Site icon מקומון רמת גן

סדנאות בישול שמשנות את החיים

בתהליך של בישול יש הרבה פעמים תהליך של הבנה ותרפיה שמלמדת אנשים על עצמם על היכולת שלהם לברוא יחסים עם מתכון ועם אנשים. מגמה עולה בתחום סדנאות הבישול היא לבוא עם בעיות ביחסים, לבשל ולהבריא. אבישי …בעלי מרכז סדנאות הבישול פודסטאפס רואה בבישול גם תהליך של טיפול זוגי, משפחתי ואישי. ויש כאלה שמגיעים בדיוק בגלל זה.

מאת ריקי דנון-איפרגן

כאשר גיל (52) אבא של אסף בן ה-15 הרגיש שהיחסים ביניהם תקועים במריבות יום יומיות, והוא לא מצליח לתקשר אתו בכלל,  הוא החליט להזמין את אסף לסדנת בישול. תחילה היסס מאוד, כי הוא לא היה בטוח שהפנקייקים שאסף הכין עד היום, הם סימן לאהבת המטבח, אבל הוא החליט לנסות. הוא חשב שכבר אין לו מה להפסיד כי גם ככה היחסים רעועים. ילדים בגיל ההתבגרות זקוקים לגירויים מיוחדים במינם שלא מעלים להם את הסעיף. אז הוא רשם את שניהם לסדנת בשרים בפודסטפס, כי למרות הפנקייקים אסף הוא קרניבור מוצהר.

אפשר כבר עכשיו לספר שזו הייתה הצלחה מסחררת. השהייה ביחד 3 שעות במטבח, תוך בישול משותף עשתה את שלה. היחסים קצת התקרבו, היה דיבור, הייתה הנאה וזה דבר שבין הורים לילדים קשה לפעמים לעשות בדרכים המקובלות ובעיקר בגיל העשרה.

צילום: Pixabay

גיל לא לבד. הרבה מאוד הורים לילדים בגיל ההתבגרות,  מוצאים את עצמם מחפשים את הדרך להתקרב לילדים שלהם שנמצאים בשלב מאוד מבלבל ומעורפל בחייהם. רבים מהם פונים לייעוץ פסיכולוגי, אבל  מסתבר שאין כמו סדנת בישול חווייתית משותפת של הורה וילד,  כדי לשקם את היחסים ואפילו ליהנות.

החוויה המשותפת בתור טריגר לשיפור היחסים לא מיועדת רק לאוהבי בישול, יש לה את הכוח שלה לשפר את היחסים, ועם שינוי החך של הצעירים שהם היום אניני טעם ואוהדי מטבח גורמה, הם ישמחו ללכת עם אחד ההורים שלהם לסדנה. תחת הכותרת של סדנת בישול, אחרי שלוש שעות ביחד, משהו יקרה. בלי דיבור, תוך כדי בישול משותף. יותר מעורבות, שיתוף פעולה. יהיה קשב וזה יפתח ערוץ חדש ליחסים הרבה יותר מגובשים וקרובים.

בישול זה תהליך תירופויתי

פודטפס מרכז  סדנאות בישול ברחוב ישראל בק, שייך לשניים: אבישי סייג ונועם שלו. כל אחד מהצד שלו מאמין שבישול לא מתחיל ונגמר בלספק את החך ולשבוע. במהות שלו הוא תהליך תירופויתי שעשוי לקרב בין אנשים, לרפא חיכוכים וליצור מוטיבציה ואתגרים בריאים. סדנת בישול מחזקת את הביטחון העצמי שלהם גורמת להם להתמודד ולמצוא פתרונות, הופכת אותם ליצירתיים ומגלה להם כוחות שהם לא ידעו שיש להם. ייתכן מאוד שהם גם יגלו שהם רוצים להמשיך ולבשל ולהפוך את זה למקצוע. הכול פתוח.

בישול משותף מלמד זוגות על היחסים שלהם. דורש מהם לחשוף את האמת. זו לא יכולה להסתתר מאחורי הסירים והתבלינים. אם הם רוצים לחיות ביחד, הם חייבים גם ללמוד לבשל ביחד. זה שיעור לזוגיות. אם אחד מהם לא מצליח להקשיב לשני, הם לא יצליחו לבשל כלום. אם הם יעבדו בצוות, יתחשבו זה בזה ויפגינו רגישות, יהיה להם תבשיל נהדר. לא לכולם זה מצליח לפעמים צריך עוד סדנה כדי לשפר גם את הבישול וגם את היחסים.

טיפול זוגי עם ראגו…

"תעבירי לי את העגבניות" מבקש איתמר בן ה-30 מאשתו מיכל שגררה אותו ההייטקיסט לסדנת בישול איטלקית.

"הוא לא מצליח להרים את הראש מעל העבודה, ואנחנו לא מצליחים לייצר זוגיות" אומרת מיכל ואיתמר מהנהן בהסכמה. הוא אחראי על מחלקת פיתוח באיזו חברת הייטק, אשר חוטא לפעמים בהכנת פסטה. הסדנה הזאת הוא אומר מאוד מעניינת אותו, למרות שאם מיכל לא הייתה רושמת אותו הוא בחיים לא היה יוזם את זה.

צילום: שאטרסטוק

ויש גם גברים שסוחבים את הנשים שלהם לסדנה כי הם השפים של הבית, כמו שהם הולכים אתה להרצאות על התפתחות אישית, ככה הם רוצים שהם יהיו אתם במשהו שהם אוהבים.

