Site icon מקומון רמת גן

ספורט גלישת רוח – מתי וכיצד  התחיל?

כמו דברים רבים בחיים, גם ספורט גלישת רוח בשיחה אקראית בין חברים. ב1967 נפגשו חברים טובים מקליפורניה, הול שווייצר, גולש גלים מושבע, וחברו ג'ים דרייק, מהנד אווירונאוטיקה במקצועו. כמו במקרים אחרים, גם במקרה זה השלם היה גדול ומשוכלל יותר מסכום חלקיו, או במקרה זה משני סוגי ההתמחויות, האהבות והכישורים.

שוויצר רתם את חברו ליצירת אב טיפס של גלשן. בתהליך טבעי של ניסוי וטעייה, איתרו השניים כשלים ובעיות באב הטיפוס של הגלשן ובהדרגה שכללו אותו ובנו דגמים מתקדמים יותר.

עם הזמן התפתח הענף ותפס תאוצה ובעיקר- הכה גלים. המונים נוהרים על חופי ימים ומשיטים מהם גלשנים. התחום התפתח והתמקצע, וכיום מוצעים למכירה ציוד ואביזרים. גלשן למכירה מוצע באתרים שונים ובחנויות מותגים.

גלישת רוח וקור רוח

צילום: חופשי

גלישת רוח היא ספורט אתגרי מאומץ ותובעני. היא מחייבת, בראש ובראשונה, התגברות על עצלות טבעית, במיוחד כשמזג האוויר קר והים סוער, ועל יציאה מאזור הנוחות החמים והמפנק. הים מאתגר. הוא מנגיש ומזמן מכשולים שונים, מחייב גילוי יצירתיות וכושר אלתור, ויותר מכל- שמירה על קור רוח.

גלישת רוח מחייבת לקבל החלטות במהירות, להגיב על מצבים משתנים בתדירות גבוהה. היא מחייב כושר גופני, סיבולת, אומץ לב. מדובר בספורט הכרוך בהוצאות לא מבוטלות, כגון שינוע הגלשן, תחזוקתו, ציוד ואביזרים.

בשנים האחרונות חל גידול קבוע ומתמיד במספר הגולשים, המאוחדים במועדוני קלישה בכל רחבי הארץ. עצם העיסוק בספורט זה משפר את הביטחון העצמי, מחזק את הדימוי העצמי, מאפשר התגברות על קשיים ומכשולים ולכן מסב סיפוק רב.

מה כדאי לעשות לפני שמתחילים גלישת רוח

  1. ללמוד היטב את מאפייני הים, את משטר הרוחות והגלים בו.
  2. ללמוד גלישת רוח אצל מורה מוסמך ומנוסה.
  3. מומלץ להיאזר בסבלנות ולא לוותר חרף הקושי. שיווי משקל נפשי חשוב לא פחות מאשר שמירה על שיווי משקל פיזי.
  4. הים אינו אויב שלכם. הוא מגרש המשחקים. הוא זירת הפעילות.
  5. רצוי ומומלץ ללמוד גלישת רוח עם בן/בת זוג. הלימוד וההתנסות מעשירים ומעצימים את הזוגיות תוך כדי רכישה ושכלול של כישורים ומיומנויות גלישה.
  6. לפחות בשלבים הראשוניים- אל תתרחקו מהחוץ ושמרו על קשר עין עמו.
  7. התכנסתם כדי ליהנות. הקושי אינו אמור להיות כרוך בהכרח בסבל, אלא להיות חלק בלתי נפרד משכר הלימוד.
  8. גלישת רוח ספורט התורם תרומה חשובה ביותר לגוף ולנפש. אתם חווים בו מרחבים, נופים, מתמודדים עם איתני הטבע, עדים ליופיו, חשים חלק בלתי נפרד מהוויית הים ומהחוויה שהוא מזמן.

כספורט שהחל, כאמור, מקשר טוב והדוק בין חברים טובים, יש מקום לקוות, כי חברויות נוספות יגרמו ליצירת ענפי ספורט נוספים, לטובת אנשים ולרווחתם, כאמצעי מצוין לחינוך למשמעת, להתמדה, לדבקות במטרה ולמצוינות.

Exit mobile version