Site icon מקומון רמת גן

עורך דין צבאי – מדוע חשוב שתהיו מיוצגים

הרבה פעמים חיילים, שמגיעים לסטטוס של חשודים בדבר עבירה בזמן שירותים הצבאי, בוחרים שלא לשכור עורך דין ולהתמודד לבד עם המצב. ההנחה שלהם היא, שלא מדובר בעניין רציני, לא מדובר בעניין שמחייב הוצאה כספית של שכירת עורך דין צבאי, ובכלל משתלם להם יותר שלא להשקיע בכך זמן. הם מאמינים שהאמת שלהם תנצח אם הם רק יסבירו אותה לחוקרים במשטרה הצבאית.

(צילום באדיבות pixabay)

אך בשונה מתוכניות טלוויזיה, ובשונה ממה שאנחנו נוטים לחשוב, לא תמיד העובדה שאנחנו מסבירים את עצמנו יפה, זה מספיק. עצם זה שאנחנו חשודים בדבר עבירה, מלמד שהחוקרים עלו על משהו, כנראה שיש בידיהם חומר שמגלה שעשינו דבר אסור לכאורה, ומכאן הדרך למשפט צבאי וענישה, היא מאוד קצרה.

לכן חשוב מאוד לשכור עורך דין צבאי, שכן גם אם אנחנו חושבים שהאמת לצדנו, הרי שלא תמיד זה כך ולא תמיד אנחנו יודעים מה הצד השני יודע, ולעיתים גם אם האמת איתנו, אין לנו דרך להוכיח אותה, מה שעלול להיות מאוד בעייתי עבורנו.

בחלק הבא של המאמר נציג מספר נקודות אשר יסבירו, מדוע נכון מצדנו לשכור עורך דין צבאי ולא להשאיר דבר ליד המקרה. לפני כן חשוב לומר, בכל הליך בו אנחנו נמצאים בחקירה של משטרה צבאית או בהליך של משפט צבאי, יש לנו את הזכות להיות מיוצגים על ידי עורך דין, ועלינו לוודא שהצד השני מאפשר לנו לממש זכות זו.

מדוע עלינו לשכור עורך דין צבאי

נתחיל מהבסיס, עורך דין צבאי מכיר את החוק ואת הזכויות שלנו טוב מאיתנו, ברוב המקרים. הוא יודע מה מותר לשאול אותנו ומה אסור, מתי וכיצד מותר לחקור אותנו, מה יכול להפליל אותנו ומה לא, למעשה הוא יודע הכל. ולכן כשאנחנו מיוצגים על ידי עורך דין צבאי, אי אפשר לגרום לנו לעשות משהו בניגוד לזכויות שלנו, אי אפשר לגרום לנו לעשות משהו שעלול לפגוע בנו.

נמשיך בנקודה המנטאלית. הרבה פעמים חוקרים יודעים להפעיל כלים שהם למדו והתנסו בהם עם השנים, אשר מאפשרים להם לגרום לנו לדבר ולומר דברים שעלולים להפליל אותנו. הם יודעים כיצד להפעיל מניפולציות שונות. למה זה מהותי? כי אנחנו עלולים לחשוב שזה לטובתנו, בזמן שזה לא. עורך דין צבאי מנוסה ידע להזהיר אותנו מפני זה.

נקודה נוספת היא ניהול משא ומתן ותהליך קדם משפטי. תפקידו של עורך דין צבאי או אחר, היא להוביל אותנו לקבל את כל האפשרויות הטובות ביותר, לדעת מה האופציות שעומדות לפנינו ולבחור. עורך דין מנוסה ידע לנהל משא ומתן עם הצד השני בשביל שאנחנו נוכל לקבל אופציות טובות לבחירה, עוד לפני שמגיעים למשפט עצמו.

וכמובן שיש את המשפט, כאן רק עורך דין יוכל לעזור לנו לייצג את עצמנו, הוא ידע לעבוד עם האנשים הנכונים, חוקרים וגורמים אחרים שיוכלו להוכיח שאנחנו לא אשמים.

Exit mobile version