Site icon מקומון רמת גן

ניתוח פנים – כל מה שצריך לדעת על ניתוח מתיחת פנים

כולם רוצים להישאר צעירים לנצח, גברים ונשים כאחד. מאחר ועור הפנים מסגיר את הגיל שלנו הפכו ניתוחי הפנים למבוקשים מאוד, וניתן לעבור ניתוח מלא או חלקי, כאשר הניתוח החלקי נקרא מיני ליפט. ניתוח פנים הוא הליך כירורגי מורכב המחייב ידע, ניסיון עשיר וטכניקות ניתוח מתקדמות, לכן כדאי לעבור את הניתוח רק אצל רופא ומנתח פלסטי ואסתטי מומחה.

הקדמה על ניתוח פנים

מתיחת פנים (Facelift) נועדה לשפר את מראה הפנים ולהתמודד עם נזקי הזדקנות העור בגלל גרביטציה וצניחת העור. עם הגיל והשנים עור הפנים סובל מרפיון רקמות תת עוריות וגם השרירים מתארכים והופכים לרפויים יותר, לכן יש השפעה על המימיקה וניתן להבחין בעודפי עור הגורמים למראה מבוגר ועייף.

ככל שמתבגרים העור הופך לפחות אלסטי ומאבדים שומן תת עורי, וניתן לראות בעור הפנים השפעות כתוצאה מעישון, חשיפה לשמש, שינויי משקל דרסטיים וצניחה מטה של עודפי עור.

את הניתוח כדאי לבצע כאשר איכות העור עדיין טובה, עדיף בעשור החמישי או השישי לחיים. הניתוח מיועד למי שסובל מנפילת העור בצוואר ובפנים, בעיקר נפילה של קו הלסת ואזור אמצע הפנים, וניתן לשלב הליכים כירורגיים וטיפולים נוספים כמו ניתוח עפעפיים, הרמת גבות ועוד.

תיאור תהליך ניתוח מתיחת פנים

תהליך ניתוח פנים מתחיל בסדרת בדיקות והכנה לקראת ההליך הכירורגי, תוכנית הניתוח מותאמת לכל מטופל והמטרה היא להחזיר את המראה הטבעי, עם שיפורים קלים. הניתוח אורך בין שעתיים לשלוש שעות, תחת הרדמה כללית או מקומית. בהתאם לשיטת הניתוח מבצעים חתכים זעירים המוסווים בקו השיער, סביב האוזניים והעורף, מרימים את רקמות השומן שצנחו עם הגיל, מותחים את השרירים ומהדקים את עור הפנים באזור קו הלסת והצוואר, בצידי הפה והלחיים.

pixabay

שיטות הטיפול המוצעות כיום

יש שתי שיטות עיקריות לניתוח פנים:

תקופת ההחלמה לאחר הניתוח

תקופת ההחלמה לאחר ניתוח פנים היא כשבועיים, ביום הראשון יש לעטות תחבושת ולאחר מכן מוציאים את הנקזים. בניתוח פנים מלא יש להתאשפז ללילה אחד לאחר הניתוח, וחשוב להימנע מפעילות פיזית משמעותית למשך 6-4 שבועות, ולאחר 5 ימים ממועד הניתוח אפשר לשוב להליכה רגילה.

תוצאות הניתוח

בשבועות הראשונים לאחר הניתוח עלולים לסבול מנפיחות ומפנים חבולות, ההליך הכירורגי משפיע על מראה הפנים אך תוך כשבועיים עד שלושה שבועות הפנים חוזרות למראה הטבעי וניתן להתחיל להבחין בתוצאות הניתוח. התוצאות תלויות במומחיות ובניסיון של המנתח, לכן אין להקל ראש בבחירת המנתח הפלסטי.

תוצאות הניתוח מחזיקות בין 7 שנים ל-10 שנים, אך יש גורמים נוספים המשפיעים על מראה התוצאות כמו גנטיקה, תזונה, עישון, חשיפה ממושכת לשמש ומשקל.

ד"ר רובינפור הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, הנחשב לאחד מהמנתחים המובילים והמקצועיים ביותר בישראל. ד"ר רובינפור הוא רופא בכיר במחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא ומנהל מרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל. במרפאתו הוא מציע מגוון רחב של ניתוחים פלסטיים וטיפולים מתקדמים בתחום האסתטיקה, וברשותו מעל 30 שנות ניסיון.

ד"ר רובינפור פיתח טכניקות מתקדמות לניתוחים פלסטיים ולטיפולי אסתטיקה שהפכו מודל לחיקוי בקרב רופאים בכירים מישראל ומרחבי העולם. הוא מקפיד להשתתף בכנסים ובהשתלמויות בתחום הכירורגיה הפלסטית ומתעדכן בגישות המתקדמות ביותר בתחום.

Exit mobile version