Site icon מקומון רמת גן

עורך דין פלילי- לא רק לייצוג בבית המשפט

קרדיט - Canva

עורך דין פלילי מוכר בתקשורת בעיקר כאשר הוא מייצג נאשם בבית המשפט, במיוחד כשמדובר על עבירות חמורות או משפט מתוקשר. עם זאת, עורך דין מלווה חשוד מהשלבים המוקדמים של ההליך. בשלב הראשון עורך הדין ינחה את החשוד לפני חקירה וגם לאורך התנהלות החקירה. הדבר חשוב ביותר כדי לומר את הדברים הנכונים ולהעלות את הסיכוי לסגירת התיק. אם הוחלט על הגשת כתב אישום, עורך הדין יוכל לפנות אל התביעה כדי שתתבצע מחיקת כתב אישום, שהתביעה תחזור בה. הדבר יכול לקרות כאשר ישנם פרטים חדשים שהתביעה לא לקחה בחשבון ויכולים להפוך את הקערה או כאשר לא נעשה לחשוד שימוע לפני הגשת כתב אישום. תפקיד נוסף של עורך הדין הוא שחרור ממעצר לאורך החקירה או הטבת תנאי המעצר. רק לאחר כל אלה אם נפתח משפט עורך הדין מייצג את הנאשם במהלכו.

רישום משטרתי- מהו ואיך אפשר למחוק אותו?

המשטרה מנהלת רישום משטרתי ובו תיעוד לגבי כל תיק שנפתח לאדם אי פעם. בניגוד לרישום הפלילי בו התיעוד הוא לגבי תיקים בהם הוגש כתב אישום (בלי קשר לתוצאות המשפט), רישום משטרתי כולל את כל התיקים שנפתחו גם אם נסגרו ללא הגשת כתב אישום. המצב היחיד בו התיעוד נמחק הוא כאשר סגירת התיק היא נעשתה מעילת חוסר אשמה. סגירת התיק מעילת חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור לא מביאה למחיקת הרישום. לכן, כאשר אדם רוצה שלא יהיו עקבות אלה והמידע על תיק סגור ימחק לגמרי הוא צריך לפעול לכיוון שינוי עילת סגירת תיק לעילת חוסר אשמה. הדבר אינו פשוט ומתבצע בעזרת עורך דין בעל ניסיון במהלך זה.

אלימות במשפחה- עבירה המקבלת התייחסות מחמירה במיוחד

עבירות אלימות נבחנות הן בהסתכלות על חומרת המעשה עצמו והן בהיבט של התוצאה. עבירות אלימות יכולות לכלול תקיפה, פגיעה בסדר גודל משתנה, ואפילו רצח. הנסיבות יכולות להשתנות, החל מקטטה שהתלקחה בתור בסופר ועד אלימות במשפחה. עורך דין עבירות אלימות מתמחה בטיפול בכל סוגי העבירות ובבחינה מדוקדקת של הנסיבות והתוצאה. כאשר יש לו ניסיון רב בנושא, הוא מצליח במקרים רבים להביא טיעונים משכנעים להקלה בחומרת העבירה או הטלת ספקות בכתוב בכתב האישום. עבירות אלימות במשפחה נחשבות חמורות במיוחד בשל העובדה שהפגיעה היא באנשים הקרובים ביותר, כולל קטינים בחלק מהמקרים. כך למשל בעבירות אלימות במשפחה מדרגת פשע לא זכאי החשוד לשימוע לפני הגשת כתב אישום לפני שיהפוך לנאשם.

משרד עורכי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי. צוות המשרד בעל ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים ובעבר כיהנו בתפקידים בכירים במשטרה או פרקליטות המדינה. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version