לסדנאות הבישול של פודסטפס מגיעים זוגות שמחפשים חוויות משותפות, כאלה שרוצים הפסקת אוכל אמיתית. כאשר צד אחד מתעניין בבישול הוא לוקח את הצד השני. יש פה חוויה משותפת, שיתוף פעולה וחיזוק של זוגיות במלוא מובן המילה.

"פתאום הוא לא מתעקש להחליט כמו תמיד" אומרת נועה שרשמה את בעלה איתן יחס אתה לסדנת בישול אסייתי. "הוא מת על אוכל סיני ואני הבנתי שאם אני אלך אתו לסדנה, יצוצו גם דברים אישיים. בהתחלה הוא מידר אותי ולא נתן לי בכלל מקום, עד סוף הסדנה כבר עבדנו כמו צוות".

בישול זה תהליך של התפתחות אישית

לאבישי סייג רזומה ארוך שנים בחינוך. את מה שהוא יודע על חינוך וזה הרבה, הוא רואה מתגבש גם בסדנאות הבישול כי זוהי עשייה שדורשת חשיפה, קילוף של כל השכבות ונוכחות מוחלטת. זהו תהליך בריא מעבר לבישול, תהליך של ריפוי וגילוי עצמי. כמו כל תהליך מתחילים בנקודה אחת ומסיימים בנקודה אחרת. בתוך התהליך הזה לומדים תקשורת, שיתוף פעולה, השתתפות בקבלת החלטות, אסרטיביות וגם ויתור. כן את כל זה אפשר ללמוד בהכנת מרק חורפי".

אבישי מסביר כי  "משימות הבישול מאתגרות את המשתתפים לשתף פעולה זה עם זה, להתייעץ, לחלוק, לדבר והרבה פעמים זה לא קורה למשתתפים בחיים האמתיים שלהם. סדנת בישול תורמת למשתתפים מעבר לבישול. היא מלמדת אותם להיות חלק מצמד, מקבוצה, מתהליך ולתרום לו. אחרי הסדנאות אנשים הופכים להיות הרבה יותר קשובים לאחרים. הורים לילדים מתבגרים מצליחים סוף סוף לדבר אתם, זוגות משפרים את היחסים ביניהם, זה סוד הסדנאות אצלנו שהם מועברות באופן כזה שדורש מהמשתתפים את המעורבות שיוצרת אצלם את השינוי".

פודסטפס מבשלים לכם עולם

פודסטפס קיים 15 שנה, תחילה הוא פעל בבני עטרות וכבר 10 שנים שהוא בתל אביב. אל הסדנאות מגיעים צעירים וצעירות, הורים וילדים, זוגות צעירים וגם וותיקים. הצעירים בי 25 ומעלה יש לציין מאוד פתוחים ורוצים ללמוד. הבישול קוסם להם. זוהי התוצאה של המהפכה הקולינרית של העולם והארץ. תכניות הבישול, תחרויות בישול והמטבח העולמי שמציף גם את הארץ, הפכו את המטבח למעין מרכז תרבותי ישראלי שמקבל פריים טיים כמעט בכל ערוץ אם זה בארץ או בחו"ל.

צילום: Pixabay

אל התיאבון הגדול הזה מצטרפים אנשים לסדנאות בישול, גם כאלה שמעולם לא הכינו לעצמם כריך והם עושים את זה מכל מיני סיבות. או שבני זוג מגיעים אתם בשביל החוויה, או שיש אנשים שבאמת רוצים להעמיק את הידע שלהם על בישול, ויש כאלה שרוצים לעבור חוויה משותפת עם מישהו מסוים.

"זה הפך להיות דייט של כל מיני זוגות גם בתחילת הקשר, אומר אבישי. אם חושבים על זה לעומק יש בזה המון היגיון. אם אתה לא מצליח לעשות אתה פאי רועים אירי, ואתה מתעקש לעשות לבד את הגולש ההונגרי מה זה אומר עליך? או יותר נכון מה היא חושבת שזה אומר?".

9 סדנאות בישול: אסייתי, איטלקי, ביסטרו צרפתי, סדנת בשרים, בישול חורפי ועוד.

בפודסטפס יש 9 סדנאות ורשימת המתנה ארוכה. כל סדנה מעביר שף ויש התמחויות מרתקות. יש סדנת בישול איטלקית חלבית, סדנת בישול איטלקית בשרית. סדנת בישול מקסיקני סדנת בישול צמחונית, ביסטרו צרפתי, בישול אסייתי. סדנת בישול בשרים קרניבורים וסדנת בישול חורפי.

יש עלייה גדולה בנרשמים לסדנת הבישול הצמחונית ולסדנת הבישול המקסיקנית.

כל סדנה אורכת 3 שעות והיא מחולקת לשיעור תאורתי ולבישול מעשי. היא עולה 265 ₪ למשתתף.

אין ספק כי המטבח לא מבשל רק אוכל. שהיה במקום שמייצר אוכל להנאה, לשובע, לתענוג הוא מקום בו באים לידי ביטוי תשוקות, געגועים, רצונות ושאיפות. בואו למצוא את השאיפות שלכם תוך כדי הכנת צ'ילי קון קרנה, ביף בורגיניון או פלוט צרפתי. אם אתם לא יודעים מה זה סימן שאתם צריכים סינר…

Exit mobile version