Site icon מקומון רמת גן

נחמיה רייבי – איך לקדם את עמק יזרעאל מהאופוזיציה?

פעיל ותיק למען עמק יזרעאל וחבר מפלגת הליכוד, מר נחמיה רייבי, אינו מודאג ממעבר המפלגה הגדולה בישראל אל ספסלי האופוזיציה ובטוח שבכל הקשור לשמירה על העמק ישנה אחדות דעים. כיצד קיבל רייבי את השינוי החדש? איך מקדמים תהליכים מהאופוזיציה? האם עמק יזרעאל בסכנת העדר תמיכה במאבק נגד הקמת שדה התעופה הבינלאומי? נחמיה רייבי: "המפלגה הגדולה בישראל באופוזיציה, זה לא טבעי ופוגע בדמוקרטיה הישראלית"

שנת 2021 מסתמנת כשנה של תהפוכות, בין השינויים הגדולים שמדינת ישראל הוא כמובן החלפת השלטון לאחר שנפתלי בנט החליט לוותר על התחייבותיו לבוחריו ולחבור לרוטציה עם לפיד, יחד עם מרצ, העבודה ורע"מ.

חבר מפלגת הליכוד ופעיל ציבורי ותיק, מר נחמיה רייבי, רואה במהלך של בנט כפגיעה אנושה בדמוקרטיה: "נבודד לרגע את היותי כחלק בלתי נפרד מהליכוד ואת ההתנגדות הברורה שלי למה שעשה בנט, כל אזרח בישראל צריך לדאוג שהמפלגה הגדולה בישראל שזכתה למספר מנדטים גבוה בהרבה מהמפלגה השנייה בגודלה, נמצאת בכלל באופוזיציה. המצב הנוכחי הוא לא מצב טבעי, הוא פוגע באמון הציבור ובכלל באמון הבוחרים".

על הטענות שקדמו לחילופי השלטון משיב נחמיה רייבי: "כמובן שהכל הופרך, להמציא סיפורים או מחשבות על אי החלפת שלטון, התבצרות ודמיונות שתתבצע הסתערות כדוגמת הקפיטול? הכל עורבא פרח ושטויות שלא התקיימו במציאות. חילופי השלטון בוצעו, הליכוד עברו להילחם מהאופוזיציה וזו תהיה תקופה קשה במיוחד לקואליציה הנוכחית".

קשה יותר לקדם תהליכים אך לא בלתי אפשרי

מי שנוהג ברכב כשידיו מונחות על ההגה הוא השולט בכיוון ובקצב הנסיעה, הנוסעים בספסל האחורי יתקשו להשפיע על הנהג ויצטרכו להפעיל לחץ כבד או להגיע להסכמות על פנייה ימינה בדרך ששמה מדינת ישראל.

על המים. שדה התעופה בהונג קונג, אותו צילם ולקח כשהראה נחמיה רייבי בעת ביקור עסקים בעיר.

כיצד הליכוד מתכוונים להשפיע על המחזיקים בהגה של מדינת ישראל? נחמיה רייבי אופטימי: "בליכוד התרגלו להילחם במערכות השונות וכולל בגורמים רבים בתקשורת, הרמת קול ומלחמה על חוקים ותהליכים תתבצע לאורך כל השבוע. המיעוט שבממשלת המיעוט שומר בחלקו על יחסים טובים עם גורמים רבים בליכוד, כך שעדיין ניתן לקדם מספר נושאים ולהילחם בו זמנית. תצרפו לזה נושאים והיבטים שונים בישראל שלעיתים מגיעים אליהם בהסכמות רחבות וקיבלתם אפשרות יחסית טובה לקידום תהליכים במדינה".

הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל? נחמיה רייבי מזכיר על הסכמה חוצת מפלגות

קשה למצוא הבנות והסכמות רבות בין הקואליציה לאופוזיציה, לאחר הקמת ממשלת המיעוט של לפיד-בנט הרוחות בין המחנות הפכו להוריקן של ממש.

למרות היריבות הפוליטית וההתכסחות היומית, בשנים האחרונות יכולנו לראות אחדות חוצת מפלגות בנושא הקמת שדה התעופה.

נחמיה רייבי נלחם בעשור האחרון בהחלטה על הקמת שדה התעופה הבינלאומי בעמק יזרעאל, עתה רייבי מציג את הסטטוס הנוכחי: "על אף ערבוב אינטרסים בזמן הבחירות, ראשי מפלגות הימין והשמאל יישרו את השורות ואיחדו את דעתם כנגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל. זה מצטרף לפגישותיי בנושא הזה עם שרי התחבורה במהלך השנים, ישראל כץ ומירי רגב, ממש לקראת סיום כהונת הממשלה ה – 35, הממשלה החליטה להוביל לביטול החלטת הממשלה 2050 ולמנוע את הקמת שדה התעופה בעמק. אתקשה להאמין שהממשלה החדשה, גם אם ייתכן שימייה קצרים, כמו כל ממשלה בעתיד תשנה את ההחלטה הזו".

לדעתו של נחמיה רייבי הפתרון הוא פשוט: הקמת שדה תעופה באיזור חיפה, אבל מהצד של הים, ממש להקים אי מלאכותי כפי שקיים בערים מפותחות בעולם כמו בהונג קונג. זה אמנם עולה יותר, אך זו השקעה לטווח ארוך שתועיל עם מדינת ישראל ותושביה.

*הכתבה נכתבה על ידי צוות ניהול מוניטין – שירותי יח"צ.

Exit mobile version