Site icon מקומון רמת גן

סדנאות פסיפס לימי גיבוש

יום גיבוש הוא כלי שעומד לרשות מעסיקים שרוצים להגביר את המוטיבציה של העובדים שלהם. בעזרת ימי גיבוש ניתן לתרום לשיתוף הפעולה בין העובדים, לשפר את הביצועים וליצור בידול מול עסקים מתחרים. יתרה על כך, בתקופה שבה יש תחרות רבה על עובדים טובים – ימי הגיבוש הם לעיתים הדרך היחידה להשאיר את המצטיינים ולפתות אותם.

הבעיה מבחינת מעסיקים היא שלא תמיד קל להפיק ימי גיבוש לעובדים ולתכנן אותם באופן שעולה בקנה אחד עם תחומי העניין שלהם. בין היתר, חשוב להתאים ימי גיבוש לקבוצה לגיל הממוצע של העובדים ולהביא בחשבון הבדלים בין בעלי תפקידים בכירים וזוטרים. בנוסף, המטרה של ימי גיבוש למבוגרים היא לתת להם חוויה חיובית שלא תשעמם אותם.

כך סדנאות פסיפס הפכו לאופציה מועדפת לימי הגיבוש

מסתבר שהפתרון שאותו חיפשו מעסיקים שרוצים להפיק ימי גיבוש הסתתר כל הזמן הזה בסדנאות פסיפס. הסדנאות משמשות כיום להפקת ימי גיבוש לקבוצה של עובדים והן מתאימות בצורה מדויקת לדרישות של ימי גיבוש למבוגרים. חוץ מזה, סדנאות הפסיפס מאפשרות גם למעסיקים וגם לעובדים לרענן את השגרה השוחקת ולשכוח ממנה לכמה שעות ברצף.

מתאים לימי גיבוש. צילום: יחצ

סדנאות פסיפס הפכו לאופציה מועדפת לימי הגיבוש ברגע שבו הן נפתחו לקהל הרחב. עד לפני מספר שנים ניתן היה לבצע יצירות פסיפס רק לאחר צבירת ניסיון, אך כיום יש סדנאות ייעודיות למתחילים. בסדנאות למתחילים נוגעים בכל נושאי הליבה להכנת יצירות פסיפס ומסבירים על ההבדלים בין החומרים, כלי העבודה וסגנונות העיצוב.

כמו כן, סדנאות פסיפס נערכות באווירה ביתית, בליווי צמוד ובמתן דגש אישי. התוצאה היא יצירה מקורית של כל עובד שמלווה אותו הרבה אחרי שימי הגיבוש מסתיימים. מבחינת העובד, תוצר כזה של ימי גיבוש הוא בעל ערך והעובדה שמדובר ביצירה מעשה ידיו נתפסת כיתרון משמעותי.

מה מכינים בסדנאות פסיפס לימי גיבוש?

התכנית של סדנאות פסיפס לימי גיבוש יכולה להיות מותאמת לצרכי העסק, למוצר או לשירות שאותו מוכרים. אפשר למשל לתאם סדנאות פסיפס על מנת לאפשר לעובדים לשתף פעולה ולהכין יחד שלטים או יצירות לעיטור המבנים והמשרד, או לחלק אותם לקבוצות ולהכין עיטור מקלחות, מטבחים, ריהוט ועיצוב פנים לבית. לחילופין, ניתן לעדכן את המדריכים בסדנאות פסיפס לגבי אלמנט דקורטיבי ספציפי כמו לוגו העסק או החברה ולתת לעובדים להתנסות ביצירה שלו עם פסיפס קרמיקה, זכוכית, חלוקי נחל, חומרים ממוחזרים ועוד.

גם סדנת אומנות. צילום: יחצ

הסוד להצלחת סדנאות פסיפס לימי גיבוש הוא שמירה על יצירתיות ועל ראש פתוח. את הסדנאות אפשר לערוך כל ימי השנה וללא תלות בתנאי מזג האוור, אך רצוי גם לבנות סביבן תכנית יצירת מסודרת יותר. כך ניתן להקדיש את תחילת המפגש לשיחות אישיות בין העובדים, להפיג את המתח מול בכירים ומנהלים ולקנח עם מפגש חברתי מעניין וקליל.

מה ההבדל בין ימי גיבוש לילדים ומבוגרים?

כאן המקום להזכיר שיש המון סדנאות פסיפס שמותאמות עבור ימי גיבוש לילדים. ההבדל הוא שבניגוד לימי גיבוש לעובדים שבהם מנסים ליצור תשתית מתאימה לשיתוף פעולה, בימי גיבוש לילדים מעניקים לכל אחד חוויה סובייקטיבית. ההנחה היא שקשה יותר לגבש בין ילדים שלא מכירים אחד את השני לבין מבוגרים שחולקים סביבת עבודה משותפת, לכן תכנית הסדנה עוברת את ההתאמות הנדרשות.

סדנאות פסיפס לילידים. צילום: יחצ

מבחינה טכנית, סדנאות פסיפס לילדים גם שמות דגש בולט יותר על עניין הבטיחות. בעוד אין בעיה למשל לתת למבוגרים להתעסק עם שברי זכוכית ולהדביק אותם לכדי יצירת מדהימה של שולחן פסיפס מרשים, עם ילדים לא קיימת אפשרות כזו. בהקשר הזה, הכי חשוב שמי שמעביר את הסדנאות יהיה מודע לצרכי של קהל היעד ולמגבלות שלו.

לסיכום, סדנאות פסיפס מעניקות לעובדים, למבוגרים ולילדים חיבורים נפלאים תוך הזדמנות להכנת יצירה אמנותית. היצירה ממשיכה עם המשתתפים גם אחרי שהסדנה נגמרת והיא זו שהופכת את יום הגיבוש לאירוע בלתי נשכח.

Exit mobile version