Site icon מקומון רמת גן

עומדים לקחת משכנתא? בנק ישראל מזהיר – ריבית על המשכנתא עלולה לזנק!

בעקבות עליות במדד המחירים לצרכן והריבית במשק הישראלי ועליית המחירים והאינפלציה בארץ ובעולם הריבית על המשכנתא יכולה לזנק. איך זה נוגע אלינו? הריבית של המשכנתא עלולה לעלות מ- 0.1% ל-0.25% המשמעות עליה של כ-150%.

מתי הריבית של המשכנתא יכולה לזנק?

מחיר המשכנתא בישראל עלול לזנק בחודש אפריל בנק ישראל אמור להודיע על עליית המחירים והתייקרות של המשכנתאות בעשרות אלפי שקלים.

המשמעות – ריבית הפריים צפוייה להתייקר לזנק.

מה כדאי לעשות לפני עליית הריבית על המשכנתא?

מומחים ויועצי משכנתאות ממליצים לקבע יותר את ריבית המשכנתא. כיום ניתן להצמיד חלק מהמרכיבים של המשכנתא ולקחת הלוואה צמודה בריבית קבועה או ריבית משתנה.

הריבית הקבועה היום היא 3.5% המשמעות היא לקיחת ריבית קבועה היא הפתרון עבורכם. לקיחת משכנתא לפי הריבית הקבועה זה המסלול שיעצור את עליית הריבית עבורכם. הריבית לא תשתנה ולא תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן. אנו ממליצים לקחת יועץ משכנתאות שיעזור לכם בעת לקיחת משכנתא.

האם עליית הריבית משפיעה גם על קניית בית חדש?

כן, עליית הריבית משפיעה גם על רוכשי דירות חדשות, עליית הריבית לחודש אפריל תוביל לעליית מחירים בישראל מה שיגרום למחיר הבתים לזנק בעשרות אלפי שקלים. הבנקים יבדקו יותר את נוטלי המשכנתא ועליהם ליטול משכנתא יותר יקרה. ישראל תכניס לא מעט ישראלים לבעיות כלכליות תזרימיות.

פרויקט בניה ברמת גן. צילום: מקומונט נדלן רמת גן

במקרה והמשכנתא בגובה מיליון שקלים משכנתא ל-20 שנה, כאשר שליש מהריבית היא ריבית פריים בעקבות השינוי של 0.25% ריבית פריים המשכנתא תעלה בכ-80 שקלים בחודש בממוצע, שהם כ-20 אלף שקלים לכל התקופה.

בנוסף מדד תשומות הבניה עלול לייקר את הבתים החדשים בעקבות האינפלציה בעולם.

איך ניתן לחשב את הריבית על המשכנתא החדשה?

ניתן לחשב את הריבית החדשה של בנק ישראל בעזרת מחשבון משכנתא עזרנו שמחשב את ההחזר החודשי הצפוי, תזינו את הריבית הפריים החדשה את מחיר הנכס והמיקום שלו ותקבלו את ההחזר החודשי הצפוי שאתם תשלמו. יועצי משכנתאות משתמשים במחשבון משכנתא כדי לחשב את ההחזר החודשי של הלקוחות שלהם מה שעוזר להם להבין כמה תשלמו בכל חודש ובסוף התקופה.

אינפלציה השנה גורמת לריבית לעלות

בעקבות עליית המחירים במדד המחירים לצרכן בנק ישראל מזהיר שזה עניין של זמן עד שהמשכנתאות גם יעלו בשנת 2021 לפי הלמ"ס האינפלציה מרימה ראש והגיע לכ- 2.8%. המחירים עלו סופר, מוצרי חשמל, כלים חד פעמיים, מס על משקאות מתוקים, ולאחרונה בגלל המלחמה גם המחיר של הדלק זינק.

Exit mobile version