Site icon מקומון רמת גן

ניתוח החלפת מפרק הברך – כל מה שצריך לדעת

בעיות ברכיים יכולות להיגרם מסיבות שונות. זה יכול להיגרם מפציעה, דלקת פרקים או מום מולד, כאשר חלק מהמטופלים עשויים לעבור ניתוח החלפת מפרק הברך. במאמר זה, נסקור בעיות ברכיים שעלולות לדרוש ניתוח, ונבין כמה דגשים חשובים על ניתוחים אלו.

ניתוח לבעיות ברכיים הוא לא תמיד האפשרות הטובה ביותר עבור כולם, אבל הוא הליך נפוץ במיוחד בכל זאת. הליך זה מוצלח ביותר אצל אנשים עם קרע במיניסקוס או נזק לרצועה, ומטופלים שיש להם דלקת מפרקים וכאבים חמורים. ניתוח לבעיות ברכיים יכול לשמש גם לטיפול בכמה מומים מולדים שגורמים לפיקת הברך לא לזוז כראוי, או בבעיות אחרות. עם זאת, ניתוח החלפת מפרק ברך כולל גם כמה תופעות לוואי פוטנציאליות. אך לפני שנדבר עליהן, נדבר על בעיות ברכיים.

בעיות ברכיים שחשוב להכיר – מה עושים?

כאבי ברכיים הם אחת הסיבות הנפוצות ביותר לביקור רופא אצל מבוגרים, אבל גם צעירים עשויים לסבול מכאבים אלו. בתוך כך, ישנן סיבות אפשריות רבות לכאבי ברכיים, וייתכן שיהיה צורך לעבור ניתוח החלפת מפרק הברך – בהתאם לחומרה. 

קרדיט: CANVA

הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי ברכיים הן: 1) דלקת פרקים. 2) דלקת כרונית מסוג אחר. 3) פציעה או פציעת ספורט. 4) דלקת בגידים. 5) בורסיטיס בירך שמקרין על הברך. 6) תסמונת פטלופמורלית. 7) בלאי בסחוס הברך. 8) פציעה או קרע במניסקוס (סחוס במפרק הברך). לא כל בעיה ברשימה הנ"ל תצריך ניתוח החלפת מפרק הברך, ככה שחשוב להבין מתי כן הרופא ימליץ על הליך זה.

באילו מקרים צריך לעבור ניתוח החלפת מפרק ברך?

ניתוח החלפת מפרק ברך הוא הליך כירורגי שבו מסירים את החלקים הפגועים של הברך ומחליפים אותם בחומרים מלאכותיים. ניתוח זה מבוצע כאשר ישנן פציעות קשות בברך ומפרקי הברך הטבעיים אינם מתפקדים עוד.

ההחלטה על ביצוע ניתוח זה צריכה להתקבל לאחר בדיקה מעמיקה של אורתופד או על ידי רופא בהתאם לסוג הבעיה. בחלק גדול מהמקרים יש לבצע את ההליך גם כאשר יש כאבים או נכות משמעותית בברך, בגלל דלקת פרקים או מחלות אחרות הפוגעות בסחוס במפרק.

תופעות הלוואי הפוטנציאליות בניתוח החלפת מפרק ברך 

תופעת הלוואי השכיחה ביותר היא, שחולים נאלצים לוותר על הפעילויות האהובות עליהם כמו ריצה, רכיבה על אופניים ושאר ענפי ספורט שעשויים להיות תובעניים ומאתגרים. הסיבה לכך היא שהחלפת הברך עלולה לגרום לכאב במפרק הברך, מה שעלול להוביל לכאבים בעתיד.

למרות שקיימות מספר תופעות לוואי פוטנציאליות בהליך, עם ניתוח זה, המטופלים יכולים להחזיר את הניידות ואת איכות חייהם. ככל שהטכנולוגיה הרפואית מתקדמת, ככה הסיכונים בהליך כירורגי זה הולכים ופוחתים. אם אתם שקולים לעבור את הניתוח, השלב הראשון הוא התייעצות עם הרופא שלכם. 

 

Exit mobile version