Site icon מקומון רמת גן

עוגת שוקולד: הקינוח המושלם

אין אדם שלא מכיר עוגות שוקולד – העוגה הקלאסית שכולם אוהבים, ילדים, בני נוער, מבוגרים וגם בני גיל הזהב. עוגת שוקולד נחשבת בעיני רבים כקינוח האולטימטיבי והמושלם ביותר בסיום כל ארוחה בבית או במסעדה, ולמעשה לא צריך תירוץ כדי ליהנות מפרוסה של עוגה טעימה משוקולד איכותי, עם או ללא קישוטים כמו סוכריות צבעוניות, קצפת, בצק סוכר וכו'.

מי אוהב עוגות שוקולד?

למעשה, אנחנו צריכים לנסח את השאלה ולשאול מי לא אוהב עוגת שוקולד, וסביר להניח שאף אצבע לא תורם. לחובבי ההיסטוריה כדאי לדעת כי עוגות ומאפים החלו את דרכם לקיבת האדם כבר בעת העתיקה, אך את העוגות המציאו רק לאחר שהקמח הגיע לחיינו, לכן התיעוד הראשון של עוגות באפייה מגיע ממצריים העתיקה ורעמסס השלישי היה הראשון שהתחיל לעצב את העוגות ולהוסיף אלמנטים של צורות מקוריות וקישוטים מעל העוגה.

במאה ה-15 התחילו לאפות עוגות המזכירות את העוגות שאנחנו מכירים ואוהבים לטרוף בהנאה, והבריטים היו בין הראשונים שהחלו להשתמש בשוקולד בעוגות האפויות וכך החל הטרנד של עוגות השוקולד ועם השנים צצו מתכונים מקוריים ומלהיבים של מגוון עוגות שוקולד טעימות, בדרך כלל עם הרבה סוכר.

הקינוח הכי פופולרי בעולם עוד מסוף המאה ה-19

עוגת שוקולד הפכה תוך זמן קצר לקינוח הפופולרי ביותר ברוב המדינות ברחבי העולם, הקינוח המתוק והאהוב הפך לפופולרי בגלל המהפכה התעשייתית ופתיחתן של מאפיות גדולות ותעשייתיות. את העוגה המתוקה מגישים בדרך כלל במפגשים ובאירועים משפחתיים וחברתיים כמו חתונות, ימי הולדת וכקינוח בארוחות חג ובארוחות שישי.

צילום: שאטרסטוק

ברוב המסעדות מגישים כקינוח מתכונים שונים של עוגות שוקולד חמות או קרות, מקושטות או פשוטות, עם כדור גלידה בצד או קצפת ובמגוון סגנונות הגשה נוספים. המתכון הבסיסי לעוגת שוקולד מבוסס על 7 מרכיבים בלבד: קמח, ביצים, סוכר, שמן (או חמאה), חומר התפחה, קורט מלח ואבקת קקאו. במתכונים שונים מקובל להוסיף למתכון מרכיבים נוספים כמו אגוזים, חלב, שמנת מתוקה או חמוצה, סירופים, שוקולד מומס, חמאה, סודה לשתייה וכו'.

את העוגה אפשר לצפות בשוקולד מומס, גנאש, קצפת, קרם, מרציפן, בצק סוכר, ריבה, אגוזים, פקאנים מסוכרים, סוכריות צבעוניות ועוד.

רעיונות לעוגת שוקולד בריאה

מאחר וכולם אוהבים עוגת שוקולד כדאי לדעת כי ישנם לא מעט מתכונים של הקינוח המתוק והפופולרי המאפשרים גם לחולי צליאק, לחולי סוכרת ולמי שמקפיד על תזונה בריאה ו/או טבעונית, ליהנות מהקינוח הכי טעים בעולם.

אפשר להכין עוגת שוקולד בריאה באמצעות החלפת הסוכר בממתיק טבעי ובריא יותר, להכין עוגה טבעונית ללא ביצים ומוצרי חלב ובמקומם להשתמש בבנות או מחית תפוחים, או לאפות עוגה טעימה על בסיס קמחים מבוססי קטניות שאינם מכילים גלוטן. יש גם מתכונים לעוגות שוקולד עשירות בטעמים ללא אפייה, מתכונים לעוגת שמרים שוקולד ועוד.

ללא ספק, עוגת שוקולד היא העוגה המנחמת והטעימה ביותר בכל מצב רוח ובכל אירוע בחיים, לכן כדאי לשמור בצד מתכון של עוגה טעימה שכולם אוהבים ולהפתיע את המשפחה והחברים עם עוגת שוקולד עסיסית ועשירה בטעמים.

Exit mobile version