Site icon מקומון רמת גן

נחנך החלק הצפוני של כביש רפאל איתן והשדרה המרכזית של קריית החינוך

במסגרת הקמת קריית החינוך החדשה ברמת-גן נחנך החלק הצפוני של כביש רפאל איתן והשדרה המרכזית של קריית החינוך, בסמוך לביה"ח שיבא. קריית החינוך החדשה במזרח העיר, שנבנית במסגרת הסכם הגג רמת-גן 2030, תכלול בית ספר תבוני ייחודי, אשכול גנים, שטחי ציבור פתוחים ומתחמי מגורים – שכולם יחד מהווים שכונה חדשה. השלמת עבודות הפיתוח תאפשר לשכונות הסמוכות ליהנות כבר כעת מפיתוח השכונה והשדרה.

בשורה לתושבי העיר רמת-גן ולתושבי מזרח העיר בפרט. השבוע חנך רה"ע כרמל שאמה הכהן את החלק הצפוני של כביש רפאל איתן והקמת השדרה המרכזית של קריית החינוך במזרח העיר ברמת-גן, בסמוך לביה"ח שיבא. כחלק מהסכם הגג 2030, עיריית רמת גן יזמה תוכנית (תב"ע) להקמת קריית חינוך הכוללת תיכון חדשני, בית ספר תבוני ייחודי, אשכול גנים, שטחי ציבור פתוחים ומתחמי מגורים – שכולם יחד מהווים שכונה חדשה. לצורך יישום הפרויקט, חתמה העירייה על הסכם פיתוח עם רמ"י שיאפשר לממש את התוכנית, לשווק את הקרקעות ולתקצב את ביצוע עבודות התשתית בפרויקט.

השלמת פיתוח הכבישים ומתקני משחק מהוות את הטעימה הראשונה לציבור מהשכונה החדשה. יתרה מזו, השלמת הפיתוח מאפשרת לשכונות הסמוכות ליהנות כבר כעת מפיתוח השכונה והשדרה.

צילום: אילן ספירא

לדברי ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "בהשקעה של רבע מיליארד ש"ח, אנו מקימים את קריית החינוך המתקדמת ביותר בישראל שהולכת לכלול את התיכון הכי חדיש עם תפיסה חדשנית בחינוך וגם בבינוי ואשכול גנים חדיש גם כן. זה מסר לכל בני הנוער בעיר שאחת מגולות הכותרת של הפרויקט הוא בית ספר לאנשים עם צרכים מיוחדים. אל מוסדות החינוך תיבנה גם שכונה חדישה לזוגות צעירים שתכלול גם מחיר למשתכן."

עוד הוסיף כרמל שאמה כי "רמת-גן ממשיכה להיות פורצת דרך בתחום ההתחדשות העירונית ואנו נמשיך לחתור לתהליכים של התחדשות עירונית ברחבי העיר הכוללים שיפור ושדרוג מערך התשתיות, מוסדות החינוך והמגורים".

צילום: קורקט תים

עבודות הפיתוח הנוכחיות כללו את הקמת החלק הצפוני של כביש רפאל איתן, שיהווה אחד משולשת צירי התנועה החשובים ביותר לפיתוח מזרח העיר וביצוע שצ"פ "השדרה המרכזית" המהווה חלק אינטגראלי מקריית החינוך וכוללת פיתוח נופי אינטנסיבי, שבילי הולכי רגל, שבילי אופניים, גינות משחק תאורה ושטחי גינון וישיבה. בנוסף, בוצעה הקמה של כל התשתיות התת קרקעיות (מים, ביוב, חשמל, תקשורת וכד'), שיספקו את החיבורים הנדרשים הן לקריית החינוך ההולכת ונבנית והן עבור מתחמי המגורים והתעסוקה שחלקם נמצאים כבר בביצוע.

פיתוח התשתיות תאפשר כבר היום ליזמים לקדם את פיתוח שטחי התעסוקה והמסחר שיהוו עוגן נוסף להכנסות העיר מארנונה עסקים. בנוסף עבודות הפיתוח תואמו מול עבודות ההקמה של קו הרכבת הקלה אשר תעבור בשכונה ובכך תאפשר סנכרון מקצועי בהקמת התשתיות.

Exit mobile version