Site icon מקומון רמת גן

נדל"ן בפורטוגל: השקעה חמה וחכמה

אופרטו, פורטוגל. צילום: מיגל רוסליו קאלאפל

ידע כללי על פורטוגל

פורטוגל נעימה מאוד למהגרים ולתיירים. כאן יש לא רק טבע יפה, אקלים נוח ואדריכלות בלתי נשכחת, אלא גם תנאים טובים לרכישת נדל"ן ומחירים נמוכים. בנוסף, במדינה יש אקלים מתון, מה שהופך אותה לנוחה מאוד לחיים ולנופש. עלות הדיור כאן היא בסדר גודל נמוך יותר מאשר למשל נדל"ן בספרד.

בנוסף, בפורטוגל שיעור הפשיעה הנמוך ביותר באירופה, מחירי הנדל"ן נוחים, שיעור מס נמוך יחסית והזדמנויות עסקיות רבות.

באיזה אזור עדיף לרכוש נדל"ן בפורטוגל?

חוץ מאשר בבירת פורטוגל, ליסבון, כדאי להתייחס גם לנדל"ן באתרי הנופש באלגרבה, בעיר קסקאיס ובעיר השניה בגדולה בפורטוגל – פורטו.

ליסבון

בעיר הזו אנשים לפעמים רוכשים נדל"ן לא למטרת מגורים, אלא למטרת השקעה – השכרה. שוק השכירות בליסבון פעיל לא רק בקיץ, אלה במהלך כל השנה. הריביירה של ליסבון היא המקום היקר ביותר בחוף, מצפון ודרום לבירה.

קסקאיס

הנדל"ן בעיירה זו יקר יותר בהשוואה לאתרי נופש יבשתיים אחרים בפורטוגל בשל קרבתה לליסבון ולשדה התעופה שלה. לדברי מומחים, רכישת נדל"ן בקסקאיס היא הדרך הטובה ביותר להשקעה.

אלגרבה

אזור הנופש הזה מושך אליו את רוב רוכשי הנדל"ן מכל רחבי העולם. כאן ממוקמים: המרכז הניהולי של האזור – פארו, משולש הזהב היוקרתי והפנינה של חוף פורטוגל – אלבופיירה.

פורטו

העיר הפורטוגזית השנייה בגודלה (אחרי ליסבון). מרכז פורטו הוכרז כמורשת תרבותית עולמית על ידי אונסק"ו, ואחת האטרקציות העיקריות היא מגדל קלריגוש – הגבוה ביותר במדינה. הנדל"ן כאן לא הרבה יותר זול מליסבון, אך בהשווה לנתונים של שנים קודמות המחירים עדיין יורדים.

סאו מיגל דו ריו טורטו. צילום: וירדיניה פארוטה

מהם היתרונות והחסרונות של השקעות נדל"ן בפורטוגל?

האוקיינוס, נופי טבע מרהיבים, מספר עצום של ימי שמש בשנה, אקולוגיה מצוינת, מטבח טעים…. היתרונות של השקעות נדל"ן בפורטוגל הם אינסופיים.

בין החסרונות היא העובדה שרוכשי דיור ראשוני בפורטוגל המתכננים לקבל אישור שהייה אוטומטי יצטרכו להשקיע לא 350,000 יורו, אלא 500,00 יורו לטובת ויזת זהב. כללים חדשים הונהגו רק ביחס לרכישת מקרקעין, שנבנו לפני יותר משלושים שנה.

אך יחד עם זאת, סכום זה כולל לא רק את עלות הנכס, אלא גם את עלות שיקומו.

ערך נכס ממוצע?

בממוצע, עלות דירה בליסבון היא מ -75 אלף. תכונה מעניינת של העיר היא שהעלות המשוערת של דירה אינה תלויה במספר המ"ר, וזה רק מעיד על כך שהשוק עמוס. מעניין לציין שבמקביל, דירות העילית נותרות יקרות, והשווי שלהם עולה בהתמדה משנה לשנה.

כיצד אפשר לרכוש ולרשום את הנכס בפורטוגל?

ברכישת נדל"ן בארץ, נחתם חוזה מקדים המלווה בתשלום מראש של 10-25%. עלותו תלויה בהסכמת הצדדים. לדוגמה, על ידי תשלום החלק הראשון של 30%, אתם יכולים לצפות להנחה על העלות הכוללת של הדיור שנבחר.

לאחר מכן, תוך שלושה חודשים, מתבצעת בדיקה משפטית של הנכס – זכות הבעלות, היעדר מחלוקות חקיקתיות בנושא זה וכו '. במהלך תקופה זו, לקונה יש סיכוי לשנות את דעתו, אך סכום התשלום הראשון לא יוחזר לו. אם המוכר יסרב לעסקה, הוא ייאלץ להחזיר את הסכום הכפול.

רישום העסקה עולה כ -0.8% מהסכום. בנוסף, תצטרכו לשלם מספר מסים. למשל מס פרוגרסיבי על העברת זכויות – מ -0 ל -6%, תלוי בעלות הדיור. יש גם מס על רווחי ערך, שהם 25% מסכום הרווח. בפורטוגל ביטוח מקרקעין הוא חובה, נושא זה מוסדר בחוק. סכום הביטוח הוא בדרך כלל 200-400 יורו בשנה.

בנוסף, יהיה עליכם לשלם ארנונה עירונית מדי שנה, שנע בין 0.2 ל -0.8% משווי הנכס, בהתאם לשיטחו ולמיקומו. יחד עם זאת, אם סכומו עולה על 250 יורו, ניתן לפצל את התשלום לחצי. בנוסף, תחויבו במס הכנסה של 15% אם הנכס מושכר. והשכרת נדל"ן כאן, אגב, היא די רווחית, מכיוון שיש מספיק תיירים ועובדים זרים, בהתאם לאזור. כתוצאה מכך, דירת שני חדרים בבירה עם חוזה שכירות לטווח ארוך תשתלם תוך 15 שנים, ודירה עם חוזה יומי, תוך שלוש שנים.

Exit mobile version