Site icon מקומון רמת גן

נהיגה בשכרות – המידע שחשוב שתכירו

צריכת אלכוהול ידועה כבעלת השפעה מעכבת על תגובות הגוף, כך שאם צורכים כמות נכבדת של אלכוהול לפני העלייה על הכביש, הדבר עשוי להסתיים בפציעות קשות ואף במוות. על כן, משטרת ישראל מבצעת מאמצים גדולים על מנת למנוע את התאונה הקטלנית הבאה ומציבה שוטרים בסביבת מקומות בילוי על מנת לאתר נהגים שעלו על הכביש שתויים ולהענישם, בין היתר תוך ביצוע שלילת רישיון מנהלית בו במקום.

נהיגה בשכרות טומנת בחובה גם ענישה נוספת ומייד תקבלו פירוט על כך, כמו גם הסברים לגבי הדרך להביא להפחתה בענישה.

נהיגה בשכרות – מהי ההגדרה על פי החוק?

ההגדרה החוקתית של נהיגה בשכרות מבדילה בין נהג וותיק לבין נהג צעיר, שגילו מתחת ל- 24. עבור נהגים וותיקים, בדיקת ינשוף שמגלה ערך של למעלה מ- 240 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף מגדירה את הנהג כשיכור. עבור נהגים צעירים בדיקת הינשוף מחמירה אף יותר והם יואשמו בנהיגה בשכרות במידה ומתגלה ריכוז של 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. במידה ויש צורך בבדיקה רפואית של הנהג לאחר ביצוע תאונה ולא ניתן להשתמש בינשוף, קצין משטרה מסוגל להורות על לקיחת דגימת דם בבית החולים ובדיקת ריכוז האלכוהול בו. עבור נהג וותיק הערך שמגדיר שכרות הוא מעל 0.05% אלכוהול בדם ועבור נהג צעיר – 0.01%.

מהי הענישה כשנתפסים נוהגים בשכרות?

העונש על נהיגה בשכרות הינו עבירה פלילית לכל עניין ודבר. למעשה מספיק שתשתו כוס בירה אחת של ליטר ותנהגו, ואתם מסכנים את עצמכם באישום פלילי חמור. ומשום שמדובר בעבירה פלילית, הענישה המיוחסת הינה קשה ביותר וכוללת בין היתר – שלילה מנהלית של רישיון הנהיגה בו במקום ולמשך שנתיים לאחר משפט, שלילה למשך ארבע שנים במידה ובוצעה עבירה דומה עד שנה מיום זו הראשונה, קנסות של אלפי שקלים ואפילו מאסר בפועל, אם גרמתם לתאונה עם נפגעים.

אני מואשם בנהיגה בשכרות – מה עליי לעשות?

הדבר הראשון שיש לעשות במקרה שכזה הוא ליצור קשר עם עורך דין תעבורה בהקדם. זכרו שמדובר בעבירה חמורה שיש לה השלכות ארוכות טווח – רק עורך דין שמתמחה בתחום יוכל לעזור לכם להפחית את מידת הענישה, לפעמים בצורה מהותית ביותר, ללא קנס או כליאה ושלילת רישיון הרבה פחות ממושכת. עורך דין מנוסה יוכל לפעול במספר מישורים על מנת להקל בענישה שלכם:

  • המרת האישום לנהיגה תחת השפעת אלכוהול – במקרה שכזה לא קיים מאסר בפועל והשלילה הרבה יותר קצרה, מקסימום של 3 חודשים.
  • הקלה בגובה הקנס – עורך הדין יכול להראות שהנאשם נמצא במצב כלכלי קשה, משכורתו נמוכה או שהוא חולה ונדרש לתרופות יקרות ובכך להקטין משמעותית את גובה הקנס הכספי.
  • התמקחות – החוק בישראל מאפשר טווח רחב של אפשרויות ענישה בכל מה שקשור לנהיגה בשכרות. עורך דין מנוסה ובעל מוניטין יכול לנסות לשכנע את השופט כי מדובר באדם נורמטיבי או שהיו נסיבות כאלו ואחרות שגרמו למקרה ובכך לשפר בצורה משמעותית את מידת החומרה של הענישה.
צילום:Pixabay

בנוסף, במקרים בהם בוצעה בדיקת הינשוף שלא על פי ההוראות, ניתן יהיה לפסול אותה ולבטל את האישום של נהיגה בשכרות, או לכל הפחות, להחליפו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול במינימום ענישה. כמובן שלשם כך יש להציג בפני עורך הדין את כל הראיות המוכיחות זאת, כגון סרטון וידאו, צילום, הקלטה וכו\'. במשרד עורכי הדין לתעבורה ניר שלום ישמחו לעזור לכם לצאת מהמצב שנקלעתם אליו, ללוות ולהכין אתכם לקראת הדיונים בבית המשפט. מוזמנים ליצור עימנו קשר ולקבוע פגישת ייעוץ ראשונית.


מאמר זה נכתב על ידי עורך דין תעבורה ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

Exit mobile version