Site icon מקומון רמת גן

נוח ופרקטי: איך לעצב נכון את המטבח

תכנון נכון של המטבח יחסוך לכם מקום בבית וישפר את איכות החיים. החל ממיקום הארונות ועד מכשירי החשמל – קבלו את המדריך המלא

החלפת מטבח מתבצעת בממוצע כל 15 שנה ולכן היא מחייבת תכנון יסודי. בעזרת התכנון אפשר להחליט על נושאים חשובים כמו עיצוב מטבחים, מיקום גופי תאורה וניצול חלל הפנים לפי מידות. בנוסף, התכנון המוקדם מעניק לבעלי בתים פרטיים הזדמנות מעולה להשביח את הנכס ולמכור או להשכיר אותו במחיר גבוה יותר. מהבחינה הזו, הוצאה חד פעמית על המטבח היא בגדר השקעה משתלמת לטווח הארוך.

הכלל הכי חשוב בעיצוב מטבחים הוא להציב את הפרקטיקה בראש סדר העדיפויות. כמובן שהמטבח צריך להיות אסתטי, דקורטיבי ונאה, אך הפונקציונאליות היא זו שקובעת עד כמה תיהנו ממנו. רק אחרי שתגדירו את המתווה הבסיסי למטבח נוח תוכלו להמשיך עם שיקולים אסתטיים ולהביא לידי ביטוי את השאיפות הדקורטיביות שלכם.

הגודל לא קובע – שלב ההוכחות

נוח ופרקטי, איך לעצב נכון את המטבח. תמונה: pixabay

בניגוד למה שנהוג לחשוב, מטבח גדול הוא לא בהכרח נוח יותר ממטבח קטן. דווקא במטבח קטן ניתן לעצב חלל פנים נגיש שבו העבודה על השיש, עם התנור ובכיור יעילה ואפקטיבית. התנאי היחיד הוא לקחת בחשבון את מידות המטבח ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. מטרת ההתייעצות היא לשאוב השראה מקטלוגים של מטבחים קיימים ולשמור על ראש פתוח לרעיונות חדשים.

חשבו בעיקר על המיקומים של כל דבר במטבח. שימו לב לכמות המשטחים שאותה אתם צריכים, למספר שטחי האחסון, לגובה ולמרחק בין הארונות ולכמות מוצרי החשמל וגודלם. בהקשר הזה אפשר להזכיר את הטרנד האינטגרלי, שמאפשר להסתיר את מרבית האלמנטים במטבח מאחורי דלתות וליצור תחושה של חלל פתוח ומרווח יותר.

פתרונות אחסון, אבזור וציוד

המטרה של פתרונות אחסון היא לאפשר לכם לנצל היטב את גודל המטבח הקיים ועדיין לשמור על פונקציונאליות מסוימת. בשביל זה תצטרכו להחליט כמה מגירות לבנות במטבח, איפה לשים את הארונות ומה יהיה הגודל של משטח העבודה. כמו כן, רצוי להכין מראש רשימה של מכשירי חשמל וציוד שהם חלק בלתי נפרד מהמטבח.

מטבח הוא גם חדר שבו ככל הנראה נשב כדי לשתות קפה, לאכול ארוחת ערב ולבלות זמן איכות עם הילדים. לפיכך, בתכנון המטבח צריך לקחת בחשבון את פינת הישיבה. רצוי שלכל סועד יהיה מרווח של 60 ס"מ לפחות ושהמקרר לא יהיה רחוק מדי. אם יש לכם במטבח אי, הגודל שלו צריך להתאים לגודל החדר.

מבחינת הנדסת אנוש, ההמלצה היא לתכנן משטחי עבודה לגובה של 90-95 ס"מ מהרצפה ולשמור על עומק שיש של 60-70 ס"מ. מכאן והלאה כל השאר תלוי במסגרת התקציב שלכם, באופי החלל ובכמות הכסף שאותו תרצו להשקיע בשביל להפוך את המטבח לחדר הכי נעים בבית.

Exit mobile version