Site icon מקומון רמת גן

ניהול איכות כולל בארגון

כאשר מדברים על ניהול איכות (Total Quality Management) הכוונה היא לניהול איכות כוללני בארגון בדגש על איכות והשבחת הפעילות של הארגון. ישנן גישות שונות שמטרתן לסייע לארגון להבין לאיזה יעד ספציפי יש לשאוף בכל נקודת זמן. ניהול איכות מבוסס על כמה עקרונות, וכולל בתוכו הדרכות לעובדים ומחשבה לטווח ארוך. ריכזנו לפניכם כל מה שחשוב לדעת על ניהול איכות כולל בארגון שלכם.

קרדיט https://shachar-safety.co.il

עקרונות של ניהול איכות

כאמור ניהול איכות כולל כמה רכיבים עיקריים אשר מהווים את העקרונות בניהול. כך העקרונות הם: מחויבות, שיפור מתמיד, שיתוף העובדים, בקרה ומחשבה ארוכת טווח. רכיב המחויבות כולל הטמעה אמיתית של מחויבות בקרב העובדים ביחס לרצון להצליח ולהשתפר כל הזמן. הרכיב השני, השיפור המתמיד, הינו רכיב שמתקשר לרכיב הראשון והוא מתייחס להבנה שכל התהליכים בארגון רלוונטיים וחשובים, ושתמיד יש לשאוף להשתפר על מנת שהארגון יחזיק ביתרון על פני מתחריו בשוק.

הרכיב השלישי, שיתוף העובדים בתהליכים, מתייחס למתן הדרכות לעובדים שיספקו להם כלים וידע להתקדם ולהשתפר, ולעודד כל עובד לגבי הצלחות וקידום יזמויות בתוך הארגון על ידי העובד עצמו.

הרכיב הרביעי הינו הבקרה. זהו רכיב חשוב מאוד שמציב תמונת מצב לגבי התקדמות הארגון והשפעת תהליך ניהול האיכות על הארגון עצמו ועל עובדיו. הבקרה כוללת מעקב וניתוח אחר מדדים כמותיים ואיכותיים כאחד. בקרה כוללת בנוסף גם ביצוע של מבדקים וניתוחם.

הרכיב האחרון הינו מחשבה לטווח ארוך והוא מתייחס לאחריות המוטלת בעיקר על שדרת הניהול. מנהלי הארגון נדרשים להרחיב את הראייה, ומעבר למשימות השוטפות לנקוט בצעדים שיאפשרו לארגון לשגשג ולצמוח לאורך טווח.

כיצד להטמיע בפועל ניהול איכות בארגון?

על מנת ליישם ולהטמיע תוכנית ניהול איכות כוללת בארגון שלכם פנו עוד היום לחברה המתמחה בהנדסת בטיחות והדרכות עובדים עמה תוכלו שלב-שלב לבנות תוכנית של ניהול איכות מותאמת ספציפית לארגון שלכם, לתחום עיסוקו ולהיקפו. תקבלו שירות של ניהול איכות על הצד הטוב ביותר על ידי אנשי מקצוע מעולים ותוכלו להבטיח שיפור משמעותי בפעילות הארגון לטווח ארוך קדימה. למידע נוסף היכנסו לאתר או חייגו 073-7421999

Exit mobile version