Site icon מקומון רמת גן

סטודנטים לעתיד – כך תבחרו היכן לגור במהלך הלימודים

אחת ההחלטות המשמעותיות אותן סטודנטים צריכים לקבל נוגעת לשאלה היכן לגור בתקופת לימודי התואר? יש מספר אפשרויות שונות ביניהן ניתן לבחור, כאשר לכל אחת מאותן האפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלה.


היכרות ובחינה מעמיקה של כל אחת מאותן האפשרויות תאפשר לכם לבצע בסופו של דבר את הבחירה הטובה ביותר – כאשר, אם תגלו במהלך הדרך שמדובר בבחירה שגויה, תוכלו תמיד לשנות אותה במהלך תקופת הלימודים שלכם. 

להישאר בבית של ההורים – האופציה החסכונית (אך לא מתאימה לכולם)
סטודנטים נאלצים להתמודד עם הוצאות כספיות גבוהות – שכר הלימוד והוצאות נלוות רבות.
לכן, אם אתם מעוניינים לחסוך גם בכל מה שקשור להוצאות על מגורים, ההמלצה היא לבחון את האפשרות של להישאר לגור ולחיות בבית של ההורים – אין כל ספק שמדובר באפשרות שבכוחה לחסוך לכם אלפי שקלים מדי חודש ולאפשר לכם הרבה שקט נפשי.
יחד עם זאת, יהיו מקרים בהם ההחלטה להישאר בבית של ההורים, יכולה לגרום לכם להיאלץ לעשות וויתורים – לדוגמא, אם אתם רוצים ללמוד במוסד לימודים שהינו מרוחק יחסית, ההחלטה הזאת יכולה למנוע ממכם לממש את הרצון הזה. למעשה, תצטרכו להתפשר רק על מוסדות לימוד אשר נמצאים במרחק סביר ממקום המגורים של ההורים – וכאן ההחלטה תלויה במידה רבה באלו מרחקים אתם מוכנים לנסוע על מנת להגיע ללימודים, ואיזה מקצוע לימוד מעניין אתם למשל תואר במדעי המחשב כדאי באוניברסיטאות או מכללות מסוימות על אחרות ברמת הלימוד. 

קרדיט תמונה:pexels.com

לבדוק אפשרות למעונות
יש לא מעט מוסדות לימוד אשר מציעים לסטודנטים את האפשרות לגור במעונות. מדובר באפשרויות דיור אשר ממוקמות בתוך הקמפוס.
הדירות המוצעות יכולות להיות מיועדות לסטודנטים רווקים, זוגות או אפילו משפחות. לרוב, יוצעו לדייר המעונות תנאים אשר יאפשרו להם מחיה ברמה גבוהה ובין היתר: חדרי כביסה, צוות מקצועי אשר יספק שירותי אחזקה ועוד.. אחד היתרונות של מגורים במעונות, מעבר לקרבה למוסד הלימודים בא לידי העלויות – אשר יהיו לרוב הוגנות ואטרקטיביות יותר מאשר העלויות של דירה או אפשרויות מגורים אחרות. 

דירה עם שותפים
אחת האפשרויות הנפוצות והנגישות ביותר למגורי סטודנטים היא למצוא דירה עם שותפים – תוכלו לחפש דירה באזור מוסד הלימודים ולמצוא שותפים שהם סטודנטים באותו מוסד לימוד אותו בחרתם למטרה.
כמובן, שכדאי שתוודאו שהדירה הנבחרת מציעה לכם תנאים נוחים, שאתם מסתדרים בצורה המיטבית עם השותפים שאותם בחרתם ועוד..
דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לכם לבחור דירה אופטימאלית וכמובן, גם לחסוך בהוצאות – כידוע, כאשר גרים עם שותפים הן עלות שכר הדירה והן כל ההוצאות של הדירה אמורות להתחלק בין כל השותפים. 

יחידת דיור
ניתן לבדוק את האפשרות למצוא יחידת דיור – אשר היתרונות שלה באים לידי ביטוי במחיר אטרקטיבי יותר ובעובדה שתוכלו ליהנות מדירה קטנה, מאובזרת ולשלם סכום חודשי קבוע בעבור כל מה שהיא כוללת – שכירות, חשבונות, אינטרנט, כבלים וכיוצא בזה..
יש לקחת בחשבון שיחידות דיור נפוצות יותר במושבים ופחות בערים גדולות – לכן, כדאי לקחת בחשבון שאולי עדיף לכם לגור ביחידת דיור, גם אם זה דורש ממכם נסיעה מעט ארוכה יותר אל מוסד הלימודים המבוקש. 

דירה
אם יש לכם את האפשרות הכלכלית, אין כל ספק כי הבחירה האופטימאלית בעבורכם תהיה דירה פרטית – אשר תאפשר לכם שקט ללמוד ולהשקיע במטלות השונות של הלימודים.
כאמור, מכיוון שמדובר באפשרות לא זולה, לא בטוח שבתור סטודנטים אתם יכולים להרשות לעצמכם אותה – אלא אם כן, מוסד הלימודים ממוקם באזורים מרוחקים ופחות מבוקשים, כך שגם גובה השכירות של הדירות בסביבה יהיה נמוך יותר. 

Exit mobile version