Site icon מקומון רמת גן

סובל מפלטפוס? מדרס הוא הפתרון

פלטפוס הינה בעיה נפוצה בכף הרגל המתבטאת בכך שקשת הרגל הרוחבית הינה שטוחה. כדי להבין עד כמה הבעיה נפוצה אפשר להסתכל על הנתון בו כל אדם שלישי סובל מפלטפוס ברמה כזו או אחרת. ישנו פלטפוס קל שבו חלק קטן מקשת כף הרגל בעצם צונח ונוגע ברצפה בעת הדריכה על הרגל.

כמו כן קיימת הבחנה בין פלטפוס גמיש לפלטפוס קשיח, פלטפוס גמיש מתואר כמצב בו קשת הרגל תקינה כאשר לא מופעל משקל על כף הרגל אולם בעת הדריכה על הרצפה צונחת הקשת או חלק ממנה לעומת זאת פלטפוס קשיח הוא מצב שנחשב חמור יותר ובו גם כאשר לא מופעל על הרגל כל משקל והיא אינה דורכת על הרצפה הקשת אינה קיימת באופן תקין. 

משתנים נוספים המשפיעים על הגדרת חומרת הפלטפוס הם עוצמת הכאבים המתלווה לתופעה ורמת הפגיעה של הבעיה בתפקוד יומיומי תקין.

הטיפול בפלטפוס

הטיפול ברוב המוחלט של בעיות הקשורות לפלטפוס הוא התאמת מדרסים לנעליים שיתמכו בכף הרגל ובעצם יבצעו באופן מלאכותי את ההגבהה הנדרשת לקשת כף הרגל.

מדרסי לילדים 

כאשר אתם מזהים פלטפוס אצל הילד שלכם חשוב לפנות לרופא אורטופד מומחה לילדים כדי שיאבחן את הבעיה ויתן המלצה לטיפול מתאים. יתכן שהרופא ימליץ לא להתאים מדרסים לילד אלא להרבות בפעילות של הליכה יחפה במקומות כמו חוף הים או במרחבים פתוחים בחוץ ובבית. ייתכן שההמלצה תהיה להתאים מדרסים לנעליים. חשוב לא להתעכב עם הפניה לרופא והטיפול לפי המלצתו היות וטיפול נכון בזמן הקרטי בו כף הרגל של הילד טרם התפתחה וטרם התקבע המבנה הסופי שלה-  עשוי למנוע התקבעות של מבנה כף רגל לא תקין, ולשנות את הנטיה לעיוות במבנה באופן שהילד יהנה מכף רגל תקינה כמבוגר.

מדרסים לחיילים 

חיילים רבים נמצאים בתפקידים הדורשים מאמץ פיזי רב או עמידה ממושכת. חייל הסובל מפלטפוס חשוב שידע כי אחת ההשלכות המרכזיות של היעדר קשת תקינה בכף הרגל היא יכולת פחותה לבלימת זעזועים ולכן במיוחד בתקופה של מאמץ פיזי רב ופעילות גופנית מוגברת חשוב לתמוך בכף הרגל על ידי מדרסים לחיילים שישפרו את בלימת הזעזועים ואת הנוחות בפעילות הגופנית. 

Exit mobile version