הכרוך מכאב וסבל, הנזק נקבע בהתאם לנוסחה מדויקת המבוססת על הגיל של הנפגע, על שיעור הנכות שלו ועל זמן האשפוז שלו. נזק נוסף הוא הוצאות שנפגעי תאונות דרכים נדרשים להוציא בגין מצבם לרבות פינוי באמבולנס, מוניות, דלק, טיפולים, ביקורים אצל רופאים, תרופות ועוד. נזק נוסף הוא נזק על הפסדי שכר בגין אבדן כושר השתכרות בשל הפגיעה בתאונה. עורך הדין צריך להוכיח בצורה הטובה ביותר כמה נזקים נגרמו לאדם בהתאם לסוג הנזקים והערך הכספי של הנזקים הללו.

כיצד בוחרים עורך דין תאונות דרכים בתל אביב?

בתל אביב ניתן למצוא לא מעט עורכי דין העוסקים בתחום תאונות דרכים ועל כן, אם הייתם מעורבים בתאונות דרכים, חשוב מאוד לבחור עורך דין תאונות דרכים בתל אביב אשר יסייע לכם להשיג את הפיצוי הכספי המקסימלי וכן, ילווה אתכם וינחה אתכם כיצד לפעול לאחר התאונה. בכדי לבחור עורך דין שאכן יסייע לכם בצורה המיטבית עליכם לברר כמה דברים: ראשית כל, עליכם לבדוק מהו הניסיון שיש לעורך הדין בתחום, כמה שנים הוא עוסק בתחום ועוד. עורך דין מתחיל בתחום לא בהכרח יצליח לסייע לכם. חשוב לדעת כי עורך הדין עוסק לא מעט שנים בנפגעי תאונות דרכים ומצליח להשיג עבורם פיצויים כספיים משמעותיים. מעבר לכך, חשוב מאוד לבדוק האם מדובר על עורך דין מומלץ ועל כן, יש לקרוא אודות עורך הדין ולבדוק האם יש המלצות עליו או דיס המלצות. דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא הכימיה שיש בינכם לבין עורך הדין והאם אתם מרגישים שהוא אמין ושניתן לסמוך עליו כי הוא יעשה הכל בכדי לסייע לכם בצורה המקסימלית.

 

Exit mobile version